پس از حدود دو سال از به روز نشدن پیج رنکای گوگل، صفر شدن پیج رنکای گوگل، واسه عده زیادی، تعجب و ناراحتی زیادی به وجود آورد.پیج رنکی که بر خلاف دو سال به روز نشدن، بازم واسه بعضیا، عامل مهمی واسه خرید و فروش بک لینک و لینک سازی و قدرت وب سایتا از نظر سئو، به حساب می رفت که امیدوارم شما از اون دسته نبوده باشین.

بک لینک

چه تصوراتی بعد از صفر شدن پیج رنکا به وجود اومد؟و این خیالات درست هستن؟

۱- گوگل با این کار، ارزش پیج رنک رو نابود کرد و از این به بعد باید به فاکتورای دیگه اهمیت داد.

این تفکر، به طور کامل بی اساسه.چون حدود دو ساله که پیج رنکا به روز نشده بودن و خود این به این معنیه که دو سال بود که پیج رنکا واقعی نبودن! پیج رنک سایتای زیادی باید کمتر می شد و سایتای زیادی با پیج رنک صفر باید پیج رنک می گرفتن و یا پیج رنک اونا زیاد می شد.اما این اتفاق بیشتر از دو ساله که نیفتاده! واقعا پیج رنکای موجود قبلی، پیج رنکای قابل اطمینانی نبودن.بلکه فقط روشی بود که دست وب مسترا و سئوکاران تازه کار،خودشون رو لو بدن! ساده لوحیه اگه تصور کنین، فقط نمایش یه عددی که به روز نمی شه(و یا حتی می شه) و واسه عموم میشه دید، یه عامل خیلی مهم در عمق الگوریتم گوگل به حساب می اومده!

شاید با خودتون بگید، با تجربه ای که داشتین، به شما ثابت شده که پیج رنک خیلی اهمیت داشته.اگه اینجور تصور می کنین، حتما مقاله تناقضای سئو و تجربیات غلط و به ظاهر درست سئو، رو بخونین!

در نتیجه، اصلا، از قبل هم فاکتورای دیگه، بسیار مهم بودن و این چیز جدیدی نیس! به فاکتورای مربوط به بک لینک در مقاله فاکتورای سئو، مراجعه کنین.

۲-گوگل با این کار، میخواس، جلوی خرید و فروش بک لینک رو بگیره.

شاید این تفکر درست باشه.اما اینجور دیدگاهی واسه حالا(اول سال ۹۵ – نیمه اول ۲۰۱۶) خیلی خیلی دیره!بحث مقابله با خرید و فروش بک لینک، از سالها پیش، یکی از پروژه های گوگل بوده و هنوزم هست که گوگل در این پروژه، موفق نبوده.بخاطر این، به روز نشدن پیج رنکا، و حتی آخرین بروزرسانی دوسال پیش که با تاخیر یه ساله نسبت به به اپدیتای قبلی پیج رنک همراه بود، فقط یه رد گم کنی بوده تا گوگل، راحت تر متوجه رفتارای مربوط به خرید و فروش بک لینک شه.مثلا، حدود دو سال پیش، وقتی یه سال، پیج رنکا بروزرسانی نشده بود، خرید و فروش بک لینک کم کم از رونق افتاده بود(به نسبت آپدیتای منظم قبلی)، و بعد با بروزرسانی شدن یهویی و غیر منتظره، بازار خرید و فروش بک لینک داغ شد.مطمئنا، این واسه گوگل، فرصت مناسبی بود تا به کمک هوش مصنوعی سیستمی و نیروی انسانی، به رصد کردن بک لینکا و تغییرات بک لینکی در سطح وب جهان، بدون این دست اون دست کردن بعد از به روز شدن پیج رنک، بپردازه!

این نوشته را هم از دست ندهید :   نکات مهمی درباره شارژ و باتری آیفون

در همین روزا بود، که وب مسترها و سئوکاران، دوباره به گذشته برگشتن و فریب خوردند. و بعد از اخرین بروزرسانی، دو سال، پیج رنکا دست نخورده موند که بازم فرصت بسیار خوبی واسه گوگل بود که با در نظر گرفتن تغییرات بوجود آماده مربوط به بک لینک بعد از آخرین بروزرسانی پیج رنک که باتاخیر همراه بود و بعد با دو سال دست نخورده موندن پیج رنک، بتونه به جمع بندی و نتیجه گیری قابل قبولی از این تغییرات و طعمه های خود(!) برسه!(مراجعه شه به اواخر مقاله Page Rank)

حالا شاید از خود سوال کنین چه فاکتورایی واسه تشخیص قدرت سایتا مهمه؟واسه جواب، به مقاله فاکتورای رتبه بندی صفحات مراجعه کنین.چون سالهاست که سئو و رتبه بندی، به فاکتورای زیاد و به هم وابسته زیادی وابسته شده.واسه درک بهتر از وابستگی فاکتورای رتبه بندی، مقاله خاصیت تضریبی فاکتورای رتبه بندی رو بخونین.