امروزه به کار گیری افراد معروف و پرطرفداران به خاطر پیشرفت بیشتر کسب و کارا باب شده، اما می دونین روش ها و نکاتی که باید در نظر گرفته شه تا تجارتا رو به هدفشون برسونه چیه؟

در زندگی هر مالک کسب وکاری، وقتی فرا می رسه که ایشون متوجه می شه باید حضور خود در رسانه های اجتماعی رو گسترش بده. اهمیت به کار گیری رسانه های اجتماعی باید از پیش واسه شما روشن شده باشه، طوری که الان دست کم در حال به کار گیری یکی از پلتفرمای رسانه های اجتماعی باشین. بااین حال، حتی آدمایی که فعالانه درگیر رسانه های اجتماعی هستن ممکنه احساس کنن فعالیتای تبلیغی فعلی شون یافته های دلخواه اونا رو بوجود نمی آورد.
اگه شمام اینجور حسی دارین زمان اون رسیده که همکاری با یه فرد تأثیرگذار در دنیای دیجیتال یا اینفلوئنسر رو شروع کنین.

دیجیتال

مقاله در رابطه: اینفلوئنسر مارکتینگ چیه؟

یه فرد تأثیرگذار در دنیای دیجیتال چه کسیه؟

یه فرد مؤثر در جهان دیجیتال می تونه هر شخصی باشه که در بازار کاری خاص برند شما صاحب اعتباره. بااین حال، آگاهی ایشون به تنهایی کافی نیس، اون باید این توان رو هم داشته باشه که با مخاطبان زیادی رابطه برقرار کنه.
در عمل، هر فردی می تونه یه فرد تأثیرگذار در دنیای دیجیتال باشه. نمونه هایی مثل افراد مشهور، ژورنالیستا، افراد مهم در رسانه های اجتماعی، وبلاگ نویسان و خُرده تأثیرگذارها (micro-influencer) از این جمله هستن.

اندازه شبکه شما تعیین کننده ارزش خالص شما هستش. این یه مَثل قدیمیه که خیلی از کارآفرینان موفق به اون باور راسخ دارن.
وقتی که خود رو در کنار یه فرد تأثیرگذار در جهان دیجیتال قرار می دین، به خودتون امتیازات جذاب و بزرگی اعطا می کنین. یادتون باشه که مردم عاشق دوستی با افراد یا چیزای محبوب هستن.
ایام دبیرستان خودتون رو به یاد بیارین. کسی بود که دوست نداشته باشه با دانش آموزان جذاب و خوش صحبت دوستی کنه؟

دانش آموز

بااین حال، ما اطمینان داریم که بیشتر از اینکه امتیازات جذاب واسه شما مهم باشه، نگران سود و زیان مالی خود هستین.
واقعیت اینه که فارغ از اینکه چقدر از خودتون تعریف کنین، هیچ وقت اثر اون با وقتی که کس دیگه ای از شما تعریف می کنه برابر نیس.
براساس گزارش تبلیغات و اعتبار جهانی رسیدن سون (Nielson’s Global Trust and Advertising Report) نود و دو درصد مصرف کنندگان به پیشنهاد محصول از طرف دوستان و خونواده، بیشتر از خود برند اعتماد دارن. با این وجود، اگه اینم به اندازه کافی متقاعدکننده به نظر نمی رسه، اینجا به چند دلیل دیگه واسه همکاری با یه فرد تأثیرگذار می پردازیم:
•    ایجاد اعتماد به برند: مردم به اجناس اعتماد نمی کنن، اونا به بقیه اعتماد می کنن. افراد تأثیرگذار باید در بالاترین جایگاه گزینه های گسترش برند شما قرار بگیرن، چراکه مردم از قبل به اونا اعتماد دارن.
•    رشد دنبال کنندگان شما: داشتن دنبال کننده های بیشتر ضرری نداره. وقتی که یه فرد تأثیرگذار محبوب برند شما رو تأیید می کنه، مطمئنا کسب وکار شما در نتیجه این کار، دنبال کنندگان بیشتری به دست می آورد.
•    تبلیغات رایگان یا با هزینه کمتر: مطمئناً شاید استطاعت دریافت تأیید از یه فرد مشهور رو نداشته باشین، اما می تونین با همکاری با حسابای کاربری کوچیک تر مبلغ خیلی از هزینه ها رو کم کنین.

چیجوری می تونین فرد تأثیرگذار مناسب واسه برند خود رو پیدا کنین؟

یه جستجوی ساده در گوگل یا رسانه های اجتماعی می تونه شرایط ایجاد رابطه شما رو با یه عالمه از افراد تأثیرگذار جفت و جور کنه.
مثلا، اگه به دنبال وبلاگ نویسان بخش مد هستین می تونین از کلید واژه “وبلاگای برتر مُد” استفاده کنین، یا اینکه در رسانه های اجتماعی #وبلاگ_مد رو جستجو کنین. راه حل دیگه، به کار گیری وسایل بازاریابی با افراد تأثیرگذار مانند Traackr، Buzzsumo، TapInfluence، یا BlogDashه.

راه حل

اطمینان پیدا کنین که در انتخاب فردی که می خواین با اون کار کنین سخت گیری به خرج می دین. نباید فردی رو فقط به خاطر اینکه دنبال کننده های زیادی داره انتخاب کنین، مخصوصاً اگه اون دنبال کننده ها با برند شما ارتباطی نداشته باشن یا کاربرانش فعال نباشن.
زرنگ و مدبر باشین. باید قبلاً افراد دلخواه رو موردبررسی بذارین.
قبل از انتخاب یه فرد تأثیرگذار می تونین سؤالات زیر رو سوال کنین:
•    دوست داره درباره چی چیزایی صحبت کنه؟
•     دنبال کنندگان اون فعال هستن؟
•     ارزشای اصلی اون با برند شما همسوه؟
•    چه مکالماتی رو شروع می کنه؟
•     حضور اون در رسانه های اجتماعی با سبک و لحن برند شما یکی بودن داره؟
لازمه قبل از انتخاب فرد دلخواه، همه این موارد رو مورد توجه بذارین.

شایدً چند نفر که تمایل به همکاری با اونا دارین رو از قبل تو ذهن دارین. اگه اینطوریه، حالا به بخش باحال ماجرا رسیدین، جایی که شما و فرد تأثیرگذار می تونین در تبلیغات خلاقیت به خرج بدین.

خلاقیت

موارد زیر، ۶ ایده ای هستن که به شما کمک می کنن کارتون رو آِغاز کنین:

۱٫ از یه فرد موثر بخواین واسه تون فضای تبلیغاتی راه بندازه

خرید یه تبلیغ از فرد تأثیرگذارتان، سریع، آسون و مؤثره. می تونین نمونه هایی از این تبلیغات رو در دنیای ورزش و تناسب اندام پیدا کنین که مثلا، افراد تأثیرگذار در این بخش، برنده های پوشاک ورزشی و پودرهای پروتئینی رو گسترش کردن. معمولاً این پستا با یه جور از تخفیف همراه هستن.

ورزش

نگاهی به پست اینستاگرامی ای که تازگیاً یه مربی تناسب اندام بسیار موفق به نام مسی آریاس (Massy Arias) ارسال کرده بندازین. ببینین که چقدر این پست طبیعی به نظر می رسه. اون شور و شوق خود رو نشون میده، در عین حال دلایلی که عاشق این محصول شده رو هم فهرست کرده.
از نظر اون این محصول فقط یه پودر پروتئینی مثل بقیه نمونه های مشابه نیس. واسه زنان آبستن، سالم و طبیعیه و حتی موردنیاز اونا هم هست. اون به چندین دسته بندی اشاره می کنه. درآخر پست خود رو با یه کد تخفیف به پایان میرسونه که این به دنبال کننده هاش انگیزه بیشتری واسه امتحان کردن اون مکملا میده.

۲٫ در وبلاگ فرد موثر پست بفرستین

پستای وبلاگ راه ممتازی واسه بازاریابی محصول شمان.
مزیتای زیادی واسه به کار گیری پستای وبلاگ به عنوان یه گزینه واسه بازاریابی هست، اما شاید بزرگ ترین مزیت این کار اینه که برند شما رو بیشتر در برابر دید قرار میده.
اگه با یه  فرد تأثیرگذار معتبر که مخاطبان زیادی داره همکاری کنین، به احتمال زیاد رتبه شما در یافته های جستجو بالا میره و ممکنه واسه بعضی از کلمه کلیدیا در بالاترین جایگاه یافته های جستجو ظاهر شید. این یه رویا در سئو (بهینه سازی واسه موتورهای جستجو) است.
فرد تأثیرگذار می تونه مستقیماً به سراغ اصل مطلب رفته و یه پست واسه نقد و بررسی محصول شما بنویسه، یا اینکه می تونه یه پست آموزشی منتشر کنه که شامل راهنمای مرحله به مرحله کاربرد محصول یا خدمات شما هستش.
براساس گزارش inc.com، پستایی که محتوای چشمی دارن ۶۵۰% بیشتر باعث تعامل مخاطب می شن.
این مطلب به وسیله وبلاگ نویسان The Crafting Chicks به زیبایی نشون داده شده. پست اونا درباره دیزنی لند فقط به دلیل تبلیغ برند تأثیرگذار واقع نشده، بلکه اونا نکاتی واسه مصرف کننده جفت و جور کردن که به اون کمک می کنه در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنه.
تنها صحبت کردن در مورد یه محصول کافی نیس. وقتی که خواننده از وبلاگ شما خارج می شه باید احساس کنه از وقتی که در اول وارد به اون شد اطلاعات بیشتری در اختیار داره.

این نوشته را هم از دست ندهید :   خرید عطر ادکلن اورجینال با قیمت مناسب

دادن رسانه های اجتماعی، مخصوصاً با اضافه شدن فیس بوک لایو (Facebook Live) و اسنپ چت به شکل در حال افزایشی در حال محبوب تر شدنه.
این کار روش بسیار خوبی واسه گسترش تعامل با مشتریان وفادار و دنبال کنندگان جدید هم هست.
از یه فرد تأثیرگذار بخواین که حساب شما رو در اختیار بگیره، تصویر بفرسته و به سوالای دنبال کنندگان شما جواب دهد.
تجربه فوق العاده قرار دادن حساب کاربری در اختیار یه فرد تأثیرگذار، باحال و سرگرم کننده میشه و اثر موندگاری بر دنبال کنندگان شما به جا می ذاره.
یکی از برنده هایی که این کار رو خوب انجام داده، کپیتال وان (Capital One) است. این برند با افراد تأثیرگذار محبوب همکاری کرد و از اونا خواست خاطرات باحال موردعلاقه خود رو منتشر کنن. هر پست با هشتگ ابداعی #walletstories همراه بود.
اگه حالا به پستای شامل هشتگ #walletstories نگاهی بندازین، مطلب نویسان زیادی رو مشاهده می کنین که به این کار باحال ملحق شدن. کاربران این پستا رو الهام بخش پیدا می کنن و کپیتال وان تعامل بیشتری به دست می آورد. این یه معامله برد-برد واسه همه س.

۴٫ از یه فرد موثر بخواین وعده جایزه از طرف شما رو به مردم بده

کسی هست که دوست نداشته باشه چیزی رو به رایگان دریافت کنه؟ جایزه ها همیشه موردعلاقه طرفداران هستن!
اگه می خواین روبرو شدن (exposure) رو به بیشترین حد برسونین، تو یه روز با چندین فرد تأثیرگذار کار کنین.
محصولی رو انتخاب کنین که می خواین نسبت به اون علاقه بسازین، بعد از اونا بخواین در پستای خود به این مطلب اشاره کنن که اون محصول رو به یه فرد خوش شانس جایزه میدید.
واسه اینکه کاربر در فهرست قرعه کشی قرار بگیره باید از هشتگ شامل برند شما استفاده کنه، یا پستی درباره برند شما منتشر کنه. این راه جالبی واسه معرفی یه محصول جدیده و در عین حال، در رسانه های اجتماعی دادوفریاد به پا می کنه.
اندرو اِدواردز که در بخش فناوری فرد تأثیرگذاری حساب می شه، تازگیاً واسه اهدای یه جایزه، با ایکس باکس وان S به همکاری پرداخت. در واقع، اندرو همیشهً اینجور پستایی واسه ۴۳۰۰۰ دنبال کننده خود منتشر می کنه.
توییتر به چندین دلیل، مکان فوق العاده ای واسه جایزه دادنه. هروقت مردم هشتگ #giveaway رو جستجو می کنن مطلب شما رو مشاهده کرده و مستقیماً به صفحه شما هدایت می شن.
علاوه بر این، دنبال کنندگان می تونن همه توییتای موردعلاقه خود رو لایک کنن، به اونا جواب بدن یا بازپست (repost) کنن. این فرصت بیشتری واسه دیده شدن برند شما جفت و جور می کنه.

هر کجا که نگاه کنین، نظرات ناشران وبلاگای ویدیوی (vlogger) و وبلاگ نویسان درباره اجناس و خدمات رو در بخشای متنوعی مشاهده می کنین. با همکاری با فرد تأثیرگذاری که در بخش کاری شما تخصص داره، نام خود رو مطرح کنین. شما واسه نقد و بررسی محصولتان به اون هزینه پرداخت می کنین و اونم عوضش باید یه نقد نورانی واسه شما بنویسه.
اطمینان پیدا کنین که با فردی همکاری می کنین که اعتبار داره و فقط به دنبال کسب درآمد نیس. شک نداشته باشینً تمایل دارین فرد تأثیرگذار طبیعی صحبت کنه، نه اینکه طوری به نظر برسه که گویی نوشته ای رو می خواند.
اما این فقط وقتی شدنیه که اون فرد تأثیرگذار واقعاً از کاربرد محصول شما هیجان زده شده باشه.

جفری استار که صاحب وبلاگ ویدیوی مشهوری در بخش لوازم آرایش و خوشگلیه این مورد رو درباره بسته های Kylielip به نمایش گذاشته.
جفری نه فقط با شور و شوق خیلی زیاد درباره این محصول صحبت می کنه، بلکه تماشای اون واقعاً باحال و سرگرم کننده س. اون درباره دلیل عجیب بودن بسته های Kylie lip به بیان جزئیات می پردازه و توضیح تصویری واضحی هم ارائه می کنه.
فقط در عرض چند روز، بازدید از نقد و بررسی اون درباره این محصول به بیشتر از یه میلیون رسید. تصور می کنین Kylie از این اتفاق خوشحاله؟ شک نکنین!

۶٫ اجناس خود رو به افراد موثر هدیه بدین

اگه به دنبال روبرو شدن مخاطبین با برند خود هستین، همیشه می تونین یکی از محصولاتتون رو به یکی از افراد تأثیرگذاری که در بخش کاری شما فعالیت می کنه هدیه بدین.
اینجاش خیلی مهمه که از اونجایی که هزینه ای به این فرد تأثیرگذار پرداخت نمی کنین، نباید توقع داشته باشی نامی از برند شما به میان بیاره.
به خاطر همین، منطقی اینه که تأثیرگذارانی رو هدف بذارین که واقعاً از محصول شما یا چیزی مثل اون استفاده کرده و قبلاً یه پست درباره اون منتشر کردن.
اگه واقعاً محصول شما موردپسند اونا قرار بگیره، احتمال اینکه با اشتیاق از هدیه رایگان خود سخن بگن خیلی زیاده.
وبلاگ نویس بخش آرایش و زیبایی با آی دی  @teamlouise شدیدا طرفدار کایلی جنر (Kylie Jenner) است. ما این رو از اونجا فهمیدیم که پستای زیادی درباره اون در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده. اون تازگیاً اشاره کرد که از به کار گیری خط لب جدیدش که ساخت شرکت آرایشی کایلیه حال می کنه. اون این محصول رو به صورت هشتگ در مطلب خود گفت و مردم رو هم به بازدید از وبلاگ اون دعوت می کنه.
ما از اینکه این محصول به اون هدیه داده شده باخبر هستیم؟ خیر اما دقیقاً باید همین طور باشه. یه تبلیغ نباید فریاد بزنه که این یه هدیه س، چراکه باید قبول کنیم کمی زننده س.
تبلیغی که خوب انجام شده باشه باید ساده به نظر برسه. فارغ از اینکه چیزی که تبلیغ شد هدیه بوده یا خیر، شرکت لوازم آرایشی کایلی در برابر دید جمعیت یه عالمه قرارگرفته س. اگه لویس کالای رایگانی از این شرکت دریافت نکرده، شایدً به زودی این اتفاق می افته.

یه نکته پایانی باقی مونده که باید به اون رسیدگی کنین. بر خلاف اینکه ارائه اطلاعات درباره محصول به افراد تأثیرگذار لازمه، شما باید وقتی رو واسه ایجاد یه رابطه اصیل و واقعی با اونا صرف کنین و فضای لازم واسه خلاقیت رو براشون جفت و جور کنین.
افراد تأثیرگذار ارزش خیلی زیادی واسه شما به ارمغان می یارن و ممکنه ایده های جالبی درباره چگونگی انجام تبلیغ واسه محصول شما تو ذهن داشته باشن.

ایده

مانند هر ارتباطی لازمه با اونا خیلی با احترام رفتار شه. این تجربه باید به صورت دوجانبه واسه همه به درد بخور باشه.

تابه حال از یه فرد تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی استفاده کردین؟ اگه پاسختان مثبته در بخش نظرات، درباره تجربه خود بنویسین.

مشاهده نسخه pdf مقاله: چیجوری با کمک اینفلوئنسرها فروش خود رو افزایش بدیم؟