زمانها از زمان شماره گیری اینترنت تغییر کرده است ، وقتی کاربران مجبور بودند دقیقه بار بگذارند تا یک تصویر واحد بارگذاری شود. امروز ، ما حتی می توانیم از دستگاه های تلفن همراه خود نیز از دسترسی سریع اینترنت لذت ببریم. اما اشتباه نکنید ، بهینه سازی تصویر برای کاربران و موتورهای جستجو همانقدر مهم است که در گذشته بوده است ، اگر نه بیشتر.

در این مقاله به روشهای مختلفی که می توانید تصاویر خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید ، نگاهی خواهیم داشت.

۱ ٫ از تصویر مناسب استفاده کنید

یافتن و استفاده از نوع مناسب تصویر برای وب سایت شما یک گام اساسی در جهت موفقیت است. مکان عالی برای شروع خوب قدیمی Flickr.com این انتخاب گسترده ای از عکسهای مختلف را دارد و همچنین امکان فیلتر کردن مطالب توسط مجوز را نیز دارد.

این بدان معناست که می توانید به راحتی تصویری را پیدا کنید که بطور قانونی بتوانید از آن برای مقاصد تجاری استفاده کنید – یا حتی تصویری که محدودیت حق چاپ ندارد. (اطمینان حاصل کنید که همه مجوزهای لازم را برای استفاده یا اصلاح تصویر برای اهداف شخصی خود دارید.)

سایر گزینه های محبوب عبارتند از:

     

  • Freeimages : جامعه عظیم با بیش از ۲،۵۰۰،۰۰۰ کاربر ثبت نام شده و حدود ۴۰۰۰۰۰ عکس آنلاین
  •  

  • سهام جدید قدیمی : فهرست عکس از بایگانی عمومی موسساتی که در Flickr Commons شرکت می کنند
  •  

  • بایگانی دامنه عمومی : مخزن با کیفیت بالا ، تصاویر دامنه عمومی از سراسر وب
  •  

  • Unsplash : ده عکس با وضوح بالا موجود است هر ۱۰ روز بصورت رایگان

۲ format قالب پرونده مناسب را انتخاب کنید

پس از انتخاب تصویر مناسب ، باید تصمیم بگیرید که کدام فرمت فایل برای نیازهای شما بهینه است. از آنجایی که ما بیشتر به تصاویر و گرافیکهای “فتوالیالیستی” نسبتاً پیچیده علاقه داریم ، مجبوریم از میان سه قالب تصویری شایعتر استفاده کنیم: GIF ، PNG و JPEG.

     

  • JPEG رایج ترین قالب تصویری است که امروزه استفاده می شود. از فشرده سازی داده های گم شده استفاده می کند. این بدان معنی است که ، بسته به تنظیمات شما ، کیفیت تصویر می تواند کمی آسیب ببیند. همچنین از پس زمینه های شفاف مانند وجود فرمت های GIF و PNG پشتیبانی نمی شود. بزرگترین مزیت استفاده از این قالب ، اندازه کوچک پرونده آن است و تقریباً در همه جا پشتیبانی می شود.
  •  

  • GIF یک قالب تصویر بیت مپ است که برای هنر و انیمیشن های ساده استفاده می شود. از آنجا که تنها از ۲۵۶ رنگ پشتیبانی می کند ، برای عکس ها یا تصاویر فتوالیالیستی بیشتر توصیه نمی شود. با این حال ، اندازه کوچک پرونده و پشتیبانی از پس زمینه های شفاف ، آن را برای آرم های شرکت و عناصر صفحه مختلف وب سایت ها ایده آل می کند.
  •  

  • PNG یک جایگزین مدرن برای قالبهای پرونده GIF و JPEG است. PNG از شفافیت ، دامنه رنگ بهتری و قابلیت تصحیح خودکار گاما برخوردار است. PNG حتی می تواند توضیحی متن کوتاه از محتوای تصویر را برای کمک به موتورهای جستجو در طبقه بندی تصاویر شما ذخیره کند. این فرمت فایل جدیدترین از هر سه است ، بدین معنی که از آن به راحتی پشتیبانی نمی شود. همچنین ، اندازه پرونده ها می تواند کمی بزرگتر باشد.

۳ images تصاویر خود را برای وب بهینه کنید

در هنگام بهینه سازی تصاویر برای وب ، هدف شما این است که اندازه پرونده را تا حد ممکن کاهش دهید ، بدون آنکه از لحاظ کیفیت تصویر زیاد قربانی شوید.

شما گزینه های مختلفی دارید ، اما ساده ترین وسیله برای انجام این کار استفاده از یک ابزار فشرده سازی آنلاین مانند TinyPNG یا Compress JPEG است. به سادگی تصویر خود را بارگذاری کنید و برنامه وب از همه چیز برای شما مراقبت خواهد کرد.

Adobe Photoshop (در زیر نشان داده شده است) اگر این چیزی است که شما می خواهید ، کنترل را در دستان شما قرار می دهد.

برای تصاویر بارگیری شده از دوربین خود ، نام جدیدی را که توصیفی است به آنها بدهید ، و پیدا کردن آنها برای موتورهای جستجو آسان تر خواهد بود.

یک مثال خوب می تواند چیزی از این دست باشد: IMG_Seattle_MusicFestival_2015_01.

۵ attention به متن alt توجه کنید

متن Alt (برای “متن جایگزین” کوتاه) برای برجسته کردن هویت یک تصویر هنگامی که روی آن را با مکان نما ماوس می روید ، استفاده می شود. همچنین هنگام ایجاد مشکل در هنگام نمایش تصویر ، به صورت متنی برای همه کاربران نشان داده می شود. علاوه بر این ، توسط خوانندگان صفحه نمایش استفاده می شود که به بینایی آسیب دیده کمک می کنند تا در وب حرکت کنند.

این نوشته را هم از دست ندهید :   طب سوزنی صورت

به نظر می رسد ساده ترین کد HTML برای یک تصویر:
جدای از نام پرونده ، موتورهای جستجوگر دارای اختلال در بینایی ، اطلاعات محدودی دارند تا به آنها کمک کنند تا بفهمند تصویری از وب چیست. با این وجود ، با درج متن alt مانند آن در زیر ، می توانید محتوای تصویر خود را دقیقاً توصیف کنید.
همچنین می توانید به برچسب هایی مانند ویژگی “عنوان” نگاه کنید ، اما یک برچسب ساده تصویر alt کافی است تا به Google و سایر موتورهای جستجو بگویید که این عکس در مورد چیست و به شما کمک می کند تا در SERP ها بهتر رتبه بندی کنید.

۶ n ریز عکسها را از تصاویر اصلی جدا کنید

در حالت ایده آل ، تصاویر کوچک شما باید تا حد ممکن کوچک باشد تا زمان بارگذاری صفحه به حداقل برسد. این بدان معنی است که شما نیاز به تغییر اندازه و استفاده از سطح مناسب فشرده سازی دارید. از آنجا که به هر حال آنها به نظر می رسد بسیار کوچک هستند ، می توانید کمی از کیفیت تصویر را برای افزایش سرعت قربانی کنید.

برای این کار می توانید از یک نیروگاه ویرایش عکس مانند Photoshop استفاده کنید ، یا می توانید یکی از بسیاری از ابزارهای رایگان که امروزه در دسترس هستند استفاده کنید. اینها شامل ویرایشگرهای تصویر آنلاین مانند Pixlr ، PicMonkey ، و Fotor ؛ و همچنین GIMP ، که آزادانه است برنامه توزیع شده ای که می تواند بیشتر کارها را انجام دهد ، اما فتوشاپ می تواند انجام دهد (اما گاهی اوقات به روشی که بسیار کاربرپسند باشد).

۷ ٫ ایجاد نقشه های سایت تصویر

گوگل شما را تشویق می کند تا از نقشه های تصویر استفاده کنید تا به موتور جستجو اطلاعات بیشتری درباره تصاویر موجود در وب سایت خود ارائه دهید. این به آنها امکان می دهد حتی تصاویر را که توسط یک کد جاوا اسکریپت بارگذاری شده است ، پیدا کنند ، که اغلب در مورد تصاویر محصول و گالری های کشویی است.

اگر در حال حاضر نقشه سایت برای سایت خود دارید (و باید) ، می توانید اطلاعات تصویر را به آن اضافه کنید یا یک نقشه سایت جداگانه فقط برای تصاویر خود ایجاد کنید.

ایجاد نقشه سایت خیلی پیچیده نیست. در اصل ، برای هر URL که در نقشه سایت خود قرار داده اید ، می توانید اطلاعات اضافی در مورد تصاویر در آن صفحه اضافه کنید. گوگل نمونه ای را برای URL http://example.co.uk/sample.html :

 
   xmlns: image = "http://www.google.com/schemas/sitemap-image/1.1">
 
    http://example.co.uk/sample.html
   
      http://example.co.uk/image.jpg
   
   
      http://example.co.uk/photo.jpg
   
 

می توانید اطلاعات بیشتر و مجموعه کاملی از تعاریف برچسب تصویر here .

اگر یک وب سایت WordPress را اجرا می کنید ، می توانید از افزونه های موجود نیز بهره ببرید. به عنوان مثال ، گوگل XML نقشه سایت برای تصاویر و Udinra همه نقشه سایت هر دو به طور خودکار نقشه های گوگل XML را برای تصاویر ایجاد می کنند.

۸ ٫ به میزبانی تصویر شخص ثالث اعتماد نکنید

به همین دلیل همیشه ایده خوبی است که از سرورهای خود برای میزبانی تصاویر خود استفاده کنید. مطمئناً خواهید دید که در طولانی مدت چقدر می تواند سودمند باشد.

۹ ٫ ادغام رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی نقش مهمی در سئو و استراتژی جذب مشتری شما دارند. آسانترین راه برای ادغام تصاویر خود در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ، اضافه کردن دکمه های اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی به وب سایت شما است.

یکی از محبوب ترین راهها برای ترغیب بازدید کنندگان به اشتراک گذاری تصاویر خود در Pinterest ، اضافه کردن یک دکمه ساده “Pin It” به هرکدام است.

۱۰ ٫ وقتی شک دارید ، با دستورالعملهای مدیر وب Google گوگل مشورت کنید

گوگل مجموعه ای از دستورالعمل های انتشار تصویر را برای کمک به شما در بهینه سازی سایت خود برای موتور جستجو و بازدید کننده خود به عنوان بخشی از دستورالعمل های مربوط به مدیر وب خود آماده کرده است. می توانید راهنمای کامل در اینجا این شامل اطلاعات مفصلی در مورد موضوعات مورد بحث در این مقاله ، و موارد دیگر می باشد.

SEO

برای اطمینان از نمایش تصاویر در نتایج جستجوی اینترنت از چه تاکتیکی استفاده می کنید؟