couplesad

روابط دراز مدت و ازدواج به دلایل بسیاری و بعضی وقتا بدون هیچ دلیلی تموم می شن. اگه دلایل روشن در هر دو طرف قابل درک نباشه ( مخصوصا وقتی که یکی از دو طرف تصمیم به ترک بگیره)، کینه و بیزاری و احساس گناه خاطرات خوب رو از بین می برد. قطع رابطه بد می تونه بر رابطه آینده تاثیر منفی بزاره.

به گزارش آلامتو به نقل از psychologytoday ؛ اگه شما به فکر ترک یه رابطه دراز مدت هستین، راه های واسه انجام این کار هست که می تونه خسارت های ناخواسته رو کم کنه. مطالب زیر براساس تجارب شخصی و مقالات روانشناسان معروف در مورد پایان دادن سالم روابط جمع آوری شده.

  1. مطمئن باشین که می خواهید رابطه رو پایان  بدید.

در تلاش واسه تغییر دادن شریک زندگی خود اون رو تهدید به ترک نکنین. مطمئن باشین که واقعا از دست دادن عشق، احترام و یا شادی هست که اون رو نمی تونید احیا کنین. اگه هنوز امید هست، از مشاوره واسه تعیین یه راه واسه نجات رابطه استفاده کنین. بهتره وقتی که شما خداحافظی رو انتخاب می کنین احساس قعطی و نه عصبانیت داشته باشین.

اون چیزی که ما دوست داریم، امیدواری و پشت سر گذاشتن تغییرات در مراحل زندگی خوده. وقتی دو شریک می خواهند از هم جدا شن این می تونه باعث ایجاد پریشونی و گیجی، ناامیدی و خشم شه. در مورد این تغییرات با شریک زندگی خود بحث کنین.

روند تلاش واسه به اشتراک گذاشتن افکار خود بسیار حیاتیه ، حتی اگه شما در بیان چیزی که احساس می کنین مشکل دارین.

ما می دانیم که به اشتراک گذاری احساسات منفی می تونه خطرناک باشه و شریک زندگی شما ممکنه در مقابل شما جبهه بگیره، به خاطر همین عاقلانه اون هستش که واسه کمک به آسون کردن گفتگو با یه مشاور خونواده صحبت کنین.

  1. رابطه خود رو قبل از پایان دادن نکشید.

سرزنش، انتقاد، تهمت، شکایت کردن و رازها ممکنه شما رو به پایان مورد نظر برسونه، اما این روندی غیرضروری و دردناک هستش. در تلاش واسه پوشش دادن گناه خود واسه تمایل به ترک، تقصیر رو گردن شریک زندگی خود نندازین.

مسئولیت انتخاب خود رو قبول کنین. چیزی که رو که شما از یه شریک و از یه زندگی می خواهید رو مشخص کنین و اگه شما مطمئنین که نمی تونید اون رو در رابطه فعلی خود رو پیدا کنین، رابطه خود رو پایان بدید.

خیلی از روابط تا وقتی که انرژی تخلیه شه واسه سال ها ادامه می یابد. پس از این فرسایش آهسته، چیزی اتفاق می افتد و یکی از شریک ها “از خواب بیدار” می شه که چیجوری احساس نارضایتی می کنه.

شما معمولا می تونید رد یه راه از شکایت، بی احترامی و بی توجهی که منتهی به این بیداری می شه رو پیدا کنین. قبل از کشتن رابطه تلاش کنین متوجه این علائم شید و در مورد اونا بحث کنین. وقتی که احترام ازبین می رود، رابطه بعیده احیا شه.

این نوشته را هم از دست ندهید :   کاملترین مجموعه فرهنگ لغت، اطلاحات و تمثیل های خودمونی مردم ایران قسمت بیست و دو

  1. اگه مجبور به رفتن هستین، شروع به بخشش کنین.

شریک زندگی خود رو واسه آدم بودن ببخشین. خود رو واسه انتخاب به ترک ببخشین. اگه شما این کار رو انجام دادین، شما هنوز ممکنه قادر به یه قطع رابطه ساده نباشین، اما احتمال تحمیل آسیب کمتری هست.

از گفت و گو فرار نکنین مگه اینکه شما از طغیان خشونت ترس داشته باشین. محلی خصوصی رو واسه به اشتراک گذاشتن تصمیم خود  با شریک زندگی تون انتخاب کنین. بعد اگه جواب اون همراه خشم یا رفتار فریبکارانه بود آمادگی حفظ آرامش خود رو داشته باشین.

اگه مراحل قبل رو انجام داده باشین پس یه پیش زمینه ذهنی رو ایجاد کرده اید، بنابرین شریک زندگی شما احساس شوکه نمی کنه. اما هنوزم امکان یه عکس العمل احساسی هست. تلاش نکنین شریک خود رو آروم کنین. رو راست باشین. سوالات رو با مهربانی جواب بدید. واسه دردی که اون رو احساس می کنه معذرت خواهی کنین، اما نه واسه تصمیم خود. بعد می تونید وقتی رو واسه تعین اموال و هزینه ها پیدا کنین.

شما هنوزم ممکنه با یه قطع رابطه سخت مواجه شید. شما شاید دیگه با هم دوست نیستین. اما تلاش کنین واسه شخصی که وقتی اون رو دوست داشته اید و هنوزم ممکنه اون شما رو عمیقا دوست داشته باشه احترام نشون بدید.

وقتی که شما پروسه جداسازی رو شروع کرده اید، مرزهای خود رو معلوم کنین: اگه شما دلایل خود رو واسه ترک توضیح داده اید، لازم نیس که اون رو دوباره توضیح بدید. شما ممکنه بعدا یه دوستی بسازین اما شما نیاز به زمان دارین تا دوباره خود رو آماده کنین. هم اینکه، شما ممکنه نیاز به پیدا کردن راه هایی واسه کنار اومدن با تنهایی و آرامش خود پس از قطع رابطه داشته باشین.

در آخر، از خود سوال کنین که از اون تجربه چی رو آموخته اید. جواب خود رو بنویسین، پس شما بیشتر می تونید با کمک اون ها به عنوان یه حرکت روبه جلو دسترسی داشته باشین. شما به یه دلیل رابطه رو ترک کردین. مطمئن شین که اون کمک می کنه تا رابطه بعدی خود رو مشخص کنین و از خط خارج نشید.

خواص عشق واسه بدن

۱۰حقیقت علمی در مورد عشق

اختصاصی عشق