در گذشته برای جا به جایی چندین ماشین از جرثقیل ها استفاده می شد. امروزه خودروبر هایی جدید و کارآمد ساخته شده که سرعت و امنیت آن ها از جرثقیل ها بیشتر می باشد. تجهیزات خودروبر ها باعث سرویس دهی بهتر و مطمئن تر شده است. در ایران شرکت هایی وجود دارند که به صورت شبانه روزی با خودروبر ها آماده سرویس دهی به شما می باشند.

خرده بار

ضرورت وجود خودروبر ها برای کارخانه های تولید ماشین

وجود خودروبر ها برای کارخانه های تولید ماشین بسیار اهمیت دارد، چرا که ماشین ها باید بدون کوچک ترین آسیبی به دست مشتری برسد. از طرفی راندن ماشین های صفر برای رسیدن به مقصد حتی در مسافتی کوتاه، حس خوبی به مشتری نمی دهد و بهتر است بدون راندن ماشین حمل و نقل صورت گیرد. همه ی این ها باعث شده تا تولید کنندگان برای جلوگیری از خسارات، جلب رضایت مشتری و حس اطمینان از خودروبر ها جهت حمل و جا به جایی ماشین ها استفاده کنند. این کارخانه ها نه تنها از خودروبر ها بلکه از قطار، کشتی، کامیون ها نیز بسته به مسافت مورد نظر استفاده می کنند.

مقایسه خودروبر معمولی با خودروبر مکانیزه از نظر سرعت و ایمنی

ایمنی و سرعت خودروبر های مکانیزه از سایر خودروبر ها بیشتر و بالاتر می باشد، به همین دلیل استفاده از خودروبرهای مکانیزه باعث صرفه جویی در زمان شما می شود. این خودروبرها از پایداری بیشتری برخوردار می باشد و در زمان حمل بدون حرکت اضافه مسیر را طی می کند. در زمان حمل خودرو ها باید لاستیک ها به وسیله زنجیرهایی از جنس فولاد به کفی خودروبر متصل شوند.

روباری

مقایسه خودروبر و یدک کش

یدک کش ها ماشین ها را توسط سیم بکسل و زنجیر تا مکان مورد نظر حمل می کنند ولی خودروبرها ماشین را روی قسمت انتهایی سوار کرده و سپس ماشین را تا مقصد مورد نظر حمل می کنند. به همین دلیل امنیت خودروبر ها از یدک کش ها بیشتر است و شما می توانید با خیال راحت ماشین خود را به خودروبر ها بسپارید.

 

بیمه

در زمان استفاده از سرویس های خودروبر و یا یدک کش ها ضمانت نامه ای بابت حمل و جا به جایی ماشین خود بگیرید. این کار باعث بیمه شدن ماشین شما در زمان حمل و جا به جایی تا مقصد مورد نظر می شود. گرفتن ضمانت نامه اهمیت بسیاری دارد که بهتر است به آن دقت کافی داشته باشید.

 

انواع خودروبر ها

خودروبر ها انواع مختلفی دارند که هر کدام کاربردی مختص به خود را دارند. در ادامه به انواع خودروبر ها اشاره خواهیم داشت.

 

تریلر خودروبر

این خودروبر ها اندازه بزرگی دارند و معمولا برای حمل و نقل جاده ای کاربرد دارند. ظرفیت بعضی از خودروبر ها به اندازه 6 خودرو و بعضی از آن ها 8 خودرو می باشد.

 

خودروبر کامیونت (تکی)

خودروبر های تکی و یا کامیونت بیشتر در حمل و نقل های بین شهری و شهری استفاده می شوند. بیشتر خودروبر های کامیونت مجهز به یک وینچ هستند و معمولا برای جا به جایی خودرو مورد استفاده قرار می گیرند.

 

کفی خودروبر

همانطور  که جمعیت در حال افزایش است، استفاده از خودرو ها نیز بیشتر شده است. به همین دلیل برای حمل و نقل آسان و سوار شدن خودرو ها بر روی کامیونت و تریلر تجهیزات مخصوصی به نام کفی خودروبر ساخته شده است.  این کفی ها در کیفیت و اندازه های مختلفی ساخته می شوند.

این نوشته را هم از دست ندهید :   شال و روسری مناسب هر فصل

استفاده از کفی خودروبر ها باعث حمل امن و راحت شده و از آسیب های احتمالی جلوگیری می کند.

کاربرد کفی خودروبر ها به صورت کلی به شکل زیر می باشد:

  • حمل و نقل خودرو های تصادفی
  • جا به جا کردن خودروهای خراب و از کار افتاده در شهر و جاده ها
  • حمل و نقل شهری و بین شهری اتومبیل های قدیمی و کلاسیک
  • جا به جا کردن خودروهای پلاک نخورده در سطح و یا بین شهر ها
  • حمل و تحویل اتومبیل های سالم درب منزل

 

 

خودروبر هایی مخصوص ماشین های سنگین

اگر ماشین شما جزو ماشین های سنگین حساب می شود و نیاز به خودروبر و یا یدک کش داشتید، در زمان هماهنگی برای درخواست امداد، مدل ماشین خود را اعلام کنید تا یدک کش مناسبی را برای شما بفرستند. اگر در زمان هماهنگی و تماس مشخصات ماشین را نگویید، هنگام رسیدن یدک کش و با دیدن خودروی سنگین شما امکان حمل نکردن ماشین شما وجود دارد. بیشتر مواقع برای حمل و جا به جایی ماشین های سنگین از جرثقیل های ماشین بر استفاده می شود.

 

خدمات خودروبر ها

خودروبر ها و یدک کش های فنی خدمات مختلفی ارائه می دهند که شامل موارد زیر می باشد:

  • حمل خودروها از تهران به سراسر کشور
  • یدک کش برای خودروهای شاسی دار
  • امداد خودرو سریع در زمان بروز حوادث
  • حمل اتومبیل به صورت درون شهری و برون شهری
  • حمل و نقل ماشین ها در قسمت های مختلف تهران
  • خدمات 24 ساعته جرثقیل خودرو
  • سرویس دهی خودروبر ها

شما می توانید برای حمل و جا به جایی خودروی خود در خیابان ها و بزرگراه ها تا نزدیک ترین تعمیرگاه از خودروبر های حرفه ای و با تجربه کمک بگیرید. اگر استانداردهای لازم را برای جا به جایی خودروی خود در نظر نگیرید، امکان آسیب دیدن به آن بیشتر می شود. به همین دلیل بهتر است از جرثقیل های مخصوص حمل، خودروبر های مکانیزه و … که مهارت زیادی در این کار دارند کمک بگیرید.

کنارباری

خطرات و خسارات ناشی حمل خودرو ها به صورت غیر اصولی

در خصوص حمل خودروها به صورت مطمئن و بدون خطر، باید استانداردهایی را رعایت کنید. عدم رعایت این استانداردها گاهی موجب آسیب رسیدن به بدنه ماشین و گاهی منجر به خسارت های جبران ناپذیری می شود.

به همین دلیل در زمان نیاز به سرویس های مختلف خودروبر ها و یدک کش ها، با شرکت های معتبر و مطمئنی که در این زمینه خدمات می دهند تماس بگیرید. خودروبر ها و یدک کش های حرفه ای با توجه به وزن ماشینی که حمل می کنند، سرعت استانداردی را برای جلوگیری از حوادث در نظر می گیرند.