علی ایحال تا کنون سازمان یا شرکت بخصوصی به جمع بندی مناسبی درخصوص قبض انبار الکترونیکی ، ذی نفعان ، مجریان ، پشتیبانی کنندگان و… اقدام موثری ننموده است .
سازمان یا بنگاه های اقتصادی ذی نفع در پروژه قبض انبار الکترونیکی
همانگونه که در قسمت مربوط به هیات موسس و سهامداران شرکت انبارهای عمومی آورده شد به دلیل کارکردهای انبارهای عمومی و خصوصاً ابزار عملیاتی آن که قبض انبار با فرم قبض رسید و برگ وثیقه می باشد مخاطبان اصلی قبض انبار را مطابق ماده ۱ تصویب نامه و اساسنامه شرکت ( صاحبان کالاها ، صنعتگران ، کشاورزان و بازرگانان ) دانست و همچنین بمنظور ارائه خدمات به مخاطبان اصلی و تحقق کارکردهای معین شده بنگاه های تامین مالی همچون بانک ها و بیمه ها نقش آفرین خواهند بود . البته مطابق ماده ۵ تصویب نامه بمنظور تامین امنیت و خسارات مخاطبان و کاهش ریسک انبارهای عمومی شرکتهای بیمه معتبر مورد تایید بیمه مرکزی ایران نسبت به بیمه آتش سوزی و سایر پوشش های بیمه ای در این زمینه فعالیت نموده و مرتبط خواهند بود. سازمانهای نظارتی نیز مطابق قانون و تصویب نامه بر فعالیت ، صدور و قضاوت بر قبض انبار اقدام خواهند نمود و با آن مرتبط می باشند.
علاوه بر مخاطبان اصلی و ارائه کنندگان خدمات به دارندگان قبض انبار که در روش غیر الکترونیکی مطرح بودند مخاطب خاص دیگری نیز وارد عرصه بهره مندی از این ابزار گردید که شرکت بورس کالا نام داشت. عرضه و تقاضا کنندگان بازار تحت نظارت شرکت بورس کالا را عموما همان مخاطبان انبارهای عمومی تشکیل داده اند که با توجه به شاخص های مثبت همچون ( تقاضای مخاطبان اصلی ، تقاضای ارائه کنندگان خدمات ، سهولت در انجام معاملات ، قابلیت دسترسی ، کاهش هزینه ها ، کاهش مسئولیت و ریسک ، اعمال اصل تخصص گرایی و…) این شرکت بعنوان متولی بازار یاد شده به دریافت خدمات خصوصاً در قالب الکترونیکی از شرکت انبارهای عمومی متمایل نمود.

این نوشته را هم از دست ندهید :   معرفی بهترین قرص های لاغری با تاثیرگذاری 5 تا 10 کیلو در ماه

  1. وزارت بازرگانی

    1. معاونت فناوری و اطلاعات
    2. معاونت بازرگانی داخلی
    3. معاونت بازرگانی خارجی
  2. وزارت راه و شهر سازی

۲-۱ سازمان بنادر و دریانوردی
۲-۲ سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای
۲-۳ شرکت فرودگاههای کشوری

  1. وزارت امور اقتصادی و دارایی

۳-۱ بانک ها
۳-۲ بیمه ها و بیمه مرکزی
۳-۳ گمرک ایران
۳-۴ سازمان اموال تملیکی
۳-۵سازمان امور مالیاتی
۳-۶ سازمان بورس و اوراق بهادار
۳-۶-۱ شرکت بورس کالای ایران
۳-۶-۲ شرکت بورس انرژی

  1. قوه قضائیه

۴-۱ اداره ثبت اسناد کشور
۴-۲ دادگاه های اقتصادی

  1. وزارت دادگستری
  2. سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران

۶-۱ شرکت های بازرسی فنی