در سری مقالاتی که اولین بخش اون رو در ادامه مطالعه می کنین می خوایم به بیان دیدگاه مدیریتی نسبت به دیجیتال مارکتینگ و تغییر دیجیتال شرکتا و کسب و کارا بپردازیم. این سری مقالات براساس آخرین آمار و اطلاعات در سال ۲۰۱۶ جفت و جور شده.

مروری بر قابلیتای دیجیتال مارکتینگ و تغییر برنامه های دیجیتال

همکاری شرکتا با کانالای دیجیتال، بستگی به قابلیتاشون در مدیریت تماس با مشتری، دسترسی و تاثیر دوطرفه و جذب مخاطب هدف دار داره. وقتی از شرکتا خواسته شد تا به تواناییای دیجیتال خودشون از ۱ تا ۵ امتیاز بدن، بیشتر شرکتا امتیازی بین ۱ تا ۳  رو به خودشون دادن. (تصویر زیر)

آمار دیجیتال مارکتینگ

وقتی خوبه که خیلی از پروسه ها و فعالیتای بازاریابی رو اجرا کنه. امتیاز هر شرکت به توانایی هاش با در نظر گرفتن کارکرد و توانایی هاش انجام می شه (تصویر زیر.) 

گزارش دیجیتال مارکتینگ

 امتیازدهی قابلیتای دیجیتال می تونه استفاده گذشته شرکتا از دیجیتال مارکتینگ رو خوب نشون بده و راه رسیدن به هدف رو تخمین زده و به اولویت بندی پیشرفتای آینده کمک کنه. هم اینکه ضعیفترین فرآیندهایی که واسه پیشرفت در آینده مهم هستن، شناسایی و بعد اولویت بندی می شن. ترسیم یه نقشه، راهی به درد بخور واسه نشون دادن راه طولانی تغییرات دیجیتاله و هم اینکه نمیشه در طول یه شب یا بدون سرمایه گذاری کافی به این تغییرات رسید.

پیشنهاد های کلیدی و استراتژیه

توانایی هاتون رو آزمایش بزنین و به تواناییای دیجیتال شرکتتون امتیاز بدید و بعد به چگونگی ارتقای توانایی هاتون فکر کنین و موردی رو واسه سرمایه گذاری پیدا کنین. توانایی هاتون رو مشخص کنین و رابطه خود رو با کانالای کلیدی دیجیتال رو بیشتر کنین. همه کاربران می تونن از پنل مخصوص اعضا واسه مرور قابلیتای دیجیتال خودشون استفاده کنن.

نظر کارشناس

بررسی قابلیتای دیجیتال

دنیل رولز مشاور و کارآموز دیجیتال مارکتینگ میگه: بررسی قابلیتای دیجیتال اهمیت زیادی داره و با از دست دادن استراتژی و مهارتای داخلی رابطه مستقیم داره. سازمانا به گذشته نگاه می کنن و قابلیتای دیجیتال خودشون رو بررسی و عواملی که موجب شکست می شن و تغییراتی که باید انجام شه رو تعیین می کنن. تغییر برنامه های دیجیتال ، نکته ای کلیدیه. باید فرق بین جایگاه فعلی شرکتمون و جایگاه ایده آل اون ، مشخص شه. مطمئن نیستم که چه تعداد از موسسات هنوز با این قوانین سر و کار دارن ولی من فکر می کنم این بازتابی از نیاز به بررسی قابلیتای دیجیتال شرکتمون و تغییر سازمانیه. بدون ساختارهای ریشه ای که فضای خوبی رو واسه تغییر دیجیتال جفت و جور می کنن ، هیچ پیشرفتی انجام نمی شه. خیلی از بازاریابان وقت خود رو در رسیدگی به عملکردهای فناوری اطلاعات یا مدیریت خرید می گذرونن و این کارا از پیشرفت دیجیتال مارکتینگ اونا جلوگیری می کنه.

این نوشته را هم از دست ندهید :   بررسی مدل های مختلف جدیدترین مدل میز تلویزیون در سال 1400

برنامه تغییر دیجیتال

سازمانایی که به اهمیت رسانه های دیجیتال و تکنولوژی آینده پی می برن، به دنبال افزایش اندازه تغییر دیجیتال مارکتینگ در تجارت هستن و برنامه هایی رو واسه تغییر برنامه های دیجیتال میسازن. واسه فهم اهمیت تغییر برنامه های دیجیتال ، از چند شرکت سوالاتی پرسیدیم. نتایجی که مشاهده می کنین ، نشون میده که بالای یه سوم (۳۰%) تجارتا، استراتژی تغییر برنامه های دیجیتال رو دارن و خیلی از تجارتا هنوز به دنبال عرضه برنامه های تغییر یافته دیجیتال شرکتشون هستن.

ارائه آمار شرکتای دیجیتالی

درصد خیلی از سازمانا هیچ برنامه ای واسه تکمیل تغییرات ندارن ، چون اونا فکر می کنن که این نوع از تجارتا (مانند استارتاپا، تجارتای کوچیک یا تجارتایی با سازمانای مجازی آنلاین) ناجور هستن. تغییر هدف دار برنامه ها درصد ناچیزی در برنامه ریزی چند ساله شرکتا داره و در واقع خیلی از تجارتا هنوز در حال تغییر هستن و میخوان اول، دیجیتال باشن و بعد پروسه تغییر دیجیتال رو کامل کنن.

برگرفته از اسمارت اینسایت