واسه یه لحظه هم که شده تصور کنین موبایل اندرویدیتان از دستتون افتاده و دیگه کار نمی کنه. اون وقته که تازه می فهمید کلی اطلاعات مهمتون رو از دست دادین که نمی شه اصلا اونا رو برگرداند.

این کابوسیه که حتی فکر کردن به اون هم سخته چه برسه به اینکه واقعا در دنیای واقعی بخواد اتفاق بیفته. اما این کابوس تموم عیار رو خیلی راحت می شه با پشتیبان گیری از اندروید روی پی سی گذروند و دیگه نگران اون نبود.

واسه این کار هم راه های بسیاری هست اما در ادامه به ۴ مورد از بهترین روشی می پردازیم که با اونا می شه از هر دیوایس اندرویدی روی پی سی نسخه پشتیبان جفت و جور کرد.


۱) Google Photos: راه حلی ساده واسه پشتیبان گیری از عکسا

دیگه این جا افتاده که هممون همیشه در حال عکس گرفتن با موبایل هامون هستیم. در خیلی از مواقع، عکسا تنها داده مهمی هم هستن که بیشتر ما روی موبایل هامون داریم. پس نباید امنیت اونا رو به اما و اگه واگذار کرد و تا جایی که امکان داره باید دائم از عکسای جمع شده در حافظه موبایلا پشتیبان گیری کرد.

شاید بهترین اپی هم که بتونین واسه انجام این کار پیدا کنین Google Photos باشه. Google Photos اپلیکیشن جمع و جور و کاربردیه که از ویژگیای خوب اون می شه به توانایی بکاپ خودکار و ذخیره عکسا در حساب گوگل اشاره کرد. پس با این اوصاف اگه از عکس هاتون به کمک Google Photos پشتیبان بگیرین، در هر جایی با ورود به حساب کاربری گوگل خود می تونین به اونا دسترسی داشته باشین.

راه اندازی سیستم بکاپ و همگام سازی تصاویر در Google Photos هم کار آسونیه. فقط کافیه پس از باز کردن پنجره Google Photos به سراغ منو کشویی و تنظیمات اون برید. با ورود به صفحه تنظیمات تماشاگر بخشی به نام Back up & sync هستین. وارد اون شید و گزینه Back up & sync رو فعال کنین.

با پشت سر گذاشتن این مراحل، Google Photos از هر عکسی که روی حافظه موبایلتان ذخیره شه به صورت خودکار بکاپ میگیره و اونو در حساب کاربری گوگل شما بارگذاری می کنه. حالا اگه اپ گوگل درایو رو روی پی سیتان نصب کنین و با حساب کاربری گوگل خود وارد اون شید، می تونین به تموم عکسای آپلود شده در Google Photos، روی کامپیوتر هم دسترسی داشته باشین.

چگونگی انجام این کار هم با اینکه پیچیدگیای خاص خودشو داره اما جوری هم آسونه. واسه شروع، اول به سراغ نسخه تحت وب گوگل درایو برید و با کلیک روی آیکون چرخ دنده، وارد تنظیمات اون شید. بعد گزینه Create a Google Photos folder رو فعال کنین تا پوشه تصاویرتان در این حافظه ابری ساخته شه.

حالا به سراغ کامپیوتر خود برید و برنامه گوگل درایو رو روی اون دانلود و نصب کنین. با اجرای نرم افزار گوگل درایو، گوگل از شما نام کاربری و رمز عبور درخواست می کنه. اطلاعاتتون رو وارد کنین تا به پنجره اصلی نرم افزار برگشت داده شید.

بعد روی آیکون سه نقطه کلیک کلید کنین و به سراغ گزینه Preferences برید. در تب Google Drive مطمئن شید که پوشه Google Photos رو در اختیار دارین و تموم اطلاعات اون در حال همگام سازی با پی سیه.

روند همگام سازی که تموم شد، می ببینن که پوشه Google Photos به جمع پوشهای موجود روی کامپیوترتان اضافه شده و شامل تموم تصاویریه که روی فضای این سرویس، ذخیره کرده بودین.

در کل گوگل درایو سرویس خوبیه و با اون می شه رابطه کاملی میان موبایلا و پی سی برقرار کرد. کلا هر چی روی موبایلای خود داشته باشین، می تونین از راه گوگل درایو به هر پی سی یا موبایل دیگری که می خواین انتقال بدین و به این روش از زحمت روند طولانی انتقال داده ها کم کنین.

این نوشته را هم از دست ندهید :   تغییر قوانین تغییر مسیرها: آنچه را باید برای سئو بدانید

۲) ROM Manager: روشی مناسب واسه موبایلای روت شده

اگه از اون دسته کاربرانی هستین که واسه تنظیمات و اپای نصب شده روی موبایلتان اهمیت زیادی قائلید، ROM Manager اپلیکیشنیه که حسابی به کارتون میاد. ROM Manager تقریبا از هر چی روی موبایلتان وجود داشته باشه بکاپ میگیره تا اگه روزی دچار مشکل شدید، بتونین با به کار گیری نسخه پشتیبان تموم داده های خود رو برگردونین.

باحال اینجاس که بدونین ROM Manager به شما اجازه میده تا بکاپ هاتون رو به صورت خودکار در داخل یه کارت SD  هم ذخیره کنین. علاوه بر این، اپلیکیشن مورد بحث یه فایل وصل به سرور هم در اختیارتون میذاره که از راه اون امکان دانلود بکاپا روی پی سی ممکن می شه.

به کار گیری ROM Manager یکی از بهترین روش هاییست که می شه با اون بکاپای اندروید رو به پی سی منتقل کرد. اما بدیش اینه همه نمی تونن از ویژگیای خوب این اپ کاربردی بهره مند شن و تنها کسائی قادر به به کار گیری ROM Manager هستن که موبایلای روت شده در دست دارن.

۳) Backup Your Mobile: اپلیکیشنی واسه گرفتن پشتیبان از اپا و تنظیمات

به دنبال اپلیکیشنی رایگان که با موبایلای روت نشده هم سازگاری داشته باشه می گردید؟ در این صورت بهترین گزینه ای که می تونین با اون از داده های موبایلتان روی پی سی پشتیبان بگیرین، Backup Your Mobile است. Backup Your Mobile رابط کاربری ساده و قابل فهمی داره و می تونین با به کار گیری منوای گسترده اش از هر چیزی که بخواین نسخه پشتیان جفت و جور کنین.

باحال اینجاس که امکان همگام سازی بکاپا با پی سی هم در Backup Your Mobile هست و هر وقت که بخواین می تونین پشتیبانی که از موبایلتان گرفتید رو به کامپیوتر شخصی خود منتقل کنین.

۴) WiFi FTP Server: کپی کردن فایلا بدون سیم

در آخر هم می رسیم به روشی که هم جالبه و هم متفاوت. چراکه با نصب Wi-Fi FTP Server می تونین از دیوایس اندرویدیتان پشتیبان بگیرین و کاری کنین که موبایلتان به یه سرور بی سیم FTP تبدیل شه.

این روش بسیار عجیب و در عین حال ساده ایه که فقط کافیه در اون روی یه کلید Start کلیک کنین تا همه کارا به صورت خودکار جلو برن. با تموم شدن این روند، آی پی آدرسی در اختیارتون قرار میگیره تا بتونین از راه FTP به اون وصل شید.

حالا فقط کافیه از راه کامپیوترتان به سراغ کلاینت FTP محبوب خود برید و به سروری که به وسیله موبایلتان پشتیبانی می شه وصل شید. با اتصال به این سرور، تموم اطلاعات و فایلای موجود روی موبایلتان در پنجره کلاینت FTP نقش می بندن. پس با این اوصاف دیگه کار سختی در پیش دارین و می تونین تموم فایل هایی که روی حافظه موبایلتان انباشه شدن رو دانلود و به کامپیوتر خود منتقل کنین.

در سایت ما بخونین:

به چه دلیل نباید در اندروید نگران ویروسا باشیم؟

چیجوری از وسیله Refine Edge فوتوشاپ استفاده کنیم؟

۷ فوت وفن واسه یادگیری بهتر فوتوشاپ