ویروس سایت از جمله مشکلاتیه که باید به موقع مورد بررسی قرار بگیره. واسه حذف ویروس سایت بهتره در اول نوع ویروس به درستی شناسایی شه.

مشکلات

سرفصل محتوا

  • مراحل تشخیص ویروس سایت و رفع اون
    • تشخیص ویروس سایت
    • روشای رفع ویروس سایت
    • گوگل رو از حذف ویروس سایت خود باخبر کنین!
    • رفع ویروس سایت در مورد بلاک شدن
    • به چه دلیل ویروس سایت خطرناکه؟

مراحل تشخیص ویروس سایت و رفع اون

میدونید چیجوری باید از ویروس سایت باخبر شد؟ ویروس سایت مشکل سازه؟ یکی از مشکلاتی که وب سایتا جلوی روشون قرار گرفته ویروس وب سایته. البته رفع ویروس سایت نیاز به در نظر گرفتن یه سری مراحل داره که به تفضیل توضیح می دیم.

تشخیص ویروس سایت

وقتی که سایت شما ویروسی می شه اگه اونو با مرورگرهای کروم و یا فایر فاکس چک کنین پیغام ویروسی بودن سایت به شما نشون داده می شه.

در موتورهای جستجوی گوگل در بخش پایین، عنوانی هست که به شما اطلاع میده که وب سایتتون دچار ویروسه. واسه رفع ویروس سایت باید یه سری نکات مورد بررسی قرار بگیره.

روشای رفع ویروس سایت

اولین قدم واسه نابود کردن ویروس سایت درمیون گذاشتن این موضوع با web hostingه. گاه دیده می شه که مشکل امنیتی از سمت سروره و باید به سرعت در این مورد اقدام شه.

روش دیگه تغییر همه رمزای مربوط به وب سایته. بخشایی مثل کنترل پنلا، ایمیلا و رمزای عبور ftp و … از دسته بخشایی هستن که بیشتر دارای رمزای مجزایی هستن و باید در اسرع وقت عوض شه.

رمزای بسیار پیچیده انتخاب خوبی به نظر می رسه. شما باید همه فایلای موجود در سایت رو اول back up بگیرین و بعد همه فایلای موجود در سرور رو خط بزنین. اگه فایلی روی سرور بمونه در پاک کردن ویروس سایت دچار مشکل میشین و امکان حذف نشدن اون هست.

حال باید فایلای سالمی رو که قبلا back up گرفتین دوباره بارگزاری کرده و سایت رو هم دوباره بارگذاری کنین. معمولا پایگاه داده ها بسیار محفوظ هستن. در واقع نیاز به پاک کردن پایگاه داده دارین.

پس از انجام مراحل قبل سایت شما از ویروس رهایی پیدا میکنه. در این مرحله باید سایت خود رو ایمن سازی کنین. واسه ایمن سازی در اول باید به سراغ htaccess سایت برید و پس از ایمن سازی و به روزرسانی بخش htaccess سیستم مدیریت محتوا رو به آخرین نسخه پیشرفت بدین.

این روال بیشتر باید به وسیله برنامه نویس سایت صورت پذیرد. ارائه فایلای back up گرفته شده دلیل می شه امنیت سایت شما تضمین شه.

گوگل رو از حذف ویروس سایت خود باخبر کنین!

وقتی که از پاک بودن سایت خود مطمئن شدید باید گوگل رو باخبر کنین تا سایت شما از لیست ویروسی گوگل خارج شه.

این نوشته را هم از دست ندهید :   واقعیت های جالب درباره آسانسور

شما نیاز به ثبت نام در سایت google webmaster tools دارین اینطوری مالکیت سایت گرفتن می شه، واسه index کردن صفحات سایت به وسیله گوگل اول باید به منوی Crawl که در زیر منوی Fetch as Google وارد شده برید و نشانی سایت خود رو به دقت وارد کنین و از صفحات انتخاب گزینه Crawl this URL and its direct links رو انتخاب کنین تا همه صفحات دوباره index شه.

بعد باید سایت به وسیله گوگل وارد منوی security issue شه و دکمه مورد نظر انتخاب شه. در این وضعیت سایت شما بررسی شده و مشخص می شه که ویروس سایت حذف شده.

رفع ویروس سایت در مورد بلاک شدن

بعضی وقتا دیده می شه که سایت مورد نظر از راه آنتی ویروس بلاک می شه. در این شرایط باید رفع بلاک صورت بگیره. عموما واسه خارج شدن از وضعیت بلاک آنتی ویروسا باید اول نوع آنتی ویروس مشخص شه بعد نیاز به بررسی دوباره ویروس وب سایته، در این شرایط هر آنتی ویروس مراحل خاص خود رو داره.

شما باید با توجه نشانی ایمیل آنتی ویروس مورد استفاده خود ایمیلی بفرستین، اینطوری شک نداشته باشین ایمیل شما مورد بررسی قرار میگیره و وضعیت ویروس سایت مشخص می شه. توجه کنین که شکلای جور واجور ویروس سایت هست که هر یک باید طبق شرایط خود مورد بررسی قرار بگیره.

به چه دلیل ویروس سایت خطرناکه؟

ویروس سایت دلیل می شه که امنیت سایت کم بشه در واقع در سایتایی که شامل اطلاعات کاربری هستن ویروس سایت می تونه مشکلات جبران ناپذیری ایجاد کنه. دقت کنین که ویروس سایت باید در سریع ترین زمان ممکن حذف شه.

ویروس سایت باعث افزایش مطالب در بخشای جور واجور و نبود کیفیت نمایش سایت می شه، این ویروسا از نوع چند پخشی هستن یعنی تلاش در کاهش رتبه سایت داشته و سایت مورد نظر دیر یا زود از دید گوگل پنالتی می شه. توجه کنین که وب سایتا باید به صورت دوره ای از راه مرورگرها مورد بررسی قرار بگیره تا هرگونه ویروس سایت سریعتر تشخیص داده شده و بر طرف شه.

اگه با گذروندن همه مراحل اعلام شده ویروس سایت بر طرف نشد باید به فکر طراحی سایت جدیدی باشین. در واقع این گزینه آخرین قدم حساب می شه و معمولا باید همه حدسای احتمالی قبل از طراحی جدید سایت مورد بررسی قرار بگیره.

منبع: barnamenevisan.org