نکاتی برای کاهش وزن به‌ صورت طبیعی

با بخش تناسب اندام مجله اینترنتی بیست ستون همراه باشید

امروزه در دنیا بحث کاهش وزن بسیار مطرح است . بنابراین تلاش بسیاری می‌شود که روزانه نکاتی درباره کاهش وزن عنوان گردد.

راه‌های بسیاری وجود دارد که در مدت‌زمان کوتاهی وزن خیلی زیادی از دست دهید. بااین‌حال بسیاری از این روش‌ها در شما ایجاد احساس گرسنگی و نارضایتی کرده به‌طوری‌که اگر اراده آهنین نداشته باشید این حس گرسنگی سبب می‌شود که به‌راحتی از برنامه‌های خود دست بکشید .

برای از دست دادن آسان چربی خوب است بدانید که نمی‌توان به‌تنهایی روی کاهش چربی تمرکز کرد مگر اینکه رژیم غذایی خود را اصلاح‌کرده وزندگی خود را به‌طور متعادلی با ورزش‌های هوازی و کار با وزنه ترکیب کنید . تأکید می‌شود که این ورزش‌ها باید متنوع بوده و طوری باشند که بتوانید آن‌ها را در منزل نیز انجام دهید .

در اینجا به سه سؤال متداولی که معمولاً جوانان برای کاهش وزن می‌پرسند اشاره می‌کنیم :

1-    کاهش وزن چقدر طول می‌کشد؟

2-    زمانی که قصد داریم وزنمان را کاهش داده و عضله سازی کنیم چه ورزش‌هایی را باید انجام داده و از چه رژیم غذایی باید استفاده کنیم ؟

3-    آیا باید بیش از 1200 کالری مصرف کنیم تا از ایجاد مشکلات ناشی از حالت گرسنگی جلوگیری کنیم ؟

زمانی که تصمیم به کاهش وزن گرفتید , برای خودتان هدف‌های دست‌یافتنی و  واقع‌بینانه‌ای تعیین کنید که می‌توانید به آن‌ها دست‌یابید . تعیین هدف به شما دربرداشتن گام‌های لازم کمک کرده و با برداشتن همین گام‌ها شما شاهد کاهش وزن و پیشرفت خواهید بود.

آب خالص  با داشتن کالری و کربوهیدرات و تقریباً سدیم صفر درصد ,بهترین نوشیدنی برای کاهش وزن است .  اگر نوشیدن آب خالی را دوست ندارید می‌توانید یک برش آب‌لیمو ترش یا برگ‌های نعنا به آن اضافه کنید . برای اینکه یک گام فراتر روید در طول هفته سبزی‌های سالم را جایگزین غلات و نان‌هایی کنید که تماماً از دانه‌های گیاهی تهیه‌شده و ایجاد نفخ معده می‌کنند .با این کار یک ساندویچ مرغ تبدیل به سالاد مرغ و چیپس تبدیل به هویج می‌شود. مجموعه کربوهیدرات‌های موجود در سبزی‌ها به آهستگی هضم شده و شما برای مدت طولانی‌تری احساس سیری می‌کنید . و ازآنجایی‌که درصد بیش‌تری از سبزی‌های را آب تشکیل داد ه است متابولیسم بدن نیز بهبود می‌یابد.

این نوشته را هم از دست ندهید :   طرح تعالی دبستان مدارس ابتدایی 98-1397 دانلود ده ها نمونه کامل

برای نهار ماهی سالمون بخورید که سرشار از مواد مغذی برای ساخت عضله بوده و به پوستتان طراوت می‌بخشد . بعضی از متخصصان تغذیه می‌گویند که خوردن یک قطعه از این ماهی ( روش طبخ آن مهم نیست ) بلافاصله در چهره‌تان تأثیر مثبت خواهد گذاشت .

در اینجا به نکاتی مربوط به رژیم غذایی اشاره می‌کنیم :

1-    سبزی‌ها مصرف کنید تا برای مدت بیش‌تری سیر بمانید.

2-    به مقدار زیاد آب بنوشید .

3-    غذاهای وسوسه‌انگیز را در خانه‌تان نگهداری نکنید.

4-    خودتان را سرگرم کاری کنید , خستگی و بی‌حوصلگی دلیل خوبی برای خوردن نیستند.

5-    وقتی پشت میز نشسته‌اید فقط از یک بشقاب غذا بخورید .

6-     وعده‌های اصلی غذایتان را از قلم نیندازید.

7-    صبح‌ها ورزش کنید.

8-    لبخند بزنید و خوشحال باشید.

گرچه ورزش کردن و داشتن یک رژیم غذایی سالم‌تر مستلزم کمی تلاش است اما  کار قهرمانانه‌ای نیست . با تغییرات ساده و اندکی در سبک زندگی‌تان می‌توانید به‌مرورزمان وزن زیادی را از دست دهید.

منبع: www.bistsotoon.com

 

]]>