ping-pong-table

انجام ورزشای قهرمانی در دراز مدت می تونه باعث سربلندی یه میهن و کسب افتخارات جهانی شه. یه ورزشکار می تونه در رشته های جور واجور مشغول شده و پس از چند سال به مسابقات بزرگ جهانی بره اما به جز هر کدوم از افتخارات شخصی و ملی بعضی ورزشا روی هوش آدم هم تاثیر به سزایی دارن. در ادامه ورزشایی رو معرفی می کنیم که باعث افزایش هوش آدما می شه.

پینگ پونگ

در این ورزش شما باید با تمرکز بسیار زیادی که روی توپ داشته باشین بتونین حریف خودتون رو تسلیم کنین. محققان به این نتیجه رسیدن که این ورزش چون سلولای مغزی رو بسیار به کار میگیره می تونه باعث افزایش هوش شما شه. دقت در انتخاب جهت توپ به همراه عکس العملای سریع یکی از دلایل افزایش هوش از طریق این ورزشه.

تکواندو

“تکواندو” یکی از ورزشای رزمیه که در المپیک و بازیایی آسیایی هست و ما از جمله مدعیان اون هستیم. درتکواندو علاوه بر تمرکزی که باید در زدن ضربه ها داشته باشین باید نگاهی هم به دفاع داشته باشین. این باعث می شه تا ذهن شما همزمان به دوکار مشغول باشه و از همین رو اندازه به کار گیری ذهن بالا میره و هوش شما هم زیاد میشه.

شمشیربازی

در مسابقات شمشیر بازی ورزشکاران باید عکس العملای بسیار سریعی رو از خودشون نشون بدن و این نیازمند یه ذهن بسیار سریع داره. آدمایی که در این رشته کار می کنن پس از یه مدت قدرت گیراییشان زیاد میشه و هم اینکه سریعتر از همیشه عکس العمل از خودشون نشون میدن.

این نوشته را هم از دست ندهید :   10 علت دندان درد | بیماری

کانو

قایق سواری و رشته های آبی همه واسه سلامت بدن بسیار عالی هستن و همه اونا انگار در پرورش انداماتون نقش دارن. این وسط رشته کانو از همه اونا واسه افزایش قدرت مغز بهتره. در این رشته شما باید در کنار عکس العملای سریع تکنیکای لازم واسه تقسیم قدرت در طول راه رو هم بلد باشین و این موارد همه باید تو یه لحظه اراده کردن شه. محققان به این نتیجه رسیدن که افردی که در این رشته فعالیت می کنن اندازه هوش بالاتری دارن.

افزایش قد با حرکات کششی ستون فقرات

چیجوری چربی بیشتری بسوزونیم؟

بازنشر باشگاه خبرنگاران