بازاریابی شبکه های اجتماعی

۲۶ ترفند اینستاگرام که هر شخصی باید بلد باشه!

آیدا رضوی

۹۷۴

۱۶

۷۸۰ ۵۸۲۴۴۴۳۴۲۷۴۷

همون طور که می دونین این روزا شبکه ی اجتماعی اینستاگرام نه فقط در میان ایرانیان بلکه در همه جهان محبوبه. البته بهتره بدونین که این شبکه ی اجتماعی فقط در میان جوانان پرطرفدار نیس، بلکه طبق آمار ۳۲% از بزرگ سالان هم طرفدار پر و پا قرص این اپلیکیشن هستن؛ آدمایی که تازگیا می خوان از این اپلیکیشن استفاده کنن یا اینکه می خواهند سطح خود رو بالا ببرن بهتره که با ترفندهای اون آشنا شن.

هر چند افراد جور واجور از اینستاگرام از اینستاگرام با اهداف جور واجور استفاده می کنن. بعضی از کاربران از راه اینستاگرام یه کسب وکار اینترنتی راه اندازی کرده ان، یه سری های دیگه بازاریابی محتوا یا کارشناس دیجیتال مارکتینگ هستن که حساب اینستاگرام مشتریان خود رو مدیریت می کنن یا اصلاً عده ای کاربر عادی هستن که واسه رابطه با دوستای خود از این اپلیکیشن استفاده می کنن. مهم نیس که شما در کدوم دسته از کاربران اینستاگرام قرار می گیرید مهم اینه که با یادگیری ترفندهای اینستاگرام و نکاتی که کمتر کسی از اون ها اطلاع داره می تونید از این اپلیکیشن به بهترین شکل استفاده کنین.

بازاریابی محتوا

ما در این مقاله ۲۶ تا از باحال ترین و مفیدترین ترفندهای اینستاگرام که کم تر کسی از اونا مطلعه رو به خوانندگان وبلاگ نوین آموزش می بدیم و چگونگی ی استفاده از هرکدوم رو به شکل کامل براتون توضیح می بدیم. پس اگه می خواید یه اینستاگرامر حرفه ای شید، این ۲۶ ترفند اینستاگرام رو از دست ندین.

به دنبال افزایش دنبال کننده اینستاگرام خود هستین؟

با ثبت نام در ربات اینستاگرام، راحتی می تونید هزاران دنبال کننده واقعی و ایرونی داشته باشین که با شما در تعامل هستن.

ثبت نام و دریافت ۱۰۰ دنبال کننده رایگان

۱- از زمان پُست گذاشتن صفحات محبوب تون باخبر شید

اولین مورد از ترفندهای اینستاگرام باخبر شدن از زمان به روزرسانی صفحه اینستاگرام دوستانه. مطمئناً همه ی ما یک یا چند نفر رو در لیست فالوئرهای خود داریم که اهمیت زیادی برامون دارن و دوست داریم که تک تک پست هاشون رو به محض بارگذاری شدن مشاهده کنیم؛ یا یکی از صفحات اینستاگرام مورد علاقه تون می خواد شرایط مسابقه خود رو در روز مشخصی اعلام کنه و شما می خواهید اولین فردی باشین که در این مسابقه شرکت می کنه. سوال اینجاس که چیجوری می توان از این به روزرسانی ها باخبر شد؟

، اینستاگرام اینجور امکانی رو در اختیار کاربران قرار می دهد. شما می تونید از این اپلیکیشن بخواین هر زمان که فرد محبوب تون پُستی رو به اشتراک گذاشت به شما اطلاع بده. واسه به کار گیری این امکان فقط کافیه واسه هر کدوم از کاربران مورد نظر خود گزینه ی ارسال اخطار یا همون Turn on Post Notifications رو فعال کنین.

واسه فعال کردن این ترفند اینستاگرام به صفحه ی مورد نظر برید و روی علامت … (۳ نقطه) در گوشه ی سمت راست کلیک کنین و در منوی ظاهر شده گزینه Turn on Post Notifications رو انتخاب کنین.

جهت غیرفعال کردن این امکان، تنها کافی ست مراحل گفته شده رو دوباره تکرار کرده و اخطار اون رو خاموش کنین. البته یادتون باشه که واسه بهره مند شدن از این امکان اول باید اخطار های اپلیکیشن اینستاگرام رو در تنظیمات گوشی خود فعال کرده باشین:

  • فعال کردن اخطار اینستاگرام در آیفون و آیپد: اول به Settings برید و بعد روی Notifications کلیک کنین. حال اپلیکیشن اینستاگرام رو انتخاب کنین و بعد روی  Allow Notifications کلیک کنین.
  • فعال کردن اخطار اینستاگرام در اندروید: اول به Settings برید، بعد Apps رو انتخاب کنین. درآخر اینستاگرام رو انتخاب کرده و گزینه ی ارسال اخطار رو فعال کنین.

۲- همه ی عکس هایی که لایک کرده اید رو ببینین

تابه حال شده بخواین تموم عکس هایی که لایک کرده اید رو تو یه صفحه و به صورت یه جا ببینین؟ واسه این کار کافیه به صفحه ی شخصی خودتون برید و بعد روی Options کلیک کنین. این گزینه در آیپد و آیفون با عکس چرخ دنده و در گوشی های اندروید با علامت ۳ نقطه عمودی مشخص شده. پس از وارد شدن به این بخش روی گزینه Posts You’ve Liked کلیک کنین.

اگه از لایک کردن عکسی پشیمون شده اید، می تونید با کلیک کردن روی هر عکس وارد پُست مورد نظر شده و بعد با کلیک کردن روی آیکون قلب اون رو اصطلاحاً Unlike کنین. اون کاربر از آنلایک شدن پست به وسیله شما باخبر نمیشه و نوتیفیکیشنی دریافت نمیکنه.

۳- مجموعه ای از عکس های ذخیره شده بسازین

یکی از باحال ترین ترفندهای اینستاگرام، ایجاد آلبوم تصاویره. اینستاگرام علاوه بر نمایش عکس های لایک شده به صورت یه جا، امکان دیگری هم داره. امکانی که به شما اجازه می دهد یه سری از عکس ها رو ذخیره کرده و با اون ها یه مجموعه بسازین. واسه به کار گیری این ترفند اینستاگرام به صفحه ی پروفایل خود رقته و روی علامت بوکمارکی که در گوشه ی سمت راست منوی بالای عکس هاتون قرار داره کلیک کنین.

بعد روی تب Collections کلیک کنین و Create Collection رو انتخاب کنین و نام دلخواهتون رو انتخاب کنین. مثلا مثال در تصویر زیر یه مجموعه واسه ذخیره کردن غذاهای رستوران های جور واجور با نام All The Food درست شده.

بعد از انتخاب نام روی گزینه ی Done کلیک کنین. پس از این به بعد می تونید عکس های موردعلاقه و در رابطه رو در این مجموعه ذخیره کنین. ذخیره کردن عکس ها در مجموعه هم بسیار ساده س!، فقط کافیه زیر هر پست مورد نظر روی علامت بوکمارک کلیک کنین.

در آخر، دوباره به مجموعه ی خود مراجعه کرده و زیرمجموعه ی مورد نظر خود رو انتخاب کنین. بعد روی Add to Collection کلیک کنین و از لیستی که باز می شه هر تعداد از عکس های مورد نظر خود رو انتخاب کنین.

۴- عکس هایی که دوستان تون تازگیا لایک کرده ان یا کامنت گذاشته ان رو ببینین

اگه به دنبال این هستین که تعداد بیشتری از دوستای خود رو در اینستاگرام پیدا کنین، این کار رو می تونید از راه دوستان فعلی خود انجام بدین. درواقع می توان گفت احتمال اینکه شخصی دوست مشترک با شما داشته باشه خیلی زیاده و شما با مشاهده لایک های آدمایی که فالو کرده اید می تونید این دوست های مشترک رو پیدا کنین.

چیجوری در اینستاگرام کامنت بیشتری بگیریم؟

واسه انجام این کار روی آیکون قلب در نوار منوی پایین اینستاگرام کلیک کنین. شما در این صفحه لیستی از لایک ها و کامنت هایی رو مشاهده می کنین که بقیه روی پست های شما گذاشته ان. در بالای صفحه تَبی با عنوان Following قرار داره که با کلیک کردن روی اون می تونید فعالیت آدمایی که فالو کرده اید رو ببینین.

پس اگه می خواهید دوستان مشترک خود رو پیدا کنین یا اینکه فعالیت دوستای خود رو زیر نظر بگیرین، این ترفند اینستاگرام به کمک شما میاد.

۵- جستجو در عکس ها بدون نگرانی از لایک کردن اشتباهی

تابه حال شده بخواین عکس های شخصی فردی رو ببینین، اما نگران باشین که نکنه به اشتباه عکس هاش رو لایک کنین؟

واسه اینکه ترس خودتون رو از بین ببرین می تونید گوشی خود رو در حالت پرواز یا Airplane Mode بذارین تا دسترسی اینترنت اون قطع شه. در اینجور شرایطی، اگه اشتباهی روی یه عکس ۲ بار کلیک کنین خیالتون راحته که اون رو لایک نکرده اید. البته اینم بگیم که عکس ها وقتی که گوشی در حالت پرواز باشه بارگزاری نمی شن. پس وقتی که به اینترنت وصل هستین اجازه بدید تصاویر به طور کاملً بارگذاری شن و بعد اینترنت خود رو قطع کنین.

  • واسه قرار دادن گوشی در حالت Flight Mode در آیفون و آیپد: منوی پائین صفحه رو به سمت بالا بکشین و روی آیکونی که عکس هواپیما داره، کلیک کنین. یا به Settings برید بعد روی Wi-Fi کلیک کنین و درآخر روی گزینه Airplane Mode بزنین.
  • گذاشتن گوشی در حالت Flight Mode در اندروید: منوی بالای صفحه رو به سمت پایین بکشین و با حرکت دادن منو به سمت چپ و راست وارد Settings شید و بعد روی Airplane Mode کلیک کنین.

۶- گذشته جستجوی خود رو پاک کنین

، این یکی از ترفندهای اینستاگرام مخصوص کسانیه که دوست ندارن هیچ ردی از خود به جای بذارن. حالا خوبیش اینه اینستاگرام هم این امکان رو واسه کاربرانش جفت و جور کرده. واسه این کار به قسمت Options (علامت چرخ دنده در آیفون و آیپد و علامت ۳ نقطه در اندروید) در صفحه ی پروفایل خود برید. در منویی که واسه تون باز می شه روی گزینه Clear Search History کلیک کنین و بعد Yes, I’m sure رو انتخاب کنین.

۷- ترتیب فیلتر عکس ها رو عوض کنین و اون هایی که دوست ندارین رو مخفی کنین

این ترفند اینستاگرام مخصوص افرادیه که به اصطلاح اینستاگرام باز هستن! اگه از اینستاگرام زیاد استفاده می کنین، پس شایدً چند فیلتر عکس محبوب هستن که بیشتر اوقات از اون ها استفاده می کنین. پس، واسه اینکه ویرایش تصاویر رو آسون تر انجام بدین می تونید ترتیب فیلترهای اینستاگرام رو عوض کنین و فیلترهایی که دوست ندارین رو مخفی کنین.

واسه به کار گیری این ترفند اینستاگرام یه عکس جدید در اینستاگرام آپلود کرده و وارد صفحه ی انتخاب فیلتر شید. بعد به طرف راست منو حرکت کنین و روی Manage کلیک کنین.

۸- از اینستاگرام به عنوان نرم افزار ویرایش عکس استفاده کنین

اگه از فیلترهای اینستاگرام و وسایل ویرایش اون خوشتون میاد می تونید بدون اینکه عکس های خود رو در اینستاگرام منتشر کنین از این امکانات استفاده کنین. واسه انجام این کار فقط کافیه وقتی تصویر خود رو منتشر کنین که گوشی تون رو روی وضعیت در حال پرواز گذاشته باشین یا اینترنت اون رو قطع کرده باشین. یادتون نره که قبل از انجام این کار باید گزینه Save Original Photo رو در قسمت Settings فعال کرده باشین.

بعد از انجام این کار اینترنت خود رو قطع کنین و روند عادی به اشتراک گذاشتن عکس رو طی کنین، فیلتر مورد نظر خود رو انتخاب کنین و عکس رو منتشر کنین. در این لحظه اینستاگرام ارور می دهد که نتونسته عکس رو منتشر کنه، اما نسخه ویرایش شده اون عکس در گالری تصاویر گوشی ذخیره شده.

آموزش اینستاگرام: چیجوری دنبال کننده و لایکای بیشتری داشته باشیم؟

۹- عکس های تگ شده خود رو مخفی کنین

وقتی که شخصی شما رو روی یه عکس یا ویدیو تگ می کنه اون تصویر خودبه خود در پروفایل شما و در قسمت Photos of You ذخیره می شه. اگه دوست ندارین که این اتفاقی بیفته می تونید خیلی راحت این تصاویر رو مخفی کنین. واسه مشاهده ی این تصاویر به صفحه پروفایل خود رفته و روی آیکونی که تصویر یه آدمه و در پائین قسمت Bio واقع شده، بزنین.

بعد واسه اینکه تصاویر رو مخفی کنین روی علامت ۳ نقطه ای که در بالای سمت راست قرار داره بزنین و بعد گزینه Hide Photos رو انتخاب کنین. بعد، عکس هایی که قصد مخفی کردنشون رو دارین انتخاب کنین و در آخر Hide From Profile که در قسمت پایین صفحه قرار داره رو انتخاب کنین.

با به کار گیری این ترفند اینستاگرام، عکس ها از اینستاگرام پاک نمی شن بلکه از روی پروفایل شما پاک شده و بقیه قادر به مشاهده ی اون ها نیستن.

۱۰- قبل از اینکه تگ شید عکس ها رو تأیید کنین

همون طور که در مرحله ی قبل گفتیم، وقتی که شخصی تصویری از شما آپلود می کنه و شما رو تگ می کنه اون عکس در پروفایل شما به نمایش در میاد اما شما می تونید این تنظیمات رو تغییر داده و تنها عکس هایی که مورد تأییدتان هستن رو در پروفایل خود نشون بدید.

واسه این کار مراحل گفته شده در ترفند اینستاگرام شماره ۹ رو تکرار کنین و وارد قسمتی شید که عکس های تگ شده تون در اونجا قرار داره. بعد روی علامت ۳ نقطه بالای صفحه بزنین و روی Tagging Options کلیک کرده و بعد Add Manually رو انتخاب کنین.

در این حالت وقتی که شخصی شما رو روی عکسی تگ می کنه براتون اخطار ارسال می شه. در این حالت شما می تونید به صورت دستی خودتون رو روی عکس تگ کنین. واسه این کار روی عکس بزنین و بعد روی نام کاربری خود زده و گزینه «Show on My Profile» رو انتخاب کنین. اگه نمی خواهید این عکس در پروفایلتان به نمایش در بیاد کافیه عوضش گزینه «Hide from My Profile» رو انتخاب کنین.

۱۱- عکس های یه منطقه خاص رو ببینین

یکی از ترفندهای جالبی که می تونید در اینستاگرام انجام بدین اینه که عکس ها و ویدئوهای یه منطقه ی خاص رو ببینین یا عکس هایی رو ببینین که در نزدیکی محل اقامت شما گرفته شده ان. مثلا وقتی که قصد سفر کردن به شهر یا کشور دیگری رو دارین می تونید با مشاهده ی عکس هایی که از اون منطقه گرفته شده اطلاعات خوبی در مورد اماکن دیدنی، هتل ها و رستوران های اون محل به دست بیارید. واسه این کار مراحل گفته شده در ادامه رو انجام بدین:

جستجوی یه مکان مشخص

روی علامت ذره بین که در پایین صفحه واقع شده کلیک کنین تا وارد صفحه ی جستجو شید. وقتی که روی قسمت مربوط به جستجو در بالا صفحه کلیک کنین ۴ تب واسه شما نشون داده می شه. روی تب Places کلیک کنین و بعد نام محل مورد نظر خود رو وارد کنین.

این نوشته را هم از دست ندهید :   تولد مجدد کوپه های کراس؛ ساخت آستون مارتین DBX در آشیانه هواپیما

وقتی که گزینه Search رو انتخاب کردین، تموم عکس هایی رو مشاهده می کنین که با اون Geotag به اشتراک گذاشته شده ان.

هشتگ چیه و چیجوری باید ازش استفاده کرد؟

جستجو براساس Geotag

واسه مشاهده ی عکس هایی که از تگِ مکان خاصی استفاده کرده ان به عکسی که از تگ مورد نظر شما استفاده کرده مراجعه کنین و بعد روی Geotag اون کلیک کرده تا عکس های مربوط به اون منطقه رو ببینین.

اینطوری اینستاگرام تصاویر مربوط به Geotag رو به این شکل به شما نشون می دهد.

جستجوی عکس هایی که در نزدیکی شما گرفته شده ان

مراحل گفته شده رو طی کنین تا وارد تب Places شید. بعد روی قسمت جستجو کلیک کنین و Near Current Location رو انتخاب کنین.

از بین گزینه هایی که ظاهر می شه، روی گزینه مورد نظر خود کلیک کنین. با کلیک روی هر گزینه می تونید پست هایی که از اون Geotag استفاده کرده ان رو ببینین.

اینطوری اینستاگرام تصاویر مربوط به Geotag رو به این شکل به شما نشون می دهد.

۱۲- ترافیک سایت خود رو زیاد کنین

این یکی از ترفندهای اینستاگرام به وضعیت سئوی سایت شما کمک می کنه. یکی از بزرگ ترین مشکلات آدمایی که قصد بازاریابی از راه اینستاگرام رو دارن، اینه که تنها تو یه قسمت از این اپلیکیشن می توان از URL های قابل کلیک شدن استفاده کرد.

مشکلات

اگه نشانی وب سایت خود رو در قسمتی به جز قسمت Bio وارد کنین، لینک اون به صورت یه متن معمولی نشون داده می شه و کاربران واسه اینکه وارد اون وب سایت شن باید نشانی اون رو کپی کرده و بعد اون رو در مرورگر خود Paste کنن. یکی از راه هایی که می توان از یه لینک خاص استفاده کرد اینه که در قسمت کپشن یا توضیحات عکس از کاربران بخواین که وارد صفحه پروفایلتان شن و روی لینک موجود در Bio کلیک کنن.

یادتون نره که این لینک رو به طور مرتب آپدیت کرده و لینکی رو بذارین که می خواید بقیه محتوای اون رو تماشا کنن.

۱۳- تبلیغات نامربوط رو مخفی کنین

بعضی وقتا اینستاگرام تبلیغاتی که فکر می کنه به شما ربط داره رو در تایملاین تون نمایش می دهد. این تبلیغات براساس عکس هایی که لایک می کنین، آدمایی که فالو کرده اید و دیگه اپلیکیشن هایی که مشاهده می کنین واسه شما به نمایش در می آیند.

استوری اینستاگرام، بازاریابی به سبک نوین!

اگه از مشاهده ی یه سری تبلیغات خوشتون نمی آید می تونید اینستاگرام رو از این موضوع باخبر کنین تا به الگوریتم های خود یاد دهد که شما چه پُست هایی رو می پسندید و چه پست هایی رو دوست ندارین. واسه مخفی کردن تبلیغات روی علامت ۳ نقطه ی بالای عکس هایی که Sponsored هستن، کلیک کنین و بعد گزینه Hide This رو انتخاب کنین.

بعد از شما پرسیده می شه که به چه دلیل نمی خواهید این تبلیغات رو ببینین که می تونید خیلی راحت گزینه مورد نظر خود رو انتخاب کنین.

۱۴- عکس هاتون رو به صورت شخصی واسه دوستان تون بفرستین

به اشتراک گذاشتن عکس ها به صورت عمومی یا منتشر کردن اون ها واسه فالوورهایتان تنها راه تولید محتوا در این شبکه ی اجتماعی نیس. شما می تونید اون ها رو واسه تعدادی از دوستانتون به صورت شخصی بفرستین، کاری مانند فرستادن پیام در فیسبوک یا پیام متنی گروهی در تلگرام! هم اینکه، می تونید عکس هایی که بقیه به اشتراک گذاشته ان رو واسه دوستانتون بفرستید؛ البته به شرطی که صفحه اون شخص عمومی باشه یا دوستانتون اون رو فالو کرده باشن.

واسه این کار عکس مورد نظر خود رو آپلود کرده و ویرایش کنین. وقتی که وارد آخرین مرحله می شید در قسمت بالای صفحه، Followers به صورت پیش فرض انتخاب شده و عکس رو واسه همه ی آدمایی که شما رو فالو کرده ان، نشون میده. واسه تغییر اون روی Followers کلیک کنین و بعد Direct رو انتخاب کنین. از این مرجله می تونید فرد مورد نظر خود رو انتخاب کرده و عکستون رو واسه اون بفرستین.

واسه دسترسی پیدا کردن به پیغام های Direct می تونید روی علامت نامه که در بالا سمت راست Homepage واقع شده کلیک کنین. واسه فرستادن عکسی که از قبل آپلود شده، پُست مورد نظر رو باز کنین بعد روی آیکونی که به شکل یه هواپیمای کاغذیه کلیک کنین. بعد شخص مورد نظر رو انتخاب کرده و عکس رو واسه اون بفرستین.

۱۵- چند حساب رو همزمان مدیریت کنین

بیشتر از یه حساب کاربری در اینستاگرام دارین؟ خیلی از آدمایی که از اینستاگرام استفاده می کنن یه حساب کاربری واسه عکس های شخصی و یه حساب کاربری واسه کسب و کارشون دارن. همون طور که می دونین لاگین کردن بین حساب ها و هر دفعه وارد کردن نام کاربری و پسورد کمی سخته، اما اینستاگرام با امکان اضافه کردن حساب کاربری این مشکل رو هم حل کرده.

واسه انجام این کار وارد صفحه ی پروفایل خود شید و وارد Options (علامت چرخ دنده در آیفون و آیپد و علامت ۳ نقطه در اندروید) شید. بعد به پایین صفحه برید و روی Add Account کلیک کنین. در این مرحله باید نام کاربری و پسورد خود رو وارد کنین. از این به بعد واسه وارد شدن به یه حساب کاربری دیگه فقط کافیه روی عکسی که در سمت چپ گوشه ی پایین صفحه اضافه شده کلیک کنین و حساب کاربری مورد نظر خود رو انتخاب کنین.

۱۶- کامنت های خود رو پاک کنین

تا حالا براتون پیش اومده که بخواین کامنتی رو که واسه شخص دیگری گذاشته اید پاک کنین؟ یا اینکه یه نفر یه کامنت ناجور پایین عکس شما گذاشته باشه و بخواین واسه همیشه از دست اون خلاص شید؟ واسه این کار کامنت مورد نظر رو بیارین و با دست روی اون نگهدارین. بعد روی علامت سطل زباله ای که در بالای صفحه به نمایش درمی آید کلیک کنین.

۱۷- کامنت ها رو فیلتر کنین

این یکی از ترفندهای اینستاگرامه که به درد کاربران مشهور می خورد. اگه این امکان رو ندارین که همه ی کامنت ها رو بخونین و اون هایی که ناجور هستن رو پاک کنین می تونید یه سری کلمه های کلیدی رو انتخاب کنین تا اینستاگرام کامنت های شامل اون کلمات کلیدی رو فیلتر کنه.

واسه این کار به صفحه ی پروفایل خود برید (علامت چرخ دنده در آیفون و آیپد و علامت ۳ نقطه در اندروید). بعد روی Comments کلیک کنین. گزینه Hide Inappropriate Comments رو فعال کنین. این گزینه باعث می شه اینستاگرام کامنت ها یا عبارت هایی که به عنوان متن های توهین آمیز شناخته می شن رو مخفی کنه.

هم اینکه می تونید لیستی از کلماتی که به نظر خودتون ناجور هستن بسازین تا اینستاگرام کامنت های شامل این لغات رو مخفی کنه.

۱۸- تصاویر رو زوم کنین

زوم کردن تصاویر قابلیتیه که اینستاگرام تازگیا امکان اون رو درست کرد. واسه زوم کردن دو انگشت خود رو روی عکس بذارین و اون ها رو به سمت لبه های گوشی کشیده و از جزئیات تصاویر لذت ببرین.

۱۹- حساب کاربری مخصوص کسب و کار بسازین

می دونستید که می تونید حساب مخصوص کسب و کار بسازین و از این روش آمار پروفایل خود رو تحلیل کرده و تبلیغ کنین؟

اینستاگرام این توانایی رو در سال ۲۰۱۶ اضافه کرد. واسه این کار وارد صفحه پروفایل شده و به Options برید (علامت چرخ دنده در آیفون و آیپد و علامت ۳ نقطه در اندروید). بعد گزینه Switch to Business Profile رو انتخاب کنین و روی Continue در پایین صفحه کلیک کنین.

در این مرحله، اینستاگرام از شما می خواهد که به حساب کاربری خود در فیسبوک وصل شید. این کار رو انجام بدین و بعد اطلاعات مورد نظر اینستاگرام رو وارد کنین. واسه انجام این کار نیازه تا شماره تلفن، نشانی ایمیل یا نشانی محل کار خود رو وارد کنین. درآخر روی Done کلیک کنین تا تغییرات در پروفایلتان ذخیره شه. البته یادتون نره که صفحه تون حتماً باید عمومی باشه و این امکان واسه صفحه های خصوصی فعال نمی شه.

۲۰- بیشتر از یه فیلتر روی عکس خود اعمال کنین

بعضی وقتا ما دوست داریم چند فیلتر روی عکس های خود اعمال کنیم تا به تصویر دلخواه خود برسیم. اینستاگرام امکان انجام اینجور کاری رو به شما نمی دهد، اما ترفندی که ما در ادامه به شما می بگیم می تونه این امکان رو جفت و جور کنه. به ترفند شماره ۸ مراجعه کنین و عکس خود رو بدون اینکه آپلود کنین با فیلتر مورد نظر ذخیره کنین. بعد اون عکس رو دوباره در اینستاگرام آپلود کرده و فیلتر مورد نظر خود رو روی اون اعمال کنین.

این ۲ مرحله رو هر تعداد دفعه ای که دوست داشته باشین می تونید انجام بدین.

۲۱- عکس های دنباله دار بذارین

اینستاگرام عکس های شما رو به صورت منظم و پشت سر هم نشون می دهد پس شما می تونید یه عکس رو به ۳ یا ۹ قسمت تقسیم کنین. و به ترتیب در اینستاگرامتان منتشر کنین تا در صفحه ی پروفایلتان به یه شکل واحد در بیان. واسه تقسیم کردن عکس خود می تونید از نرم افزارهایی مانند فتوشاپ استفاده کنین.

۲۲- شدت فیلترها رو تنظیم کنین

بعضی وقتا ما از یه فیلتر روی عکس خوشمون میاد، اما دوست داریم شدت اون رو کم یا زیاد کنیم واسه انجام اینجور کاری کافیه بعد از اعمال فیلتر مورد نظر دوباره روی اون کلیک کنین تا صفحه ی مربوط به تنظیم شدت اون باز شه. شما با چپ و راست کردن دایره ای که روی خط قرار گرفته می تونید شدت فیلتر رو تنظیم کنین. درآخر روی Done کلیک کرده و در صورت تمایل عکس خود رو بارگذاری کنین.

۲۳- عکس یه بار مصرف بفرستید

شما می تونید واسه دوستای خود عکس ها یا ویدئوهای یه بار مصرف به صورت Direct بفرستین. منظور از عکس یه بار مصرف اینه که به محض مشاهده شدن به وسیله طرف مقابل پاک می شه. واسه این کار روی علامت هواپیمای کاغذی Homepage کلیک کنین تا وارد قسمت پیام ها شید.

بعد روی علامت دوربین پایین صفحه کلیک کنین. یه عکس بگیرین، اون رو ویرایش کنین و بعد روی گزینه ی Next در پایین صفحه سمت چپ کلیک کنین، بعد شخص مورد نظر خود رو انتخاب کرده و با زدن Send عکس رو واسه اون بفرستین. شما هم اینکه از راه New Group می تونید گروهی از کاربران مورد نظر خود رو انتخاب کرده و عکس رو واسه اون ها بفرستید.

۲۴- ویدئوهای بدون صدا بفرستین

بعضی وقتا ما می خواهیم فیلمی رو در اینستاگرام به اشتراک بذاریم که دوست نداریم صدای پیش زمینه ی اون پخش شه. واسه این کار ویدئوی مورد نظر خود رو آپلود کنین. بعد وارد مرحله بعد شده و روی آیکون کنترل صدا کلیک کنین تا صدای اون قطع شه. یادتون نره که این کار رو با استوری های اینستاگرام هم می تونید انجام بدین. بعد از ضبط ویدیو روی علامت کنترل صدا کلیک کرده و صدا رو قطع کنین.

۲۵- استوری خود رو از افراد خاص مخفی کنین

شاید براتون پیش بیاد که بخواین استوری خود رو از یه فرد خاص مخفی کنین واسه انجام این کار وارد پروفایل خود شید و به Options برید (علامت چرخ دنده در آیفون و آیپد و علامت ۳ نقطه در اندروید). بعد وارد Story Settings شید. بعد روی Hide My Story From کلیک کنین و آدمایی که دوست ندارین استوری تون واسه اون ها به نمایش درباید رو وارد لیست کرده و درآخر Done رو بزنین.

۲۶- در حال ضبط استوری زوم کنین

واسه اینکه هنگام ضبط فیلم در استوری در اینستاگرام زوم کنین با انگشت خود دکمه ی ضبط رو فشار بدید و بعد همون انگشت خود رو به سمت بالا و پایین تکون بدید تا دوربین زوم شه.

برند شما در شبکه های اجتماعی چقدر محبوبیت داره؟

ما از انتخاب بهترین شبکه های اجتماعی، تا چیدن روش هدف دار و افزایش محبوبیت همراه شما هستیم.
واسه مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرین.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

۰۲۱-۶۳۴۰۴داخلی ۳

جمع بندی

اینستاگرام شبکه ی اجتماعی بسیار سرگرم کننده ایه و محل مناسبی واسه کسب درآمد به حساب می رود. اگه با ترفندهای اینستاگرام آشنا باشین، به کار گیری اون به مراتب براتون راحت تر می شه.

شما با به کار گیری ترفندهای اینستاگرام میتونین کامنت های خود رو فیلتر کنین و یا استوری خود رو از دید اشخاصی که دوست ندارین مخفی کنین. هم اینکه می تونید هر تعداد فیلتری که می خواهید رو روی عکس های خود اعمال کنین تا به تصویر مورد نظر خود برسین. البته این ها مثال های کوتاهی از ترفندهای گفته شده در این مقاله هستن که شاید کمتر کسی با اون ها آشنایی داشته باشه.

مطمئناً به کار گیری همه ی ترفندهای اینستاگرام این مقاله به شکل همزمان کمی سخته، با این حال شما می تونید براساس نیاز خود موارد لازم رو یاد گرفته و استفاده کنین. اگه صفحه شخصی دارین مطمئناً بعضی ترفندهای اینستاگرام گفته شده در این مقاله به حفظ حریم خصوصی شما کمک بیشتری می کنه. هم اینکه، اگه صاحب چند صفحه واسه کسب و کار خود هستین، به کار گیری این ترفندها به شما کمک می کنن تا صفحات خود رو بهتر مدیریت کنین.