یکی از بهترین کسب و کار ها که بسیار پر سود است راه اندازی کافی شاپ است. گروه سرآشپزان آسیا با بیش از بیست سال تجربه در این زمینه از بهترین مشاورین می باشند که بنیانگذار این تیم سرآشپز مهدی حصاری منش می باشد. در این مقاله به بررسی یک پروپزال حرفه ای در مورد راه ندازی کافی شاپ می پردازیم. پس با گروه سرآشپزان آسیا همراه باشید.

اگر هنوز دست بکار راه اندازی کافی‌شاپ خودنشده اید در مورد انتخاب مکان بسیار دقت و تعمل به خرج دهید ، زیرا مکان کافی‌شاپ یکی از مهمترین عوامل موفقیت شما در این کسب و کار محسوب می شود که ممکن است با یک انتخاب نادرست به شکست شما منجرو شود،از  بهترین مکان‌ها برای راه اندازی کافی‌شاپ‌ ‌ها حوالی پارک های شلوغ و پر تردد ، خیابان‌های نزدیک به کتابخانه ها یا مدارس یا دانشگاه‌ها، لابی‌هتل‌ها پر درآمد و لوکس ، سالن‌های مراکز فرهنگی که در انها سمینا یا تجمع میشود  مانند سالن‌های تئاتر و سینما، و مراکز تجاری شلوغ است.

مراحل راه اندازی کافی شاپ

پروپزال اجرایی مراحل راه اندازی کافی شاپ |گروه سرآشپزان آسیا

1- اولین قدم در این مسیر بازدید از پروژه کافی شاپ است ، که در ان مرحله  امکان سنجی ملک، عکسبرداری و متراژ برداری جهت تهیه نقشه های اولیه و پلان طراحی جهت ایجاد پیش نیازها، ظرفیت های مناسب و مطابق با پروژه جهت احداث کافی شاپ صورت می گیرد.

2- در مرحله دوم به تفکیک طراحی دکوراسیون  پرداخته می شود و طراحی قسمت های مختلف  کافی شاپ همچون فضای کانتر نوشیدنی های سرد و گرم، سالن، صندوق، انبار و… شروع بکار پروژه های اجرایی و دکوراسیون انجام می شود.

3- اعلام پیش نیازهای لازم در قسمت های مختلف پروژه همچون آب، برق تک فاز و سه فاز، گاز، تلفن، سیستم تخلیه و  فاضلاب، تهویه مطبوع، اتصالات شبکه و اینترنت و اعمال این پیش نیازها همزمان با طراحی های اولیه.

4- مشاوره در نام گذاری کافی شاپ، طراحی لوگو، ایجاد صفحات اجتماعی و ایجاد شبکه های بازاریابی و فروش جهت بالا بردن ظرفیت های فروش کافی شاپ پس از افتتاحیه.

5- طراحی منو های نوشیدنی سرد و گرم، کیک ها و کاپ کیک ها، انواع  بشقاب های بستنی و دسرها با ارائه رسیپی کارد و کاست کنترل و با در نظر گرفتن تناسب قیمت منطقه ای بهمراه بالاترین سطح کیفی این آیتم ها و ارائه سرویس دهی مطلوب در راستای رضایتمندی میهمان.

این نوشته را هم از دست ندهید :   لیست دانشگاه ها و رشته های برتر انگلیس

6- مشاوره درسفارش و تامین خرید مبلمان و میز و صندلی مناسب فضای راه اندازی  کافی شاپ، ظروف و کلیه وسایل مربوط به بخش پذیرایی و سرویس دهی و چیدمان این وسایل براساس نقشه های از پیش طراحی شده درفضای کافی شاپ.

7- مشاوره در سفارش پک ها و ظروف یکبار مصرف و بیرون برحسب منو با لوگو از پیش طراحی شده کافی شاپ.

8- ارائه لیست تجهیزات و ادوات کلیه بخشهای سرد و گرم و نقشه اجرایی به همراه جانمایی تجهیزات در فضاهای مربوطه.

9- مشاوره در تامین خرید تجهیزات و ادوات کافه و تجهیز این قسمتها براساس پلان اولیه.

10- مشاوره در گزینش پرسنل قسمتهای مختلف همچون باریستا و بارتندر و معرفی سایر نیروهای کارآمد و کار آزموده جهت این بخش.

11- مشاوره در سفارش و خرید لباس پرسنل قسمتهای مختلف.

12- آموزش استانداردای بهداشتی، حرفه ای و کلیه موارد مربوط به منوهای انواع نوشیدنی ها و گارنیش های این آیتم ها و  آموزش اصول پذیرایی و میزبانی صحیح در کافی شاپ.

13 –  ارائه  لیست  تمامی  مواد  اولیه  غذایی  همچون  اقلام  خشک ، سس ها  و سیروپ ها ، قهوه ها ، مواد  شوینده  و  … .

14 – ارائه لیست خرید  تمامی  مواد  اولیه  بر  حسب  اولویتهای  زمانی جهت  آماده سازی  افتتاحیه  کافی شاپ .­

15 – مشاوره در تبلیغات  مفید و کارآمد  و اعلام  روز افتتاحیه   کافی شاپ .

16 –  مرحله  تست آزمایشی  جهت  آموزشهای  نهایی  و  تایید کنترل  نهایی  طعم  و  کیفیت  تمامی آیتمهای سرد و گرم  .

17 –  آماده  سازی  آیتمهای غذایی و نوشیدنی جهت افتتاحیه .

18 –  برگزاری  افتتاحیه  مجموعه  با درخواست و تامین  مالی از جانب  کارفرما .

19 – آموزش های  تکمیلی  ضمن  کار پرسنل  و  نظارت  بر  تداوم  کیفیت  محصولات و  استانداردهای  از  پیش تعیین  شده .

20 – پشتیبانی و آموزش ضمن کار کلیه پرسنل  بصورت مستمر .و دایمی

 

]]>