بیایید یه راست بریم سر اصل مطلب؛ اصلا واسه چه باید عنوانی رو جانشین کلش رویال کنیم؟ ساخته استودیوی سورپسل یکی از بهترین بازیای آنلاین تلفنای هوشمند بوده و با بروزرسانی جدید اون که تماشاگر رقابتای چهار نفره هستیم بازی تونسته رنگ و بویی متفاوت به خودش بگیره.

اما بعضی وقتا «سلیقه» به کیفیت یه اثر پیروز میشه. کلش رویال عنوان جذابی بوده و این بر کسی پوشیده نیس. ولی به دلیل وجود بعضی المانا ممکنه خیلی با اون رابطه برقرار نکنین. یا حتی بعد از چند ساعت از تجربه بازی خسته شید.

بخاطر این عزممونو جزم کردیم در این مطلب به سراغ بهترین جایگزینای کلش رویال بریم و به بازیای کارتی یا اپلیکیشنایی که واسه بخشایی گیم پلی خود از این سبک جذاب الهام گرفتن بپردازیم. فقط یه نکته رو همینجا بگیم؛ عناوین پیش رو بازیای کلون نیستن.

معمولا وقتی نام جانشین به میان میاد، ذهن خیلیا سمت عناوین کلون یا همون اپلیکیشنای مشابه به بازیای معروف میره. نه، واسه این مقاله روی کلونا دست نگذاشتیم و جاش بهترین ساختهایی که با کلش رویال شباهتای نسبی دارن رو معرفی کردیم. بیشتر از مقدمه رو طولانی نمی کنیم؛ این شما و این بهترین جایگزینای کلش رویال.

Wagers of War

  • ناشر: Jumb-O-Fun Games
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • پلتفرم: iOS
  • بازی آنلاین است

هارت استون رو با کلش رویال ترکیب کنین، معجونی به نام Wages of War به دست میاد؛ شاید Heart Royale بهترین لقبی باشه که بتونیم به ساخته Jumb-O-Fun Games بدیم. گیم پلی Wages of War به دو بخش تقسیم می شه. در قسمت ابتدایی هر دو بازیکن تک به تک [در چند مرحله] کارتایی رو به زمین مسابقه فرستاده و کسی که کارتش قوی تر بود، تعدادی مانا یا همون انرژی به دست می آورد.

بعد از تموم شدن زمان این قسمت، نوبت به جنگ می رسه. حالا بسته به مانایی که دارین، باید از بین سه کارت بازی یکی رو انتخاب کنین. با کارتای قرمز رنگ می تونین دفاع کرده و کارتای مشکی هم نقش مدافع رو دارن. حالا بسته به روش هدف دار خود و البته مقدار انرژی تون باید یکی از این کارتا رو انتخاب کنه. حالا حمله انجام شده و دوباره به مرحله اول و ذخیره مقداری مانا باز می گردید.

شاید Wages of War عنوانی به درگیر کنندگی کلش رویال نباشه و حتی با خوندن توضیحات، دو مرحله ای بودنش رو خسته کننده بخونین اما نکته اینجاس پیشرفت دهنده با کم شدن سرعت مسابقات، ترکیب چند سبک و البته کارتای جور واجور یه تجربه جذاب به بازیکنا هدیه بده. بد نیس بدونین بازی فعلا فقط واسه iOS منتشر شده و مشخص نیس کی تماشاگر عرضه ورژن اندروید هستیم.

Titanfall Assault

  • ناشر: Nexon
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • پلتفرم: iOS و اندروید
  • بازی آنلاین است

راستش رو بخواین اول انتظار خیلی از Titanfall Assualt نداشتیم و وقتی موفقیت هاش رو دیدیم تا حدودی هم تعجب کردیم. نه اینکه بازی لیاقتش رو نداشت، تایتان فال یکی از بهترین شوترهای کنسولی بوده و طبیعتا بازیکنا دوست دارن عنوانی با همون کیفیت رو روی تلفنای هوشمند تجربه کنن. جدا از اینکه شرکت Nexon سابقه زیادی در ساخت بازیای آنلاین داره.

بلکه دلیل اصلی این مسئله، به بازخوردهای ابتدایی متوسط مخاطبین نسبت به نسخه بتا و البته توقف پیشرفت یه نسخه فرعی دیگه از تایتان فال برمیگرده. اما بازی آخر اومد و نشون داد که چیزی بالاتر از یه کپی یا کلون از کلش رویاله. اینجا بیشتر از حمله می تونین کارتای خود رو بین سربازان یا رباتا انتخاب کرده و بعد طی جنگای تن به تن و همزمان به رقابت با بقیه بازیکنا بپردازید. هدف شمام اینه تا سه نقطه از نقشه که مشخص شده رو به دست بیارین یا منطقه اصلی حریف رو نابود کنین.

فرق بزرگ Titanfall Assualt با بازیای مشابه در دو المانه. یکی اینکه محیطا شباهت زیادی به عناوین MOBA داشته و مثل اونا در راهی به سمت منطقه دشمن می رید. نکته دوم تقسیم کارتا به چند کلاس فرق داره که باعث شده هر کارت یه کاراتی داشته باشه. نکته باحال اینجاس از همون اول که دست به انجام این عنوان می زنید، تعداد کارتا زیاد بوده و همین مسئله ممکنه کمی گیج تون کنه.

South Park Phone Destroyer

  • ناشر: Ubisoft
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • پلتفرم: iOS و اندروید
  • بازی آنلاین است

South Park Phone Destroyer جدیدترین حریف بزرگ کلش رویاله؟ با وجود اینکه بازیای الهام گرفته از فیلمای سینمایی یا سریالا در بهترین حالت «سرگرم کننده» هستن ولی یوبیسافت با Phone Destroyer که امید زیادی هم به اون داره اومده تا تموم معادلات رو بهم بزنه. از دیدگاه مهم بودن این بازی واسه فرانسویا تا همین حد بگیم که این بار خود خالق سریال South Park دست به کار شده و Phone Destroyer رو کارگردانی می کنه.

در نگاه اول ممکنه South Park رو کپی از کلش رویال بنامید. چون مثل اون بازی یه نوار انرژی داشته و باید با به کار گیری کارتا شخصیت هاتون رو به رقابت با حریف رو به رویی بفرستید. اما این تنها ظاهر قضیه بوده و South Park تفاوتای زیادی با کلش رویال داره. یکی از اونا رو باید به نام وجود یه منطقه بزرگ بزنیم. برخلاف کلش رویال که بازی به دو لاین تقسیم شده، اینجا محدودیتی وجود نداشته و با محیطی یه دست رو به رو هستین.

پس مبارزین تون رو می تونین هر جایی بذارین. ترکیب این المان با ویژگیای Beat-'em-up گونه بازی باعث شده تا تماشاگر آزادی بیشتری هنگام اعمال روشای هدف دار باشیم؛ هر شخصیت قدرت خاص خودشو داشته و با پر شدنش توانایی به کار گیری اونو دارین. جدا از اینکه شوخیای همیشگی South Park و وجود یه بخش داستانی از دیگر ویژگیای این عنوان هستن. بازی در مرحله سافت لانچ قرار داشته و واسه تجربه اون نیازمند نرم افزار تغییر آی پی هستین.

Stellar: Galaxy Commander

  • ناشر: King
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • پلتفرم: iOS و اندروید
  • بازی آنلاین است
این نوشته را هم از دست ندهید :   ترک اعتیاد به مواد مخدر

استودیوی کینگ، سازنده کندی کراش، که این روزا سرش حسابی شلوغ شده و روی چند پروژه جور واجور کار می کنه، با Stellar Galaxy: Commander تونست یکی از دلنشین ترین تجربه های ممکن رو به بازیکنا هدیه بده. با وجود اینکه تکرار موفقیتای کندی کراش واسه هر بازی دور از انتظار به نظر می رسه ولی Stellar: Galaxy Commander به اندازه ای لذت بخشه که حتی اگه نتونه به اون نزدیک شه بازم نقطه عطفی واسه کارنامه کینگ هستش.

در این عنوان محیط مبارزات به دو قسمت تقسیم شده [زمین شما و حریف] و حالا باید با چینش درست فضاپیماهایی که دارین تلاش کنین منطقه حریف تون رو از بین ببرین. اما چیجوری؟ واسه درک درست گیم پلی Stellar: Galaxy Commander نگاهی به بازیای Match 3 یا خود کندی کراش بندازین. در این عناوین شما وقتی که دست کم سه جسم مشابه رو کنار همدیگه بذارین، اون اشکال غیب شده و امتیازاتی به دست میارید.

اگه هم تعداد اونا بیشتر از سه عدد باشه، جایزه هایی دریافت می کنین. Stellar: Galaxy Commander هم انگار همینطوریه. فضاپیماها به تنهایی شلیک نمی کنن بلکه باید دست کم سه تا از این وسیله ها پیش همدیگه باشن تا بتونن به سمت دشمنان تیراندازی کرده و هر چیزی که سر راهشون هست نابود کنن. Stellar: Galaxy Commander ترکیبی باحال از چند سبک بوده و پیشنهاد می کنیم تجربه اش رو اصلا از دست ندین.

League of Dragons

  • ناشر: Social Point
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • پلتفرم: iOS و اندروید
  • بازی آنلاین است

League of Dragons انگار نسخه پیشرفت یافته Spellbinders [معرفی سایت ما] با تغییرات مثبت فراوون هستش. گیم پلی League of Dragons  به دو بخش تقسیم می شه. در قسمت ابتدایی می تونین شهر خودتون رو ساخته و با گسترش اون، طلا به دست بیارین. در پیشرفت کارت هاتون، طلاهایی که شهر تولید می کنه مهمترین نقش رو دارن. بعد نوبت به بخش جذاب جنگ می رسه.

محیط مقابله به ۴ لاین تقسیم شده و حالا با به کار گیری جادو یا مبارزین تون باید دشمن رو شکست بدین. تعداد زیاد لاینا، روشای هدف دار فراوون واسه حمله، کارتای جورواجور و ترکیب دو سبک جور واجور همه از جمله المانای مثبت League of Dragons هستن که همه باعث می شن تا ساخته Social Point یکی از جذاب ترین بازیای آنلاین تلفنای هوشمند به حساب بره.

Hearthstone Heroes of Warcraft

  • ناشر: Blizzard
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • پلتفرم: iOS و اندروید
  • بازی آنلاین است

با وجود اینکه مکانیزمای هارت استون با کلش رویال به طور کامل فرق داره و هر کدوم بازیکنای خاص خود رو دارن ولی اگه به واسطه شباهتای نسبی موجود بخوایم معروف ترین حریف ساخته سوپرسل رو از بین لیست انتخاب کنیم، مطمئنا هارت استون با اختلاف انتخاب می شه. عنوانی که بیشتر از ۷۰ میلیون کاربر داشته و گزارشات نشون میدن که ماهیانه نزدیک به ۲۰ میلیون دلار هم درآمد داره.

مثل آثار مشابه، در این بازی هم باید با کارتای خود به رقابت بپردازید؛ از بین کارتایی که دارین بهترینا رو جدا کرده و با انتخاب درست اونا هنگام مقابله به پیروزی برسین. هارت استون یکی از سرگرم کننده ترین عناوین کارتی بازار بوده و با آخرین بسته الحاقی هم تماشاگر افزایش جذابیت اون بودیم. پس اگه تا الان دست به تجربه ساخته بلیزارد نزدین، حالا زمان مناسبیه.

Age of Rivals

  • ناشر: Roboto Games
  • قیمت: ۳٫۹۹ دلار
  • پلتفرم: iOS و اندروید
  • بازی آنلاین و آفلاین است

روحی که به سبک کارتی دمیده شد؛ این جمله ای بود که هنگام خوندن نقدهای Age of Rivals زیاد مشاهده می کردین. دلیل این تعریفا هم به مکانیزمای باحال گیم پلی بازی و تقسیم اون به چند بخش برمیگرده. در Age of Rivals دو بازیکن رو به رو همدیگه قرار گرفته و حالا اونا باید بهترین شهر ممکن رو بسازن. البته همه چیز به اون آرومی که فکر می کنین نیس و بعضی وقتا باید بجنگین.

گیم پلی ساخته Roboto Games از ۴ راند که هر کدوم دارای ۵ مرحله هستن تشکیل شده. در راند اول به شما ۲۰ سکه طلا داده می شه و کارتایی که می خواین رو می خرید. در راندهای بعد هم باید با رد و بدل کردن کارت هاتون سکه بیشتری به دست آورده و سربازهایی که می خواین رو بخرین تا هنگام دفاع یا حمله به هدف تون که ساخت بهترین شهره برسین.

شاید در نگاه اول گیم پلی Age of Rivals گیج کننده یا حتی طولانی به نظر برسه ولی سازنده با آموزشای لازم و کاهش پیچیدگیای اضافی موفق شده عنوانی تاکتیکی و اعتیادآور بسازه. جدا از اینکه مبارزات هم خیلی طولانی نبوده و خسته نمی شین. بد نیس بدونین Age of Rivals تونست بین بهترینای فستیوال بازیای جداگونه راه یابد و به خاطر نکات مثبتش شانس زیادی واسه حضور بین سه عنوان پایانی داره.

The Elder Scrolls: Legends

  • ناشر: Bethesda
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • پلتفرم: iOS و اندروید
  • بازی آنلاین است

The Elder Scrolls: Legends همون هارت استون با صورتی متفاوت نیس. ساخته بتسدا تفاوتای مختلفی با هارت استون داشته و شباهتایی هم که میبینین مکانیزمای پایه ای سبک CCG یا همون کارتی هستن. پس وجودشون بین دو اپلیکیشن به طور کامل به طور کامل مشخصه. در لجند دو بازیکن رو به رو همدیگه قرار گرفته و باید با به کار گیری کارتای سرباز، جادو یا هیولاهایی که دارین [البته بسته به مانا] دشمن تون رو شکست بدین. بازی جدا از بخش آنلاین دارای حالت تک نفره هم بوده و مطمئنا با المانای جذابش می تونه سرگرم کننده باشه.

در بخش اپلیکیشنای سایت ما بخونین:

معرفی بازی Data Wing؛ به درون رایانه تون خوش اومدید

بازیای موبایل می تونن یه تجربه کنسولی به بازیکنا هدیه بدن؟