به گزارش فارس، کریستیانو رونالدو امروز ۲۸ ساله شد و بیشتر از نصف عمرش رو در فوتبال سطح بالای اروپا بازی کرده. پیدا کردن ۲۸ لحظه مهم از زندگی ستاره پرتغالی از وقتی که فوتبال حرفه ای اش رو از سال ۲۰۰۲ در اسپورتیگ لیسبون شروع کرد، کار خیلی مشکلی به نظر نمی رسد.

۱- کریستیانو در سن یازده سالگی و در سال ۱۹۹۷ با امضای قراردادی به مبلغ ۲۵ هزار یورو به اسپورتینگ لیسبون ملحق شد. ایشون به عنوان یکی از نوابغ فوتبال علم آموزی در پرتغال شناسایی شد.

۲- شروع کار ایشون در تیم اصلی اسپورتینگ و به ثمر رسوندن اولین گلش در لیگ قهرمانان در ۱۳ آگوست ۲۰۰۲ مقابل اینترمیلان. لیگ پرتغال در تاریخ ۲۹ سپتامبر در براگا شروع شد و ایشون فردای اون روز ۲ گل مقابل موریرنس به ثمر رساند تا اولین گل هاش رو در لیگ زده باشه. اون در اون زمان ۱۷ سال و ۸ ماه و ۲ روز سن داشت.

۳- دیدار دوستانه مقابل یونایتد در سال ۲۰۰۳ زندگی ایشون رو عوض کرد. فرگوسن در دیدار دوستانه با این تیم با رونالدو آشنا شد. سرمربی منچستر تحت اثر بازی ایشون قرار گرفت و عزمشو جزم کرد اون رو به تیمش دعوت کنه.

۴- در ۱۶ آگوست ۲۰۰۳ کارش رو در لیگ برتر مقابل بولتون شروع کرد. ایشون ۳ پاس گل داد و یه پنالتی به سود تیمش گرفت تا به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شه. ایشون در اون زمان پیراهن شماره ۷ رو بر تن داشت که پس از رفتن بکام به مادرید کسی اون رو تصرف نکرده بود.

۵- شروع کار در تیم ملی پرتغال در تاریخ ۲۰ آگوست ۲۰۰۳. رونالدو اولین بازی ملی خود رو مقابل قزاقستان و تحت هدایت اسکولاری با جانشینی فیگو شروع کرد.

۶- شکست در فینال قهرمانی اروپا مقابل یونان در سال ۲۰۰۴. رونالدو پس از شکست در فینال اروپا مقابل یونان اولین ناامیدی بزرگ خود رو تجربه کرد.

۷- اولین گل در لیگ برتر. شروع گلزنی رونالدو در لیگ برتر در دومین سال حضورش در یونایتد در ۴ دسامبر ۲۰۰۴ مقابل ساوتهمپتون.

۸- گلزنی در لیگ قهرمانان در سال ۲۰۰۷. ایشون در بازی مقابل رم در اولدترافورد در دور برگشت مرحله یه چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا ۲ گل واسه تیمش به ثمر رساند.

۹- کسب اولین قهرمانی در لیگ برتر در سال ۲۰۰۷ یکی از زیباترین خاطرات رونالدو در فوتبال حرفه ایه. تساوی چلسی و آرسنال باعث شد تا ستاره پرتغالی واسه اولین بار طعم قهرمانی در انگلیس رو بچشد.

۱۰- اولین هت تریک رونالدو در فوتبال حرفه ای. رونالدو با منچستریونایتد مقابل نیوکاسل در سال ۲۰۰۸ در اولدترافورد هت تریک کرد.

۱۱- قهرمانی در لیگ قهرمانان با پیروزی مقابل چلسی در سال ۲۰۰۸.

۱۲- در ۷ جولای ۲۰۰۸ تحت عمل جراحی قرار گرفت و این اولین مصدومیت جدی ایشون بود که در بازی با تیم ملی پرتغال در یورو اتفاق و باعث شد ۲ ماه مجبور به استراحت شه.

۱۳- کسب توپ طلا و کفش طلا. رونالدو بالاتر از مسی و تورس به عنوان بهترین بازیکن دنیا انتخاب شد.

این نوشته را هم از دست ندهید :   دستیابی به رضایتمندی مشتری با روش های جدید

۱۴- شکست در فینال لیگ قهرمانان مقابل بارسلونا در ۲۷ می ۲۰۰۹؛ در حالی که منچستر دومین حضور خود رو در فینال این مسابقات تجربه می کرد؛ اما این بار با نتیجه ۲ بر صفر تسلیم بارسلونا و مسی شد. این آخرین بازی اون واسه یونایتد بود و پس از اون به رئال ملحق شد.

۱۵- گران قیمت ترین قرارداد در تاریخ فوتبال در یازدهم ژوئن ۲۰۰۹ منعقد شد که منچستر یونایتد قبول کرد رونالدو با مبلغ ۹۶ میلیون یورو به رئال مادرید ملحق شه و کریستیانو گران قیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال شد.

۱۶- ۹۰ هزار هوادار در اولین روز ورود ایشون به برنابئو به رونالدو خوش اومد گفتن.

۱۷- اولین گل واسه رئال مادرید. ایشون در اولین بازی فصلش واسه رئال مادرید در سال ۲۰۰۹ مقابل دپورتیوو لاکرونیا واسه سفیدپوشان گلزنی کرد.

۱۸ – اولین هت تریک واسه رئال مادرید. کریستیانو رونالدو پس از اولین هت تریکش واسه رئال مادرید مقابل مایورکا در ۵ می ۲۰۱۰ توپ این مسابقه رو امضا کرد.

۱۹- شکست مقابل بارسلونا در نیوکمپ یکی از سخت ترین روزای رونالدو بود. رئال مادرید با نتیجه ۵ بر صفر در اولین ال کلاسیکوی مورینیو تسلیم حریف دیرینه خود شد.

۲۰- اولین قهرمانی با مادرید در کوپا دل ری در تاریخ ۲۰ آوریل ۲۰۱۱. یه گل بوسیله کریستیانو رونالدو جام قهرمانی رو که رئال و بارسا در فینال واسه رسیدن به اون تلاش می کردن، به تصرف سفیدپوشان درآورد. رئال در وقت های اضافه با ضربه سر رونالدو و پاس دی ماریا قهرمانی رو به دست آورد. این اولین قهرمانی رونالدو با رئال بود.

۲۱- حذف از لیگ قهرمانان بوسیله بارسلونا در سال ۲۰۱۱. بارسلونا در میونه راه لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید رو حذف کرد تا یکی از تلخ ترین حاطرات رونالدو رقم بخوره.

۲۲- بهترین گلزن تاریخ لالیگا با به ثمر رسوندن ۴۱ گل. ایشون با زدن ۲ گل مقابل آلمریا در برنابئو در آخرین بازی لیگ این عنوان رو به دست آورد.

۲۳- رئال مادرید در تاریخ ۳۱ آوریل ۲۰۱۲ تونست با گلزنی رونالدو در نیوکمپ مقابل بارسا به برتری برسه و به قهرمانی در لالیگا نزدیک تر شه.

۲۴- حذف مقابل بایرن مونیخ در نیمه پایانی لیگ قهرمانان اروپا در ضربات پنالتی. رونالدو در این بازی گلزنی کرد؛ اما رئال نتونست صعود کنه.

۲۵- جشن قهرمانی سفیدپوشان پس از قهرمانی در لالیگا در سن مامس.

۲۶- ایکر کاسیاس در جشن قهرمانی رئال مادرید، کریستیانو رونالدو رو در جلوی تیم قرار داد تا ایشون رهبر تیم در این جشن قهرمانی باشه.

۲۷- سومین قهرمانی با رئال مادرید در سوپرجام اسپانیا. رونالدو تابستون گذشته تونست سومین افتخارش رو در رئال مادرید به دست آورد.

۲۸- اولین هت تریک رونالدو در لیگ قهرمانان. ایشون در مرحله گروهی مسابقات مقابل آژاکس آمستردام موفق به این کار شد. مادرید این بازی رو در تاریخ سوم اکتبر با نتیجه ۴ بر یه گذروند.

ورزش ۳