حتی اگه سینمایی حلقه رو ندیده باشین، شاید خلاصه ای از داستان اونو شنیدین. در این فیلم، فیلمی وجود داشت که اگه انسانی اونو می دید پس از طی چند روز دخترک زیبارویی از تلویزیون بیرون اومده و کارش رو می ساخت. در عنوانی که می خوایم امروز معرفی کنیم شرایط کمی برعکس شده.

پس از تعویض کانالای بسیار زیاد به وسیله سایمن، شخصیت اصلی، تلویزیون که کاسه صبرش سرازیر می شه، پسرک شیطان رو به درون خود میکشه. طی این حادثه، سایمن به زمانای جور واجور سفر کرده و اتفاقات جورواجور بامزه ای براش اتفاق می افته. با ما و معرفی آخرین اثر خوش ساخت استودیو تانگو همراه باشین تا بیشتر با ماجراجویی سایمن آشنا شید.

سایمن به صورت کلی دارای ۲۴ مرحله س؛ مراحلی که از محیطای متنوعی تشکیل شده و واسه خلاص شدن از اونا باید وظایفی رو انجام بدین. اما سوال اینجاس چیجوری میشه از چنگال کابوسی که حالا گرفتارش شده ایم، رها گردیم.

هر مرحله دارای شیای مخفیه که با پرتاب توپ یا هرچیزی به اونا می تونین کشف شون کنین. مثلا در تصویر سمت راست، خفاش یکی از چیزای مخفی این قسمته. علاوه بر این، تماشاگر شخصیت دزد کلیدی که هستیم که هنگام مشاهده اش باید سه بار روی ایشون ضربه بزنین. واسه آزاد سازی بعضی مراحل نیازمند انجام این دو کارین.

این کار با پرتاب وسایلی صورت میگیره. واسه درک بهتر بذارین گیم پلی رو به صورت کلی توضیح بدیم. سایمن به صورت عمودی در گوشی موبایل اجرا شده و پس از انتخاب مرحله مورد نظر، وارد برنامه تلوزیونی اش میشین. اینجا وسیله ای در اول تصویر قرار گرفته و باید با دست یا شیئی کمکی اونو سمت هدف مورد نظر پرتاب کنین.

اصلا به چه دلیل این قدر توضیح می دیم، بیایید با مثالی ختم جلسه رو اعلام کنیم. مثلا در مرحله ای باید توپ بسکتبال رو به تور بندازین یا با پرتاب سنگ به جایی که آدمای اولین هستن باعث کشف آتیش شید. حتی جایی چاره ای ندارین به محققان واسه کشفای بزرگ تاریخ کمک کنین.

واسه شروع بازی هیچ عجله ای نکنین و قبل از ورود به انتخاب مراحل، صدای برنامه هایی که پخش می شه رو هم بشنوین.

اگه به مثالا بالا دقت کرده باشین یکی از مهمترین المانای مثبت بازی رو متوجه میشین؛ تنوع. در بازیایی مانند سایمن تنوع محیطی باعث می شه تا بازیکن احساس خستگی نکنه. علاوه بر این، اگه سازنده بتونه از پتانسیلای اونا واسه تغییر جزئی مکانیزمای گیم پلی استفاده کنه، اشتیاق واسه اتمام بازی تا آخر حفظ شه.

حالا خوبیش اینه این مسئله در سایمن هست و سازنده تلاش کرده با ایجاد تنوع در هر مرحله تازگی رو به رگای اثر خود تزریق کنه. البته با وجود تموم المانای مثبت بازی، بدیش اینه پرتابا زیادتر از اندازه به معقوله شانس تکیه کرده و دقت کمتر دیده میشه.

این حرف معنیش این نیس که واسه پیروزی نیازمند جهت گیری درست و تنظیم اندازه قدرت پرتاب نیستین، بلکه کنترل همه این معقولات کمی زیادی در سایمن مشکله. اما با تموم این حرفا بازم داشتیم از بازی و محیط خوشحال اون لذت می بردیم که یهو با صحنه زیر مواجه شدیم:

این نوشته را هم از دست ندهید :   بهترین سایت های دانلود موزیک

در نگاه اول بسیار طبیعی به نظر می رسه، نه؟ چون بازیای زیادی هستن که واسه آزادسازی مراحل بیشتر باید ستاره های زیادتری رو آزاد کنین. ما هم با این تفکر به سراغ انجام دوباره بعضی از اونا رفتیم. اما هر چی قدر تلاش کردیم نتونستیم مرحله ای که قبلا تموم کردیم رو سه ستاره کنیم و بازم ستاره مربوط به پرتاب باقی مونده بود.

اول فکر کردیم شاید مشکل از سیستمی که روی اونا بازی رو امتحان کردیم باشه یا باگی عجیب این بار ما رو بلعیده. پس از یه مدت عزممونو جزم کردیم یه کار دیگه بکنیم: این بار توپا رو به اهداف و نکات مخفی با هم شلیک کنیم شاید راه گشا شد. اما حتی این اینشتین بازی مون هم جواب نداد.

رفتیم به کافه بازار و نگاهی به کامنتای در رابطه به عنوان مورد بحث انداختیم که تقریبا شاخ درآوردیم! یکی از کاربران گفت بعد از تموم شدن هر مرحله، دیگه نمیشه اونو سه ستاره کرد. راستش رو بخواین هنوز باور نکردیم و با امید به اینکه این تنها یه باگ باشه. چون از تیمی که این همه ذوق و شوق در طراحی شخصیتا، مراحل، محیط و گیم پلی به خرج کمی غیر قابل انتظاره.

بازی دارای سه مرحله واسه بخش چند نفره هم هست که در تصویر راست می تونین یکی از اونا رو ببینین. مطمئنا تا الان که تصاویر رو دیدین متوجه طراحی بسیار خوب بازی و تماشاگر اون شدین که در کنار گرافیک تکنیکی خود لحظات مفرحی رو واسه بازیکن به ارمغان می آورد. موزیک و آواهایی که در طول بازی می شنوین هم خوب با محیط سازگاره.

البته نباید یه طرفه هم به قضیه نگاه کرد. در آخر سازنده داخلی باید انگار درآمد خود از ساخت بازی رو به دست آورد. ولی بهتر بود روش دیگری امتحان شه. مثلا اگه ویدیویی تبلیغاتی ببینین، شانس این رو دریافت می کنین تا حتی پس از پایان مرحله بتونین اونو سه ستاره کنین.

در هر صورت با امید به اینکه این مشکل به سرعت حل شه، چون سایمن اثر قابل احترامیه و حتی اگه در نگاه اول حجم بازی کمی زیاد به نظر برسه، اما به واسطه حضور المانای مثبت و شادی که در متن اشاره کردیم تجربه اش می تونه بسیار لذت بخش باشه. با امید به اینکه با رفع مشکلات بازی، تماشاگر یه ماجراجویی شیرین تر با سایمن باشیم. واسه اطلاعات بیشتر، بازی تازگیا واسه گوگل پلی هم منتشر شده.

سایمن - Simon Genius Crazy

  • سایمن – Simon Genius Crazy
  • قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای)
  • سازنده: تانگو گیمز
  • سیستم عامل: اندروید
  • حجم: ۱۴۱ مگابایت

دانلود