چکیده این مطلب : انتشار : ۱۳۹۷/۱۱/۱۰ ۱ نظر ۱,۱۲۳ بازدید

با گسترده شدن سفارش غذا از راه سایت و اپلیکیشن موبایل، دیگه کمتر کسی در طول هفته از سیستم سفارش تلفنی یا حضوری استفاده می کنه. سامانه های سفارش آنلاین غذا ویژگی های جذابی دارن که در این مطلب می خواهیم به معرفی و بررسی چند نمونه برتر در ایران بپردازیم.

موبایل

چند سالیه شرکت های جور واجور به به کار گیری فضای کاری مارکت پلیس (Marketplace) یا به اصطلاح مکان بازار روی آورده ان. در این فضا مجموعه ای به عنوان واسطه بستری رو جفت و جور می کنه تا مردم به عنوان دریافت کنندگان و خریداران یه محصول یا خدمت به تعداد خیلی از کار و کاسبی های ارائه دهنده محصول یا خدمت خود دسترسی داشته باشن و با شرایط خاصی از اونا خرید کنن.

این مدل درآمدی واسه هر سه طرف یه معامله می تونه سود رسون باشه. مجموعه واسطه، در ازای تبلیغات، بازاریابی، جفت و جور کردن بستر فروش، ارائه آموزش و امکانات لازم، به کار گیری اعتبار برند خود و از همه مهمتر ارائه مشتریان زیاد به کسب و کارا، درصدی رو از هر تراکنش به عنوان کارمزد دریافت می کنه.

مشاغل هم خیلی ساده و بدون دردسر می تونن از بستر آماده شده استفاده کنن و با در نظر گرفتن حضور یه عالمه از مشتریان در این فضا، فروش بیشتری داشته باشن. خریداران هم از اونجا که می تونن به صورت آنلاین و راحت، خرید خود رو با امکانات خاص و قیمت مناسب بکنن هم راضی هستن.

قیمت

تاکسی های اینترنتی یا سامانه های سفارش آنلاین غذا که طی چند سال گذشته به خاص در مدت دو سال گذشته شدیدا محبوب شده ان و رشد زیادی داشته ان، انگار نمونه هایی از یه مارکت پلیس موفقن.

سایت های سفارش آنلاین غذا تا اندازه ای به محبوبیت رسیده ان که حتی مجموعه های غذایی جور واجور که در طول سال حسابی سرشون شلوغه و مشتریان زیادی دارن هم در این سامانه ها وارد می شن و حتی کارمزد مورد نظر واسه هر تراکنش و سفارش رو پرداخت می کنن تا بتونن سهم بیشتری از سفارشات بیرون بر داشته باشن.

شرایط اقتصادی هم به سمتی جلو رفته که هر سه ضلع فعال در این سایت ها، یعنی مشتری، مجموعه غذایی و شرکت واسط، از حجم زیاد سفارشات به طور کامل راضی هستن. سایت های سفارش آنلاین غذا امتیازات زیادی دارن که در ادامه به اونا می پردازیم و بعد به معرفی چند سامانه برتر سفارش آنلاین غذا در ایران می پردازیم.

اقتصاد

نکته قابل توجه اینجا هستش که گسترده شدن به کار گیری سایت های سفارش آنلاین غذا به جایی رسیده که خیلی از سامانه های سفارش آنلاین غذا علاوه بر تهران در شهرهای دیگه ایران هم فعالیت می کنن. از طرف دیگه کار و کاسبی های بومی هم به سرعت وارد این فضا شده ان.

گذشته سفارش آنلاین غذا در دنیا و ایران

اولین سفارش آنلاین غذا به سال ۱۹۹۴ برمیگرده که یه پیتزا از مجموعه غذایی Pizza Hut بود. اما اولین سامانه سفارش آنلاین غذا سال ۱۹۹۵ با نام World Wide Waiter در شمال کالیفرنیا راه اندازی شد که به نام waiter.com هم شناخته می شه.

پیتزا

اولین سایت سفارش آنلاین غذا در ایران زودفود بود که سال ۱۳۸۸ با هدف گسترش فرهنگ سفارش اینترنتی غذا راه اندازی شد و سال ۹۶ بعد از چندین سال فعالیت منظم در کنار مجموعه اسنپ، نام اون به اسنپ فود تغییر پیدا کرد.

حالا بعد از این مقدمه کوتاه به امتیازات به کار گیری سایت های سفارش آنلاین غذا می پردازیم.

امتیازات به کار گیری سایتای سفارش آنلاین غذا

همونطور که گفتیم سامانه های سفارش آنلاین غذا که معمولا بر بستر سایت اینترنتی و اپلیکیشن کار می کنن، ویژگی های مثبت و امتیازات خوبی دارن که در ادامه به اونا می پردازیم.

– سفارش آسون غذا

بی شک بارها چه وقتی که تنها هستین یا در وقتی که مهمون دارین، واسه شما پیش آمده که بخواین در خونه یا محل کار، نخواهید آشپزی کنین و تصمیم بگیرین غذا سفارش بدید. تا چند سال قبل یا باید به صورت حضوری به مجموعه غذایی مورد نظر مراجعه می کردین یا به صورت تلفنی سفارش می دادین.

اما حالا خیلی راحت می تونید از راه سایتای سفارش آنلاین غذا یا اپلیکیشن اونا، بدون معطلی و با کمترین خطا سفارش مورد نظر خود رو ثبت کنین. دیگه احتیاجی نیس در صف های طولانی منتظر باشین یا در ترافیک بمونین و با غذا سرد به خونه برگردین. حالا می تونید تا زمان رسیدن غذا، به دیگر کارای خود برسین.

– دسترسی به مجموعه های غذایی جور واجور

یکی از ویژگی های بسیار خوب سایت های سفارش آنلاین غذا اینه که مجموعه های غذایی جور واجور از شکل های جور واجور رستوران های ایرونی و فرنگی گرفته تا شکل های جور واجور فست فود و عرضه کنندگان غذاهای سنتی و خونگی مانند دیزی سراها رو در کنار هم جمع کرده ان و شما می تونید با بررسی غذا و جزئیات مربوط به هر مجموعه غذایی سفارش خود رو ثبت کنه.

فست فود

خیلی راحت می تونید با وارد شدن به دسته بندی مورد نظر یا جستجوی نام مجموعه یا غذای دلخواه تون به صفحه ای که می خواهید وارد شید و سفارش خود رو ثبت کنین.

تازگیا روند حضور کافه ها هم در این سایت ها زیاد شده و علاوه بر اون می تونید صبحونه خود رو هم به صورت آنلاین سفارش بدید.

صبحونه

– دسترسی به جزئیات کامل

یکی دیگه از امتیازات مهم سایت های سفارش آنلاین غذا اینه که می تونید به صورت کامل و دسته بندی شده (غذای اصلی، پیش غذا، دسر، نوشیدنی و…) منوی غذایی اونا رو همراه با تصویر، مواد تشکیل دهنده، جزئیات کامل و قیمت ببینین و بعد غذای مورد نظر خود رو سفارش بدید.

منوی غذایی قرار گرفته در سایت های سفارش اینترنتی غذا شامل غذای اصلی (غذای ایرونی، غذای فرنگی، پیتزا، برگر، ساندویچ، سوخاری و…)، پیش غذا (سیب زمینی، سالاد، سوپ و…)، دسر و نوشیدنی (نوشابه، دوغ، آبمیوه، آب معدنی و…) می شه.

سیب زمینی

در بعضی مواقع حتی یه غذا در چند حالت جور واجور ارائه می شه که خیلی راحت می تونید این موضوع رو در منوی غذایی ببینین. مثلا اگه بخواین چیپس و پنیز سفارش بدید می تونید از بین گزینه های مینی، تک نفره یا دو نفره سفارش خود رو انتخاب کنین.

یا اگه دلتون می خواهد جوجه کباب بخورین، می تونید جوجه کباب معمولی، مخصوص یا ممتاز سفارش بدید.

علاوه بر این می تونید مدت زمان آماده شدن و ارسال غذا، امتیاز مربوط به مجموعه غذایی، موجود بودن یا نبودن غذا، زمان سفارش گیری، هزینه پیک و… رو ببینین.

– دریافت تخفیف و صرفه جویی در هزینه ها

افراد زیادی هستن که به دلایل زیادی در طول هفته در خونه یا محل کار خود، تصمیم به سفارش غذا می گیرند و بهترین گزینه واسه این افراد به کار گیری سایت های سفارش آنلاین غذا یا اپلیکیشن اونا هستش. چون که در این سایت ها تخفیف های بسیار خوبی از طرف شرکت واسط یا مجموعه های غذایی ارائه می شه و خیلی راحت می تونید صرفه جویی خوبی داشته باشین.

ضمن اینکه هر سایتی با در نظر گرفتن سیاست های کاری خود واسه جذب مشتری بیشتر یا در مناسبت های خاص، پیشنهادات خاصی رو با تخفیف ارائه میدن که رد کردن اونا کار ساده ای نیس!

– به کار گیری تجربیات بقیه

دنیای امروز دنیاییه که کمتر کسی بدون مشورت قبلی یا به کار گیری نظرات و تجربیات بقیه، مبادرت به خرید می کنه. شما می تونید در سایت های سفارش آنلاین غذا و در بخش مربوط به نظرات کاربران، علاوه بر امتیازاتی که هر مجموعه غذایی به دست آورده، نظرات مشتریان رو در مورد اون رستوران یا فست فود ببینین.

این کار باعث می شه تا بتونین خیلی راحت در مورد سفارش خود تصمیم بگیرین. مثلا می تونید ببینین کدوم مجموعه در چه غذاهایی بهتر عمل کرده یا مثلا کدوم مجموعه غذا رو دیر به مشتریان تحویل می دهد.

– پیگیری سفارش

یکی دیگه از ویژگی های مثبت سایت های سفارش آنلاین غذا امکان رهگیری و پیگیری سفارشه. بر این پایه به صورت به طور کامل دقیق و گرافیکی می تونید ببینین که سفارش شما در حال آماده شدنه، به وسیله پیک فرستاده شده یا تاخیر داره.

ضمن اینکه در صورت هرگونه تغییر در سفارش یا تاخیر در فرستادن اون می تونید مستقیما با واحد پشتیبانی تماس بگیرین تا به سرعت درخواست شما پیگیری شه.

– به کار گیری پلتفرم های جور واجور

فرقی نمی کنه پشت سیستم کامپیوتری یا لپ تاپ نشسته باشین یا در حال کار کردن با گوشی هوشمند خود باشین، مهم اینه که می تونید خیلی راحت از سایت های سفارش آنلاین غذا و اپلیکیشن اونا درخواست خود رو ثبت کنین. در هر دو صورت بعد از مشاهده منوی هر مجموعه و انتخاب غذاهای جور واجور، در آخر با چند کلیک سفارش شما ثبت شده و می تونید پرداخت پایانی رو انجام بدین.

از اونجایی که نشانی های مورد نظر شما قبلا در بخش پروفایل کاربری تون ثبت شده، دیگه احتیاجی به وارد کردن این جزئیات نیس و فقط می تونید منتظر باشین تا سفارش به دستتون برسه.

– انتخاب رستوران های نزدیک

از اونجایی که سایت های سفارش آنلاین غذا و اپلیکیشن اونا امکان موقعیت یابی مکان فعلی شما رو دارن، خیلی راحت می تونن نزدیک ترین رستوران یا فست فودهای محله شما رو نمایش بدن تا با انتخاب از اونا، سفارش شما زودتر به دستتون برسه.

حتی وقتی که وارد صفحه اول سایت یا اپلیکیشن مورد نظر می شید، مجموعه های غذایی شهر شما و در بالاترین جایگاه اونا مجموعه های تخفیف دار یا پرطرفدار نشون داده می شه.

– تنوع در سیستم پرداخت

شما واسه پرداخت هزینه سفارش خود می تونید از راه های مختلفی چون پرداخت آنلاین پرداخت اعتباری، یا پرداخت در محل (هنگام مراجعه پیک) استفاده کنین. البته یادتون باشه معمولا تخفیف ها و شرایط خاص در نظر گرفته شده واسه سیستم پرداخت آنلاین قابل استفاده س.

– ایجاد فضای رقابتی

همیشه ایجاد فضای رقابتی به نفع مشتریاس. فضای رقابتی در هر بازاری از جمله سایت های سفارش آنلاین کمک می کنه تا کیفیت بهتر شه، قیمت ها مناسب تر باشه و تخفیف ها و تنوع بیشتری رو شاهده باشیم.

– فروش بیشتر

تموم امتیازات سایت های سفارش آنلاین غذا واسه مردم و مشتریان نیس و مجموعه های غذایی هم می تونن از ویژگی های خوب اون آخر استفاده رو ببرن. راه اندازی بستری مناسب و حرفه ای، هزینه تبلیغات، پیدا کردن مشتری، ارائه پیشنهادات خاص، تولید محتوا، ارائه امکانات خاص و… از طرف شرکت واسط انجام می شه و رستوران ها و فست فودها تنها می تونن روی افزایش کیفیت و فروش بیشتر متمرکز شن.

بعد از اینکه درباره ویژگی های مثبت و امتیازات به کار گیری سامانه های سفارش آنلاین غذا صحبت کردیم، در ادامه به معرفی بهترین سایت های سفارش آنلاین غذا می پردازیم:

۱٫ اسنپ فود

اسنپ فود در واقع همون زودفود گذشته که جزو اولین سایت های سفارش آنلاین غذا در ایران به حساب می رود. شرکت آوا نگار اطلس تجارت واسه اولین بار در سال ۱۳۸۸ این سایت رو راه اندازی کرد تا سفارش آنلاین غذا رو در ایران نهادینه کنه.

اسنپ فود اول تو تهران فعالیت خود رو شروع کرد و بعد از پشت سر گذاشتن مراحل موفقیت و کسب تجربه بیشتر تونست وارد دیگه شهرهای بزرگ و کوچیک ایران شه. اسنپ فود نسبت به دیگر رقبای خود بازار وسیع تری رو در اختیار داره و تونسته در شهرهای زیادی حضور ثابت داشته باشه.

تجربه

در سایت اسنپ فود به این موضوع اشاره شده که این سایت سفارش آنلاین غذایی امکانات جذابی رو در اختیار کاربران قرار می دهد که این توانایی ها همیشه در حال به روز شدنه.

امتیازات:

• تنوع بی مثل غذاها مثل ایرونی، سنتی، فرنگی، چینی، دریایی، ایتالیایی، مغولی، فست فود، گیاهی، رژیمی و…

• روش های پرداخت جور واجور (حضوری، اعتباری و آنلاین)

• روش های جورواجور جستجوی غذا براساس نوع رستوران، منطقه مورد نظر، غذای مورد علاقه و …

• امکان اضافه کردن رستوران های مورد علاقه در پروفایل شخصی افراد

• برابر بودن قیمت منوها در سایت اسنپ فود با رستوران ها

• تخفیف روی غذاهای رستوران های جور واجور

• امکان شرکت در کمپین های اسنپ فود در مناسبت های جور واجور

• اضافه کردن رستوران های جدید متناسب با نظرات کاربران

• مشاهده منوی به روز رستوران ها و عکس غذاها

• باخبر شدن از رستوران های جدید

• امکان سفارش شیرینی، اجناس سوپرمارکتی و سفارش از کافی شاپ ها

• سیستم فیلترینگ قوی واسه انتخاب سریع تر و آسونتر غذای مورد نظر

اسنپ فود یا همون زودفود قبلی که بعد از چندین سال همکاری با گروه اسنپ ترکیب شد شد، در شهرهای مهمی چون تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، اهواز، شیراز، قم و… فعاله و خدمات خود رو از راه بیشتر از ۱۵۰۰ رستوران و مجموعه غذایی معتبر در اختیار مردم قرار می دهد.

این سایت هم پشتیبانی آنلاین و هم پشتیبانی تلفنی داره و با در نظر گرفتن سابقه فعالیت ۸ ساله و پشتیبانی خوب گروه اسنپ، مشکل جدی تا الان اعلام نشده.

علاوه بر سفارش آنلاین غذا، امکان سفارش اینترنتی شیرینی، اجناس سوپرمارکتی و ثبت سفارش از کافی شاپ ها هم هست که یکی از امتیازات اسنپ فود به حساب می رود.

این نوشته را هم از دست ندهید :   مبلمان چستر

۲٫ دلینو

دلینو نام یکی دیگه از سایت های سفارش آنلاین غذا در ایرانه که روند رو به رشد خوبی رو گذرونده. این مجموعه تقریبا تموم امکاناتی که در اسنپ فود گفتیم در اختیار کاربران قرار می دهد.

امتیازات:

• تنوع بی مثل غذاها مثل ایرونی، سنتی، فرنگی، چینی، دریایی، ایتالیایی، فست فود، گیاهی، رژیمی و…

• روش های پرداخت جور واجور (حضوری، اعتباری و آنلاین)

• روش های جورواجور جستجوی غذا براساس نوع رستوران، منطقه مورد نظر، غذای مورد علاقه و …

• امکان اضافه کردن رستوران های مورد علاقه در پروفایل شخصی افراد

• برابر بودن قیمت منوها در سایت دلینو با رستوران ها

• تخفیف روی غذاهای رستوران های جور واجور

• شرکت در کمپین های دلینو در مناسبت های جور واجور

• اضافه کردن رستوران های جدید متناسب با نظرات کاربران

• مشاهده منوی به روز رستوران ها و عکس غذاها

• باخبر شدن از رستوران های جدید

• سیستم کامل با اتوماسیون رستوران ها و فست فودها

از تخفیف های جذاب و مسابقات هیجان انگیز گرفته تا همکاری با رستوران ها و فست فودهای معتبر در زیرمجموعه امکانات دلینو به چشم می خورد.

یکی از ویژگی های مثبت سایت سفارش آنلاین غذا دلینو اینه که سیستم نرم افزاری اونا با اتوماسیون های رستورانی کامل شده تا نه فقط سفارش شما سریعتر ثبت و ارسال شه، بلکه بدون این دست اون دست کردن پرینت اون از راه اتوماسیون داخل رستوران یا فست فود چاپ می شه.

دلینو در شهرهای تهران، قم، گرگان، بندرعباس، یزد، کرج و ارومیه در حال فعالیته و با در نظر گرفتن رضایت کاربران و مجموعه های جور واجور از خدمات این سامانه، به سرعت در حال گسترش شهرهای تحت پوششه.

۳٫ ریحون

چهار سالی می شه که سایت سفارش آنلاین غذا ریحون در شهرهای تهران، کرج، اصفهان، مشهد، شیراز، رشت و قروین فعالیت خود رو شروع کرده. ریحون با در نظر گرفتن تیم جوون، حرفه ای و متخصص خود خیلی سریع تونسته در دل کاربران جا باز کنه.

این سایت هم از امکاناتی مشابه دیگه رقبا بهره می برد و طبق ادعای خودشون با بیشتر از ۳۵۰۰ مجموعه غذایی در شهرهای گفته شده قرارداد دارن.

امتیازات:

• تنوع بی مثل غذاها مثل ایرونی، سنتی، فرنگی، چینی، دریایی، ایتالیایی، فست فود، گیاهی، رژیمی و…

• روش های پرداخت جور واجور (حضوری، اعتباری و آنلاین)

• روش های جورواجور جستجوی غذا براساس نوع رستوران، منطقه مورد نظر، غذای مورد علاقه و …

• امکان اضافه کردن رستوران های مورد علاقه در پروفایل شخصی افراد

• تخفیف روی غذاهای رستوران های جور واجور

• شرکت در کمپین های دلینو در مناسبت های جور واجور

• اضافه کردن رستوران های جدید متناسب با نظرات کاربران

• مشاهده منوی به روز رستوران ها و عکس غذاها

• باخبر شدن از رستوران های جدید

• سیستم کامل با اتوماسیون رستوران ها و فست فودها

• تولید محتوای قوی واسه کمک به انتخاب بهتر مشتریان

بی شک یکی از جذابیت های ریحون که باعث تسریع پیشرفت اونا و جذب مخاطب بیشتر شده، تولید محتوای حرفه ای و خاص مخصوصا در شبکه های اجتماعیه که نه فقط باعث درگیرشدن بیشتر مخاطبان می شه، بلکه به تصمیم گیری راحت تر اونا هم کمک می کنه.

۴٫ چیلیوری

چیلیوری نام یکی از سایت های سفارش آنلاین غذا و زیرمجموعه شرکت کار و کاسبی نوین ایرانیاس. در واقع چیلیوری دو ساله که فعالیت خود رو شروع کرده و این مجموعه رو باید داداش نت برگ و تیکت (Tik8.com) بدونیم. چون که تموم این کار و کاسبی ها به هلدینگ کار و کاسبی نوین ایرانیان تعلق داره.

چیلیوری هم امکاناتی مشابه دیگه رقبای خود داره و به ادعای این سایت، مشتریان می تونن سفارشات خود رو از راه سایت یا اپلیکیشن بکنن. این سایت با بیشتر از ۳۰۰۰ هزار رستوران و فست فود قرارداد داره و می تونید خیلی راحت از هر جایی که می خواهید سفارش خود رو ثبت کنین.

یکی از ویژگی های چیلیوری که در اسنپ فود هم به چشم می خورد اینه که با ورود به صفحه رستوران مورد نظر می تونید در بخش مشخصی غذاهای پرطرفدار و پرفروش رو ببینین.

امتیازات:

• تنوع بی مثل غذاها مثل ایرونی، سنتی، فرنگی، چینی، دریایی، ایتالیایی، فست فود، گیاهی، رژیمی و…

• روش های پرداخت جور واجور (حضوری، اعتباری و آنلاین)

• روش های جورواجور جستجوی غذا براساس نوع رستوران، منطقه مورد نظر، غذای مورد علاقه و …

• امکان اضافه کردن رستوران های مورد علاقه در پروفایل شخصی افراد

• برابر بودن قیمت منوها در سایت ریحون با رستوران ها

• تخفیف روی غذاهای رستوران های جور واجور

• شرکت در کمپین های ریحون در مناسبت های جور واجور

• اضافه کردن رستوران های جدید متناسب با نظرات کاربران

• مشاهده منوی به روز رستوران ها و عکس غذاها

• باخبر شدن از رستوران های جدید

• دارای پیک خاص چیلیوری

• سیستم فیلترینگ واسه انتخاب غذای مورد نظر

چیلیوری در شهرهای بزرگی چون تهران، اصفهان، مشهد، کرج، قم، شیراز و تبریز و چند شهر دیگه ایران فعالیت جدی داره و اگه مجموعه ای پیک نداشته باشه مشتریان می تونن از پیک خود چیلیوری استفاده کنن. این ویژگی مثبت مهمترین فرق چیلیوری با دیگه سایت های سفارش آنلاین غذا هستش.

۵٫ چنگال

چنگال نام تجاری یکی از سایت های سفارش آنلاین غذا و یکی از زیرمجموعه های شرکت ایده نگر باربده که نسبت به رقبای خود تجربه و عمر کمتری داره. این کار و کاسبی از سال ۹۵ فعالیت خود رو تو تهران شروع کرده و حالا به کرج، اصفهان، قم، کیش، رشت، کرمانشاه و تبریز رسیده.

چنگال تونسته در شهرهای گفته شده با مجموعه های معتبری همکاری خود رو شروع کنه و مشتریان می تونن با خیال راحت سفارشات خود رو ثبت کنن. این سایت هم کارکرد و امکاناتی مثل دیگه رقبای خود داره.

چنگال واسه ایجاد تفاوت با دیگه سایتای آنلاین سفارش غذا ویژگی های جذابی رو به سرویس خود اضافه کرده. مثلا می تونید در جایزه روزانه این سایت شرکت کنین و کد تخفیف بگیرین یا درصدی از خرید شما به حساب تون برگردونده شه.

ضمن اینکه چنگال واسه مشتریان وفادار هم جوایزی رو در نظر داره که بعضی از مجموعه های غذایی در این بخش با چنگال همکاری دارن. علاوه بر این در همون صفحه اصلی فاصله رستوران تا شما، دست کم اندازه سفارش، هزینه ارسال و چگونگی پرداخت به طور کامل مشخصه.

۶٫ دلیون

دلیون یکی دیگه از سایت های سفارش آنلاین غذا هستش که تمرکز خود رو بیشتر روی صبحونه و میان وعده قرار داده و الان تو تهران سرویس دهی فعال داره. دلیون عقیده داره صبحونه یکی از مهمترین وعده های غذاییه و با در نظر گرفتن مشغله های کاری و فرصت کم این وعده غذایی از زندگی روزمره ما حذف شده.

البته دلیون سفارش میان وعده رو هم در دستور کار خود قرار داده تا بتونه در ساعت های میان دو وعده همراه شما باشه. در دلیون می تونید شکل های جور واجور میان وعده و صبحونه ایرونی (املت، نیمرو، پک صبحونه و…)، فرنگی (صبحونه انگلیسی، املت اسپانیایی، پنکیک، کرپ و…)، ساندویچ (شکل های جور واجور برگر، ساندویچ مرغ و…) و شکل های جور واجور نوشیدنی (نوشابه، نوشیدنی های طبیعی و سنتی و…) رو به صورت آنلاین سفارش بدید.

دلیون در چهار منطقه تهران شامل دو منطقه در میرداماد و دو منطقه در شهرک غرب خدمات خود رو ارائه می کنه و می تونید از راه سایت یا اپلیکیشن اندروید و iOS سفارش های خود رو ثبت کنین.

دلیون تلاش می کنه با افزایش مناطق و اضافه کردن وعده ناهار بتونه خدمت رسانی بهتری به مردم تهران داشته باشه.

امتیازات:

• سفارش آنلاین صبحونه، برانچ و میان وعده

• تنوع منوی غذایی خوب شامل شکل های جور واجور صبحونه و میان وعده

• امکان ثبت سفارش از راه سایت و اپلیکیشن

• پشتیبانی آنلاین و تلفنی

• ارائه راهکارهای سازمانی واسه سرو صبحونه

• روش های پرداخت جور واجور (حضوری، اعتباری و آنلاین)

مشکلات:

مشکلات

• مناطق محدود سرویس دهی

• نداشتن منوی غذایی کامل واسه ناهار و شام

۷٫ مامان پز

مامان پز یکی دیگه از سایت های سفارش آنلاین غذا در ایرانه که یه فرق بزرگ با دیگه سایت هایی داره که معرفی کردیم. مامان پز تموم تمرکز خود رو روی غذاهای خونگی و همکاری با خانوم های خونه داری گذاشته که غذاهای خود رو با توجه به ریزه کاری ها و اصول بهداشتی از بهترین و تازه ترین مواد اولیه آماده می کنن.

مامان پز فعالیت خود رو از سال ۱۳۹۳ شروع کرده و بعد از پشت سر گذاشتن رقابت های زیاد تونسته به ثبات خوبی برسه. غذاهای تولید شده به وسیله خانوم های این مجموعه طعم دستپخت های خونگی رو داره و با در نظر گرفتن جفت و جور مواد تازه، واسه وعده مورد نظر خود باید یه روز زودتر سفارش بدید.

البته مامان پز علاوه بر خانوم های خونه دار، با ۱۰۰ رستوران که غذاهای سنتی و خونگی دارن هم همکاری داره و می تونید در این مجموعه های غذایی هم سفارش خود رو ثبت کنین. مامان پز از سال ۱۳۹۶ دریافت سفارش شرکتی رو هم به خدمات خود اضافه کرده.

این سایت سفارش آنلاین غذا پشتیبانی خود رو به صورت تلفنی و آنلاین انجام می دهد و تلاش می کنه به بهترین شکل پاسخگوی کاربران باشه.

امتیازات:

• سفارش آنلاین غذای خونگی

• همکاری با ۴۰۰ خانوم خونه دار حرفه ای و ۱۰۰ رستوران

• امکان سفارش غذای شرکتی با تنوع زیاد و قیمت جور واجور

• امکان انتخاب مواد اولیه واسه جفت و جور غذا به وسیله مشتری

• امکان انتخاب نوع طبخ، تزیین و چگونگی فرستادن سفارش

• امکان ثبت سفارش از راه سایت و اپلیکیشن

• کیفیت و طعم غذای خونگی

• اشتغال زایی واسه خانوم ها مخصوصا خانوم های خونه دار

• تنوع زیاد غذاهای قابل سفارش (غذای خونگی، غذای مجلسی، غذای شرکتی، فینگرفود و…)

• امکان به کار گیری سیستم فیلترینگ

• کارت بهداشت واسه تموم مامان های آشپز

• روش های جور واجور پرداخت

مشکلات:

• ارائه سرویس محدود به تهران

• مشکلات رابط کاربری سایت و اپلیکیشن

۸٫ مامی فود

مامی فود یکی دیگه از سایت های سفارش آنلاین غذا هستش که عملکردی مشابه مامان پز داره. البته مامی فود تلاش کرده با امکان خرید دیگه اجناس خونگی مانند شکل های جور واجور میوه، سبزیجات، عسل، مربا، ترشی، کیک، شیرینی، لبنیات و… فرق کلی ای با مامان پز بسازه.

در مامی فود می تونید شکل های جور واجور غذای خونگی رو با طعم و کیفیت غذای خونگی سفارش بدید. البته مانند مامان پز باید سفارش خود رو زودتر ثبت کنین تا خانوم های خونه دار مواد اولیه رو تازه جفت و جور کرده و غذای مورد نظر شما رو آماده کنن.

در مامی فود می تونید سفارش خود رو به صورت آنلاین ثبت کنین و پشتیبانی این شرکت این در ساعات اداری و غیراداری به صورت تلفنی پاسخگوی شماس.

امتیازات:

• امکان سفارش غذای خونگی

• امکان سفارش شکل های جور واجور میوه، سبزی، مربا، عسل، شور، ترشی، زیتون، کیک، شیرینی و…

زیتون

• ارائه دستور پخت غذاها

• گزارش لحظه ای وضعیت سفارش ها

• تنوع خوب منوی غذایی

• اشتغال زایی واسه خانوم ها

مشکلات:

• نداشتن اپلیکیشن

• ظاهر نه خیلی جذاب سایت

• پشتیبانی متوسط

• باگای عجیب در کارکرد سایت

• پیچیدگی ثبت سفارش

سخن پایانی

نکته قابل توجه اینه که سایت های سفارش آنلاین غذا کارکرد و امکانات مشابهی دارن، همه اونا دارای سایت و اپلیکیشن خاص اندروید و iOS هستن و تلاش می کنن بهترین خدمات رو به شما ارائه بدن.

در تموم سایت های سفارش آنلاین غذا در زمان ساعت کاری رستوران ها و فست فودها، پشتیبانی به صورت گفتگوی آنلاین و تلفنی انجام می شه و سرویس های نام برده شده در کوتاه هترین زمان ممکن به درخواست شما رسیدگی می کنن.

علاوه بر سایت های مشهوری که در این مطلب به شما معرفی کردیم، موارد دیگری هستن که بیشتر به صورت محلی در شهرهای خود فعالیت می کنن.

همه سایت های سفارش آنلاین غذا تلاش می کنن تا فرهنگ جدیدی از ثبت سفارشی اینترنتی در بخش غذا رو به شما ارائه کنن. این کار و کاسبی ها به دنبال ایجاد فضایی هستن که نه تنها خودشون و مردم سود ببرن، بلکه کسب و کارا و مجموعه های غذایی فعال هم بتونن از بستر ایجاد شده آخر استفاده رو واسه فروش بیشتر ببرن.

کاربرد گسترده اینجور سایت هایی باعث شده تا خیلی از مردم حتی صبحونه خود رو از این سایت ها سفارش بدن و به زودی باید تماشاگر جفت و جور شدن امکان سفارش آنلاین میوه، شیرینی و خشکبار از این سایت ها باشیم.

مشاهده نسخه pdf مقاله: بهترین سایت های سفارش آنلاین غذا کدوم ها هستن؟