حتما برای شما هم پیش آمده است که برای انجام یک معامله، تمام تلاش خود را کرده اید اما در نهایت متوجه شده اید که نتیجه ی معامله آن گونه که تمایل داشتید نشده است. فکر می کنید دلیل این مسئله چیست؟ احتمالا میخواستید که حرف هایی را در طول معامله بزنید که فرصتش را نداشتید و در نهایت نتیجه ی نهایی باب میلتان نشده است. خب در این جاست که باید بدانید اصول و فنون مذاکره چگونه هستند.

بدون یک مذاکره ی خوب و قوی نباید انتظار داشت که بهترین معامله ی ممکن را داشته باشید. اگر می دانستید که باید چگونه مذاکره کرد و بر سر اصول خود چانه زد هرگز درگیر یک معامله ی بد نمی شدید. اصول مذاکره، علمی است که نیازمند آموزش می باشد. نمی توان انتظار داشت که بدون یادگیری این مهارت در تمام معاملات پیروز شد.

در این مطلب می خواهیم به شما بگوییم باید چگونه مذاکره کنیم تا بهترین نتیجه ی ممکن حاصل شود.

اول از هر چیزی باید از یک سری تئوری های مذاکره با خبر باشید. باید بدانید که دقیقا بر سر چه چیزی معامله می کنید. یک تئوری معروف در این زمینه، تئوری کیک سیب است که مشخص می کند موردی که بر سر آن مذاکره می کنید چیست و چگونه باید این مورد را میان خود تقسیم کرد. به عنوان مثال اگر با شراکت دو کمپانی، سهم مازادی برای هر دو کمپانی پدید آید، این سهم اضافه باید به چه صورت میان آن دو تقسیم شود. خب در ابتدا باید شرایط هر دو شرکت را در نظر داشت و این که هرکدام از آن ها چه کاری را برای کسب این سهم اضافه کرده اند. باید تمام جوانب را در نظر داشت و سپس با توجه به این مسائل سهم اضافه را تقسیم نمود.

در نظر داشتن جوانب مختلف مذاکره به شما کمک می کند تا بهترین استراتژی ممکن برای مذاکره را داشته باشید.

تکنیک های مذاکره

همان طور که گفتیم برای انجام یک مذاکره ی پیروزمندانه، باید بهترین استراتژی را داشت. به این صورت که از تکنیک های مختلف برای اثبات حرف خود استفاده کنید و با استفاده از منطق و ریاضیات بتوانید نتیجه ی درست را دریافت کنید.

البته به حرف آسان است و نمی توان همواره انتظار داشت که  تکنیک های مذاکره کارآمد باشند. گاهی مواقع طرف مقابلی که با او مذاکره می کنید، اصلا منطق شما را قبول نداشته باشید یا این که شرایط متفاوتی در ذهن داشته باشد که اساسا قابل مذاکره نباشد. در چنین شرایطی این هنر مذاکره است که به شما کمک می کند تا بهترین راهکار ممکن را پیدا  کنید.

این نوشته را هم از دست ندهید :   اجاره ویلا

همان گونه که ذکر کردیم، نمی توان انتظار داشت که افراد به طور ذاتی و خودآگاه با تکنیک های مذاکره آشنا باشند. البته برخی افراد با تکیه بر تجربه می دانند که در موقعیت های مذاکره باید چگونه صحبت کنند تا بهترین نتیجه ی ممکن را به دست بیاورند اما دیگران حتما نیازمند آموزش های متفاوتی هستند تا بتوانند به بهترین نحو مذاکره کنند.

دوره اصول و فنون مذاکره

تا قبل از شیوع ویروس کرونا، دوره های حضوری و کلاس های مختلفی برای آموزش مذاکره وجود داشت که به راحتی می توانستید در آن ها ثبت نام کنید. اما با توجه به شرایط فعلی، آموزش مجازی دوره های مختلف محبوبیت خیلی بیشتری پیدا کرده است. اما در صورتی که به دنبال یک دوره آموزش تکنیک های مذاکره هستید، احتمالا بهترین انتخاب شما، دوره آنلاین آموزش مذاکره و چانه زنی می باشد که توسط وب سایت ویکی چرا عرضه شده است. به طور کاملا اتفاقی این وب سایت را پیدا کردیم و متوجه شدیم تقریبا یکی از بهترین دوره های آموزش آنلاین مذاکره را در اختیار دارد و با قیمت بسیار ارزانی ارائه می کند.

از مزیت های بزرگ دیگری که این دوره دارد این است که کاملا بر اساس شرح درس دانشجویان مدیریت بازرگانی دانشگاه ییل می باشد و تمام دانشجویان این دوره، همان چیزهایی را آموزش می بینند که دانشجویان دانشگاه ییل می بینند.

البته ناگفته نماند که در وب سایت ویکی چرا دوره های آنلاین دیگری مانند دوره درمان بی خوابی بدون دارو و …نیز وجود دارد که ارزش این وب سایت را بالاتر هم می برد.