cctv دوربین مداربسته

در سالای گذشته دوربینای مدار بسته پیشرفتای زیادی داشتن. به دلیل توجه روز افزون مردم به مسئله امنیت و حفاظت شرکتای تولید کننده سیستمای حفاظتی هم رقابت تنگاتنگی با یه دیگه دارن. در این مطلب می خوایم بهترین برندای دوربین مدار بسته دنیا رو به شما معرفی کنیم.  با اینکه برنده های خوب دیگری در بازار سیستمای حفاظتی هست که از کیفیت بالایی بهره مند هستن اما این سه برند تونسته ان به عنوان چند برند محبوب خودنمایی کنن.

هایک ویژن

برند هایک ویژن HikVision در سال ۲۰۰۱ میلادی توسط شرکت چینی هایک اینفورمیشن تکنولوژی با ۵۱ درصد سهام و هم اینکه Gong Hongjia با ۴۹ درصد سهام پایه گذاری شد. هایکویژن به تولید لوازم حفاظتی و نظارتی پرداخت و ۸ درصد از سود هرساله خود رو به تحقیقات و پیشرفت در مورد سیستمای مدار بسته اختصاص داد. این برند تا آخر سال ۲۰۱۵ میلادی بیشتر از ۱۸ هزار کارمند و هم اینکه ۷۱۸۱ مهندس و کارشناس رو واسه R&D خود جذب کرد.

هایک ویژن در سال ۲۰۱۰ در سهام شنزن ثبت شد و از اون تاریخ با همکاری بیشتر از ۲۴۰۰ شریک تجاری در ۱۵۵ کشور جهان به عرضه اجناس دوربین مداربسته و لوازم امنیتی پرداخت.

بهترین برند دوربین مدار بسته سال ۲۰۱۶

هایک ویژن در سال ۲۰۱۶ به عنوان محبوب ترین برند دوربین مدار بسته در جهان شناخته شد و تا به امروز در بالاترین جایگاه برنده های سیستمای مدار بسته قرار داره.

زمینه های فعالیت هایک ویژن

هایکویژن الان در مورد تولید دوربینای هوشمند تحت شبکه ، دوربینای اچ دی ، دوربینای چرخشی ، دستگاه های ضبط تصاویر شامل DVR و NVR و نرم افزارهای ویدیویی ، سیستمای دزدگیر و هم اینکه اکسس کنترل فعالیت می کنه.

بعضی از معروف ترین مکانای مجهز به دوربینای HikVision

  • ورزشگاه المپیک بیجینگ
  • فرودگاه لینیت ایتالیا
  • ورزشگاه ورزشی وردکاپ برزیل
  • سیف سیتی کره جنوبی
  • گمرک شانگهای

داهوا

براساس گزارش IMS در سال ۲۰۱۵ ، شرکت هجیانگ داهوا تکنولوژی Zhejiang Dahua Technology Co دومین تولید کننده بزرگ دوربینای مدار بسته در دنیاس. هم اینکه برند داهوا Dahuaدر سال ۲۰۱۶ از بین ۵۰ برند برتر دوربین مدار بسته به عنوان چهارمین برند محبوب دنیا شناخته شد.  این شرکت الان بیشتر از ۶ هزار نفر به عنوان مهندس و کارشناس R&D داره که روی تکنولوژیای لنز ، سنسور ، کدینگای ویدیویی ، انتقال تصویر ، پروسسورهای داخلی و گرافیکی و هم اینکه آنالیزای ویدیویی و نرم افزارهای مربوط به دوربین و شبکه کار می کنن.

اجناس داهوا

بعضی از اجناس تولید شده برند داهوا شامل دوربینای مدار بسته و دستگاه های ضبط تصاویر، سیستمای خونه هوشمند ، اکسس کنترلا و دزدگیرا و هم اینکه سیستمای قفل هوشمند هستن.

تکنولوژی HDCVI که امروزه یکی از فرمتای استاندارد در لوازم دوربین و سیستمای ضبط تصاویره بوسیله داهوا پایه گذاری شد.

دوربین مدار بسته سامسونگ SAMSUNG

شرکت Samsung Techwinیک زیر شاخه از شرکت سامسونگه که در زمینه های لوازم ایمنی ، اتوماسیون ، تکنولوژیای نظامی ، هوانوردی و تکنولوژیای نوری فعالیت می کنه. این شرکت با حدود ۵ هزار نفر پرسنل واقع در کره جنوبی فقط در سال ۲۰۱۱ فروشی بالغ بر ۲۹۴۷ بیلیون داشت.

این نوشته را هم از دست ندهید :   مهاجرت به کشور ترکیه

Samsung Techwin در سال ۱۹۷۷تاسیس شد و لابراتوار این شرکت با همکاری جنرال الکتریک در سال ۱۹۷۸ شروع به ساخت دوربین کرد. گذشته از فعالیتایی که در صنعت هوانوردی و هلیکوپترسازی داشت همکاریای با شرکتای معتبر در مورد ساخت دوربینای دیجیتال بعمل آورد تا جایی که شرکت آلمانی Rollei رو که یه سازنده دوربین بود خرید.

سامسونگ ساخت در سال ۲۰۰۸ مستقیم وارد بازار لوازم ایمینی و  در اروپا و آمریکای شمالی شد . این شرکت در سال ۲۰۰۹ دوربینای دید در شب / روز خود رو معرفی کرد و هم اینکه دستگاه های DVR خود رو رونمایی کرد. از طرف دیگه سری جدید دوربینای IP و NVRای خود رو معرفی کرد.

در اکتبر ۲۰۰۹ آبجی بزرگتر این شرکت یعنی سامسونگ الکترونیک اعلام کرد که به سامسونگ ساخت ملحق می شه و در سالای گذشته هر دو شرکت در صنعت دوربین مداربسته فعال عمل کردن اما مشکلاتی هم وجود داشته مثل اینکه قرارداد سیستمای PTZ دو شرکت در مواردی همخوانی نداشته.

الان زیر شاخه دیگه از شرکت سامسونگ با عنوان Samsung Security شرکت اصلی در مورد لوازم حفاظتی سامسونگ خصوصا دوربین مداربسته سامسونگ بشمار میره.

امروزه کیفیت بالای اجناس سامسونگ برکسی پوشیده نیس اما از یه طرف قیمتای بالای دوربینای سامسونگ و از طرف دیگه جنسای تقلبی و کپی سامسونگ انتخاب رو واسه مشتریان دوربین مداربسته سخت کرده.

شکل های جور واجور دوربین مدار بسته از نظر فرمت بستر ارتباطی

دوربینای آنالوگ (قدیمی)

قدیمی ترین نوع دوربینای مدار بسته ، دوربینای آنالوگ هستن که بوسیله کابل کواکسیال و بوسیله سیگنالای آنالوگ به دستگاه مرکزی وصل می شن. تصاویر این دوربینا به دلیل به کار گیری سیستم آنالوگ دارای نویز پذیری بالایی هستن. کیفیت این دوربینا طبق تی ایشون لاین Tvl محاسبه می شه. هرچه تی ایشون لاین دوربینای آنالوگ بالاتر باشه کیفیت اون هم بالاتر هستش.

دوربینای AHD  (HD)

دوربینای AHD نسل جدیدی از دوربینای مدار بسته هستن که بوسیله کابل کواکسیال به دستگاه مرکزی وصل می شن اما از تکنولوژی دیجیتال روی بستر آنالوگ استفاده می کنن. به خاطر همین کیفیت تصویر اونا طبق مگاپیکسل محاسبه شده و به مراتب از دوربینای آنالوگ قدیمی بهتره. برنده های جور واجور دوربین مداربسته از فرمتای مختلفی واسه دیکودینگ استفاده می کنن که از جمله معروف ترین اونا میشه به AHD ، TurboHD و HDCVI اشاره کرد.

به دلیل قیمت مناسب دوربینای AHD ، تازگیا این دوربینا با استقبال زیادی واسه مصارف در پروژه های کوچیک مواجه شدن.

دوربینای IP (تحت شبکه)

بهترین و بتبع گرون ترین نوع دوربینای مداربسته در بازار دوربینای  IP هستن. این دوربینا از تکنولوژی شبکه واسه رابطه با دستگاه مرکزی و یا سرور استفاده می کنن و به خاطر همین دارای کیفیت حداکثری هستن. کیفیت تصویر این دوربینا هم طبق مگاپیکسله اما در شرایط فنی برابر کیفیت یه دوربین IP از کیفیت یه دوربین AHD بالاتره.

به دلیل امکان طراحی بستر شبکه طبق الگوریتمای جور واجور و امکان به کار گیری نود و سوئیچ در نصب دوربینای IP ، این دوربینا واسه پروژه های بزرگ پیشنهاد می شن.

چیجوری سلامت روحی خود رو افزایش بدیم؟

چیجوری با انگیزه کار کنیم؟