قهوه

قهوه در واقع یه جور گیاه س که به شکل دم کرده در برنامه روزانه بعضی از افراد قرار میگیره. در زیر به ۴ فایده مهم این گیاه عجیب اشاره شده:

کاهش خطر دیابت

رابطه بین قهوه و دیابت موضوع جدیدی نیس و در اخبار و مقالات زیادی به اون اشاره شده تحقیقات ارائه شده در کنگره جهانی پیشگیری از دیابت و مشکلات اون که در اسپانیا برگزار شده دلایل بیشتری رو در این رابطه نشون میده به این صورت که نوشیدن روزانه ۳ تا ۴ فنجون قهوه در روز میتونه خطر دچار شدن به مریضی دیابت نوع ۲ رو کم کنه.

این مهم به دلیل وجود ترکیبی از مواد شیمیایی در دانه های قهوه س که به سوخت و ساز بدن کمک میکنه.در خیلی از مقالات از این ترکیب شیمیایی به اسم chlorogenic یاد شده که در اصل باعث پایین اومدن قند خون می شه.

 تقویت حافظه

محققان در دانشگاه فلوریدای جنوبی به این نتیجه رسیدن که قهوه کافئین دار سطح هورمونای بدن رو بالا می بره و باعث تولید سلولای عصبی جدید می شه هم اینکه خطر دچار شدن به فراموشی رو تا حد زیادی کم می کنه.

کاهش خطر سکته قلبی

سکته قلبی مشکلیست که بشر همه روزه با اون درگیر بوده و اما محققان در جدید ترین تحقیقات خود به این نکته رسیدن که مقدار مشخصی از قهوه – تقریبا دو فنجون در روز – می تونه احتمال سکته قلبی رو کم کنه.پس واسه پیشگیری از اون بهتره از همین الان خوردن قهوه رو به اندازه مشخص شروع کنین.

این نوشته را هم از دست ندهید :   تعمیر پکیج بوتان

کاهش خطر سرطان پوست

تازگیا مقالاتی در مورد تحقیقات محققان منتشر شده که در متن اون به تاثیر قهوه در کاهش سرطان پوست اشاره شده.طبق چیزی که میگن کافئین موجود در قهوه باعث کاهش این مریضی میشه در مقابل قهوه های بدون کافئین و ساده اینجور خاصیتی ندارن.

اندازه مصرف کافئین در روز

خواص قهوه سبز واسه لاغری

بازنشر باشگاه خبرنگاران قهوه