دیده شدن با بازاریابی شبکه های اجتماعی

در سال های گذشته، بازاریابی شبکه های اجتماعی به سرعت تبدیل به یکی از قوی­ترین روش هدف دار واسه جذب ترافیک و مخاطب و افزایش اندازه فروش شده. طبق گفته” Media Examiner”، ۹۲ درصد از بازاریابان می­ می گن که از راه بازاریابی شبکه های اجتماعی بیشتر در برابر دید مخاطبان قرار­گرفته ان و ۸۰ درصد هم یافته های مثبتی واسه جذب ترافیک داشته ­ان.

واسه داشتن یه روش هدف دار موثر بازاریابی شبکه های اجتماعی بعضی عناصر کلیدی رو باید در نظر داشت. در این مقاله از آکادمی دیجیتال مارکتینگ درباره ده نکته کلیدی واسه داشتن یه روش هدف دار موثر حرف می­زنیم.

  • جفت و جور محتوای مناسب

واسه بزرگتر کردن دایره مخاطبان خود در شبکه های اجتماعی و دسترسی به جامعه مخاطب خود باید وسعت بزرگی از اطلاعات و محتوای مورد پسند مخاطب رو ارائه کنین، پیدا­کردن محتوای مناسب می­ تونه زمان­بر باشه، مگه اینکه از وسایل تولید محتوا مانند Feedly استفاده کنین. این وسیله به شما کمک می­ کنه که مطالب مربوط به موضوع رو براساس کلمات کلیدی پیدا کنین و اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین به شما امکان نگهداری مطالب رو هم  می­ دهد و به­ راحتی می تونید از داخل این برنامه اون­ها رو در شبکه های اجتماعی به اشتراک بذارین.

  • تاثیرگذاران (Influencers)

اگه به دنبال رشد ویروسی(Viral) در فضای دیجیتال هستین، در روش هدف دار بازاریابی خود باید از کمک تاثیرگذاران(Influencers) بهره بگیرین. تاثیرگذاران آدمایی هستن که در طبقه جامعه مخاطب شما قرار می­گیرند و دنبال­گره های(Follower) زیادی دارن.

تاثیرگذاران مورد نظر خود رو مشخص کنین و اون­ها رو واسه به اشتراک گذاشتن مطالب خود تشویق کنین مثلا اون­ها رو در پست جدید خود برچسب گذاری(Tag) کنین و بنویسین به نظرم مخاطبین شما از این مطلب استقبال می­ کنن.  و یا حتی می­ تونید با به کار گیری ایمیل یا پیام مستقیم(Direct message) با اون­ها وارد صحبت شده و بخواین پست جدید شما رو با مخاطبان خود به اشتراک بذارن.

  • مدیریت حساب ­های کاربری

از وسیله­های میزکار(Dashboard) واسه مرتب کردن و برنامه ­ریزی شبکه­ های اجتماعی خود استفاده کنین. ابزارهایی مانند Buffer  وHootsuite  رو می تونید واسه اتوماسیون در روند به روزرسانی حساب­ های شبکه های اجتماعی خود استفاده کنین ، با این کار می­تونید تعداد به اشتراک گذاری ها و اندازه درگیری(Engage) مخاطبان خود رو از طریق این جور وسیله ها ببینین و بر­پایه این مشاهدات بهترین و موثرترین تغییرات رو در روش هدف دار خود به­وجود بیارین.

  • به روز بودن

آدم ­ها عموما به دو دلیل به شبکه های اجتماعی روی می­بیارن: کسب وکار و اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعات و اگه شما بتونین هر این دو موضوع رو در پست های خود پوشش بدید به رشد زیادی دست پیدا می کنین.

با اطلاع و پیگیری هشتگ های مهم روز در توییتر و به کار گیری اونا در مطالب خود می­تونید جامعه بزرگتری رو مخاطب خود بذارین. هم اینکه می­تونید از موضوعات روز فیسبوک و گوگل ­ترندز واسه مطالب خود استفاده کنین مثلا سایت Comiconverse  با به کار گیری هشتگ­ های روز در مورد فیلم ­ها و بازی ­های ویدیویی مخاطب بیشتری رو در بخش خود جذب می­ کنه.

  • به کار گیری ” اگه این، پس اون”(If This, Then That)

این وسیله رو می ­تونید واسه به روزرسانی همزمان همه شبکه­ های اجتماعی خود استفاده کنین و با این کار هوشمندانه زمان زیادی رو به دست بیارین.

این نوشته را هم از دست ندهید :   چگونه با ربات چت ناشناس کار کنیم؟

با IFTTT  می تونین نسخه ای با شرط های جور واجور واسه به روزرسانی مطالب خود بپیچید. مثلا می تونید ترتیبی بدید تا مثلا با به روزرسانی مطلب در اینستاگرام همون مطلب در فیسبوک هم بالا بیاد یا مثلا با عوض ­کردن عکس حساب کاربری فیسبوک عکس حساب تویتر هم عوض شه.

  • بازی و مسابقه

بازی ها و مسابقه­ ها راه بسیار خوبی واسه بالا بردن اندازه درگیری مخاطبان می­تونه باشه. مثلا:

  • رای­ گیری

 از مخاطبین خود بخواین نظر خودشون رو درباره یه مطلب تصویر و یا ویدیو بگن وبسایتRecovery Guidance  با انجام یه رای گیری در بین مخاطبینش تونست قدم بزرگی به جلو برداره اون از افراد می ­خواست که بعد از لایک کردن صفحه به سایت وارد شده و در رای­گیری شرکت­ کنن.

  • قرعه کشی

اطلاعات قرعه کشی رو تو یه صفحه فرود (Landing Page) در وب سایت بذارین و از شرکت کننده­ ها بخواین واسه ثبت نام در قرعه کشی لینک صفحه قرعه کشی رو به اشتراک بذارن.

  • مسابقه عکاسی

از مخاطبین خود بخواین عکسی با موضوعی مربوط به فعالیت شما بگیرن و با هشتگ شما روی شبکه­ های اجتماعی به اشتراک بذارن. واسه دیدن نمونه به سایت Credit Glory نگاهی بندازید .

  • دنبال کردن افراد

بخشی از راه هدف دار شما جذب مخاطب و دنبال­گر­های متناسب با فعالیت شما باید باشه ولی این دلیل نمی­ شه که منتظر بمونین، واسه ساختن مخاطبان خود پیشرو باشین و افراد فعال در این مورد رو دنبال کنین. این کار رو خیلی راحت در توییتر با وسیله Managefiltter می تونید انجام بدین، این وسیله به شما در پیدا کردن آدمایی که از هشتگ ­های خاص استفاده می­ کنن کمک می­ کنه و شما می ­تونید اون­ها رو دنبال کنین و به دنبال­ کردن خود تشویق کنین.

این هفت نکته کلیدی فقط بخش کوچیکی از راه­ هایی هستن که می تونید واسه بهتر­کردن روش هدف دار بازاریابی شبکه های اجتماعی خود استفاده کنین.

برگرفته از فوربس