همه ما در مورد شادی و شاد بودن مطالب زیادی خوانده یا شنیده ایم اما میخواهیم در این مطلب به نکات جالب و مفیدی اشاره کنیم که از خواندن آن لذت خواهید برد.

3 نکته برای لذت بردن از زندگی و شاد بودن

حدود ۷۴سال پیش در دانشگاه هاروارد از ۲۷۰ دانشجو برای شرکت در یک تحقیق ومطالعه درمورد عشق، کار و سازگاری برای یک زندگی خوب دعوت شدند. این مطالعه از آن زمان با پشتکار و تلاش همین دانشجویان و علاقمندان ادامه یافته و هم اکنون که بسیاری از این افراد از دنیا رفته اند، باز افراد دیگری به ادامه راه آنها پرداخته اند.

نتیجه این تحقیقات به ۳ نکته اشاره می کند که میتواند زندگی افراد را بهبود ببخشد.

  1. داشتن یک روزنه خروجی سالم (فعالیت های سالم و انسان دوستانه)

شاید برای توضیح این مورد باید گفت روزنه خروجی سالم یعنی فعالیت هایی که انسان انجام میدهد و نتیجه آن را میبیند و از آنها لذت می برد. در این تحقیقات مشخص شد افرادی که فعالیت های سالم و مثبت دارند انسان های خوشبختی بوده و از زندگی لذت می برند، همچنین مشخص شد افرادی که نتوانند دست به چنین کاری بزنند دچار سرکوب درونی شده و در زندگی با مشکل مواجه می شوند.

افرادی که روزنه خروجی سالم دارند، دارای احساساتی مانند حس هم نوع دوستی، حس شوخ طبعی بوده و از آنها لذت می برند. این افراد سعی می کنند کمتر عصبانی شده و ترس و نگرانی هایشان را به شکل منطقی برطرف نمایند.

داشتن یک روزنه خروجی سالم کار سختی نیست، شما می توانید به یک ورزش بپردازید، به دیگران کمک کنید و کارهایی مانند این، همه و همه باعث بوجود آمدن حسی دلچسب در شما شده که زندگی خودتان را تغییر خواهد داد.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۴ روش داشتن چهره‌ای شاداب و درخشان

همچنین بخوانید: راز رسیدن به خوشبختی

  1. مغرور و خودخواه نباشید

مطمئنا شما افراد مغرور را دیده اید. خود شما وقتی با چنین شخصی روبرو می شوید چه حسی به او دارید؟

داشتن غرور  تا حدی طبیعی است اما اگر مقدار آن از حد بگذرد دیگر برای کسی قابل تحمل نبوده و به زودی فردی تنها خواهد شد. زندگی را بیش از حد جدی نگیرید، همه ما ضعف هایی داریم، پذیرفتن ضعف ها و کمبودهایمان، به هیچ وجه نشان دهنده کوچک بودن شخصیت ما نیست. از زندگی لذت ببرید چرا که زندگی کوتاه تر از آن است که فکر می کنید.

  1. شادی ها را تقسیم کنید و از بودن در کنار جمع لذت ببرید

کریس مک کندلس شخصی بود که در سال ۱۹۹۰ از دانشگاه فارغ التحصیل شد سپس تصمیم به ترک والیدن و زندگی دور از انسانها گرفت. او به زندگی دلخواهی که در فکرش بود پرداخت.

اما پس از گذشت سالها و در اخرین سالهای عمرش از چنین زندگی پشیمان شده بود و در مطلبی عنوان کرد که شادی واقعی زمانیست که آن را بتوانید با دیگران تقسیم کنید.

برطبق مطالعات افرادی که سعی می کنند تنها باشند معمولا زودتر عصبی شده و مشاجره می کنند. شاید کسی شما درک نکند اما مطمئنا افرادی هستند که شما را دوست دارند. پس شما نیز به آنها بگویید دوست شان دارید.