به گزارش آلامتو به نقل از زومیت؛ اینکه سرتون شلوغ باشه، به ما کمک می کنه تا بتونیم زمان رو بهتر و کاربردی تر مدیریت کنیم. داشتن یه لیست انجام کارِ موثر به شما کمک می کنه که بهره وری خودتون رو بالا ببرین. اما جالبه بدونین که یه سری زمان مخفی مانند دوش گرفتن، لباس پوشیدن، راه رفتن به سر کار و ایستادن در صف غذا وجود دارن که با شناخت اونا می تونین استفاده مفیدتری از وقت خود داشته باشین. بیشتر ما این زمانا رو صرف گوش دادن به آهنگ یا بازی کردن با موبایل می کنیم. اما این زمانا بسیار باارزش هستن و اگه به درستی استفاده شن، اثر فوق العاده زیادی بر بهره وری ما دارن. در این مقاله به بررسی راه هایی واسه استفاده بهتر از این زمانا می پردازیم.

۱. از فرمونای صوتی استفاده کنین

شما با به کار گیری ابزارهایی که توانایی ایجاد رابطه از راه فرمون صوتی دارن، می تونین کارای خود رو راحت تر انجام بدین. درواقع شما میتونین که فرمون خودتون رو بدون نیاز به به کار گیری دست و وقتی که مشغول حاضر شدن هستین به این وسیله ها بدین. مثلا می تونین از اونا گزارش آب و هوا بگیرین و لباسای خودتون رو بر این پایه انتخاب کنین. یا اینکه وضعیت ترافیک خیابونا رو بررسی کنین و راه درست و کم ترافیک رو واسه رفتن به سر کار انتخاب کنین. هم اینکه می تونین برنامه های روزانه خود رو مورد بررسی قرار بدین و با آمادگی بیشتری به سراغ اونا برید.

۲. به پادکست گوش بدین

وقتی که دوش می گیرین یا قدم می زنید، بهترین زمان واسه گوش دادن به پادکسته. چون احتیاجی به درگیر کردن چشما و دستا نداره و اختلالی در کارای شما ایجاد نمیکنه. کافیه پادکستای مربوط به زمینه کاری خودتون رو پیدا و اطلاعات خود رو از این روش به روز کنین. شمام اینکه می تونین از پادکستا واسه یاد گرفتن مهارتای جدید و به دست آوردن اطلاعات و جزییات از موضوعاتی که به اونا علاقه دارین استفاده کنین. پادکستا زمان گوش دادن رو به زمان یادگیری تبدیل می کنن.

این نوشته را هم از دست ندهید :   قالب لاستیک  : گروه صنعتی تمکو رابر

۳. کتابای صوتی گوش بدین

خیلی از مردم میگن زمان کافی واسه کتاب خوندن ندارن و از این مسئله ناراحت هستن. کتابای صوتی بهترین وسیله واسه مطالعه هستن. کافیه اپلیکیشنای لازم رو روی گوشی موبایل خود نصب کنین و بعد کتابای صوتی مورد علاقه خود رو بخرین یا کتابای مجانی رو دانلود کنین. شما می تونین درحالی که به محل کار می رید یا در صف منتظر وایس تاده اید، به کتاب خود گوش بدین.

۴. تماسای کوتاه برقرار کنین

شما درزمانایی مانند فاصله بین ۲ جلسه یا وقتی که در صف وایس تاده اید، می تونین تماسای کوتاه برقرار کنین و بخشی از کارایی رو که باید در طول روز انجام بدین، از لیست انجام کار خود خط بزنین. این تماسا می تونن درخواست تعیین وقت از تعمیرکار واسه تعمیرات لوازم خونگی باشن یا احوال پرسی با دوستان و اعضای فامیل. کافیه لیستی از تماسای مهمی که باید با بقیه بگیرین، در گوشی موبایل خود بسازین و هر وقتی که مناسب بود، با شخص مورد نظر تماس بگیرین.