پوست سرحال glowing-skin

خیلی از افراد واسه حفظ پوستی سالم و جوون هزینه های زیادی می کنن: تمیزکننده ها و مرطوب کننده های گرانقیمت، ماسک های صورت، چشمه آب معدنی… همه واسه داشتن پوستی سرحال و سالم هستن.

اما پوست سالم حتما احتیاجی به کرم ها و صابون های گرانقیمت نداره، فقط باید مراقب چیزایی که می خورید باشین.

سلامت پوست شما وابسته به سلامت گوارش شماس. خوردن غذاهای پرچرب و شیرین و روغن دار، نه فقط باعث نفخ و احساس ناخوشایند می شه بلکه به احتمال زیاد متوجه تاثیراتش روی پوست تون هم میشین؛ ترک، خشکی و لک، یا رنگی بیمارگونه و ناسالم در چهره یا رنگ پریدگی. مریضی های پوستی مانند رزاسه یا جوش می تونه علامتی واسه این باشه که چیزی جدی و مهم در اعماق شکم تون در حال رخ دادنه.

مراقب سلامت گوارش تون باشین

خیلی از آدما به اشتباه فکر می کنن نشونه هایی مانند نفخ و گاستریت طبیعیه اما وقتی نشونه های یه مشکل در گوارش تون روی پوست تون ظاهر می شه، ابدا نباید این علائم رو ندیده بگیرین. حالا خوبیش اینه داشتن گوارش سالم نه فقط روی تموم حولوحوش سلامتی تون اثر میذاره- شامل پوست- بلکه انجامش هم تقریبا ساده س!.

  1. رژیم غذایی جور واجور داشته باشین

کاری که تست آلرژی غذایی می کنه، شروع با یه رژیم حذفی و کم کم اضافه کردن غذاهایی خاصه تا عکس العمل ها بررسی شن، اما بیشتر افراد می تونن همیشه آب فراوون بنوشن و غذاهای طبیعی و ضدالتهابی زیادی بخورند مانند زردچوبه.

  1. غذاهای طبیعی بخورین

سبزیجات زیاد، غلات کامل مانند کوینولا، پروتئین کم چرب و چربی های سالم که می تونن از ماهی های آب های متلاطم، گوشت گوساله تغذیه شده با علف، روغن نارگیل، و آووکادو. میوه جات و سبزیجات بیشتر ویتامین های لازم، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها رو تامین می کنن.

این نوشته را هم از دست ندهید :   مبلمان چستر

  1. بیشتر پروبیوتیک استفاده کنین

واسه رابطه بهتر میان گوارش سالم و پوست سالم تر، پروبیوتیک ها لازمن، اسیدوفیلوس، بیفیدوس، و بقیه باکتری های خوب و اصلی. ثابت شده که پروبیوتیک های خوراکی، التهاب های پوستی رو کاهش میدن.

پروبیوتیک ها رو می توان درغذاهای تخمیر شده مانند ماست، کفیر، کلم ترش، توفو(خمیر سویا)، و کامبوچا یافت. اگه می خواهید رشد باکتری های خوب گوارش رو تقویت کنین، با کمک این غذاها می توایند این کار رو انجام بدین.

  1. از استرس تون کم کنین

آخرین مشکل اصلی که بر سر راه گوارش سالم و پوست سالم و نورانی هست، یه عامل ناآشکاره: استرس. استرس روی هر سیستمی در بدن شما اثر میذاره و هورمون های استرس مانند آدرنالین و کورتیزول می تونن اثرات داغون کننده ای روی پوست شما بذارن. واسه کم کردن از استرس تون، تمرینات ذهنی رو که واسه کاهش استرس مفیدن انجام بدین؛ مدیتیشن روزانه که ثابت شده در این موثره. بعد از همه این ها زیبایی فقط در پوست خلاصه نمی شه، بلکه شامل همه سیستم های بدن شما از پوست گرفته تا معده و روده تون می شه.

بهترین روش های کاهش چین و چروک پوست صورت

واسه پیر نشدن چه کنیم؟

زیبایی پوست سلامت پوست مجله سلامت