Happy-Couple

عوامل مختلفی از جمله مسایل روحی روانی، نوع تغذیه، جنب و جوش، شرایط آب وهوایی، سن، خیلی از داروها و بعضی از مریضی ها می تونن در کاهش یا افزایش میل جنسی در مردان و زنان موثر باشن. خیلی از گیاهان هم با در نظر گرفتن مواد موجود در اونا می تونن واسه کاهش یا افزایش این میل موثر باشن…

به گزارش آلامتو به نقل از سلامت ، البته قدرت گیاهان از این نظر برابر نیس و مواد موثر و اندازه مصرف اونا در این اثر دخالت داره. در این مقاله به چند گیاه افزایش دهنده میل جنسی در مردان و زنان و یه داروی گیاهی که فقط در خانوم ها باعث افزایش میل جنسی و برطرف کردن بی میلی و سردمزاجی می شه، اشاره میکنم.

۱. دارچین

دارچین پوست درختی بسیار معطره. دارچین رو از زمان های قدیم به عنوان دارو و غذا استفاده می کردن و الان از پرمصرف ترین ادویه های معطر دنیاس. خواص مهم دارچین شامل آثار ضددرد، ضدمیکروب، ضدتهوع، ضداسهال، ضدهیستامین، کاهش دهنده پرفشاری خون، کاهش دهنده چربی خون، محرک و مقوی معده و چند اثر مهم دیگه س. یکی از خواص دارچین به دلیل طبیعت گرم اون، افزایش دهنده قوای جنسیه.

دارچین به صورت پودر می تونه به اشکال جور واجور مصرف شه. مقدار مصرف معمولی و بدون ضرر اون تا ۴ گرم در روزه و بهتره در ۲ یا ۳ نوبت مصرف شه. مصرف مقدار زیاد اون باعث بی خوابی و حرکت تند قلب می شه. پودر دارچین رو باید در ظروف شیشه ای رنگی یا فلزی نگهداری کرد و در اونا رو محکم بست تا رایحه اون از بین نره. هم اینکه باید اون رو از محل گرم و نور آفتاب نگهداشت چون باعث کاهش و تخریب رایحه اون شده و از آثار اون کاسته می شه.

۲. زنجبیل

زنجفیل یا زنجبیل ریزوم یه جور ریشه گیاهیه که به صورت متورم و گره داره. زنجفیل به دو شکل تازه و خشک در بازار هست و بعضی وقتا نوع خشک اون رو آسیاب و پودر می کنن. زنجفیل طبیعت گرمی داره و مزه اون تند و سوزاننده س و دارای رایحه ای قوی و خوش بوست.

افزایش میل جنسیزنجفیل از قدیم به خصوص در نواحی شرقی دنیا به وفور به عنوان معطرکننده غذاها، داروها و به عنوان یه گیاه دارویی مهم استفاده می شده و امروزه یکی از پرمصرف ترین گیاهان دارویی و غذاییه. آثار مهم زنجفیل شامل خاصیت ضدتهوع و استفراغ قوی، ضداکسیدان و ضدسرطان، کاهش دهنده چسبندگی پلاکت ها (رقیق کردن خون)، هضم کننده، محرک و مغذی معده، ضدمیکروب، کاهش دهنده کلسترول، معرق، صفراآور و چند اثر مهم دیگه س.

یکی از آثار زنجفیل، افزایش قوای جنسیه. مصرف زنجفیل، تا روزی ۳ گرم بلامانعه که می توان اون رو در ۲ یا ۳ نوبت استفاده کرد. مصرف زیادتر از اندازه زنجفیل باعث تحریک مخاط ها می شه و ممکنه به روده و معده آسیب برسونه. آدمایی که داروهای قلبی و ضدانعقاد خون مصرف می کنن باید با احتیاط از زنجفیل استفاده کنن.

تازگیا یه محصول استاندارد و صنعتی به نام قطره «آرومین» از زنجفیل به بازار ارائه شده که در داروخونه ها هست و بدون نسخه در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. این قطره رو می توان روزی ۱ تا ۳ نوبت و هر نوبت ۴۰ قطره در آب یا مایعات دیگه رقیق و مصرف کرد. هم اینکه می توان اون رو در چای یا غذا هم مورد استفاده قرار داد.

این نوشته را هم از دست ندهید :   مهره مار

۳. فلفل (سبز یا قرمز)

فلفل سبز گیاهیه که از میوه های اون استفاده می شه. فلفل قرمز هم همین گیاه و میوه س که با گذشت زمان و پس از رسیدن کامل فلفل سبز تغییر رنگ می دهد و کم کم قرمز می شه. فلفل از ادویه های تند بسیار پرمصرف دنیاست که نقش مهمی در تغذیه داره و مخصوصا در قسمت های شرقی جهان مورداستفاده قرار می گیرد. به غیر از مصرف خوراکی، داروهایی مثل شمع های طبی و پمادهایی از فلفل جفت و جور می شه که به عنوان ضددردهای اسکلتی مصرف زیادی داره.

مهم ترین آثاری که تا الان در مورد فلفل مطالعه و به اثبات رسیده شامل آثار ضددرد، رقیق کننده خون (آدمایی که خونشون غلیظه)، ضدمیکروب، ضدسرطان، آنتی اکسیدان، ضدنفخ و اسپاسم، ضدتب، محرک گردش خون، معرق، محرک و مقوی معده، هضم کننده غذا، اشتهاآور، کاهش دهنده چربی خون و آثار دیگه س. با در نظر گرفتن طبیعت گرم قابل توجه، فلفل دارای اثر افزایش قوای جنسیه و جزو ادویه های محرک حساب می شه.

مصرف فلفل درحد خوراکی بدون عارضه س و فقط ممکنه بعضی ها به اون حساسیت داشته باشن. مصرف بیشتر از اندازه فلفل ممکنه باعث التهابات غشای مخاطی روده و معده شه.

۴. پنج انگشت

یه داروی گیاهی که در زنان باعث افزایش قوای جنسی، جلوگیری از بی میلی و سردمزاجی می شه، قطره ویتاگنوس (Vitaxnus) است که به شکل قرص هم ارائه شده. این دارو از گیاه پنج انگشت (Vitex agnus – castus) جفت و جور شده و به صورت قطره یا قرص مورد استفاده قرار می گیرد.

این دارو در درمان سردمزاجی زنان از مصرف بالایی برخورداره. آثار مهم این قرص و قطره شامل آثار رفع مشکلات قاعدگی، رفع مشکل های یائسگی، موثر در کیست های رحم و تخمدان، موثر در فیبروم، جلوگیری از تنبلی تخمدان، موثر در بعضی ناباروری ها، موثر در رفع جوش و جوش صورت خانوم ها و شکل های جور واجور دیگه مشکل های زنونه که مربوط به مشکل های هورمونیه. ویتاگنوس با عمل تنظیم هورمون ها علاوه بر آثار ذکرشده می تونه در بی میلی و سردمزاجی خانوم ها اثر داشته باشه.

این داروی گیاهی به دو شکل قرص و قطره جفت و جور شده و دارای آثار یکسانیه. ویتاگنوس در تموم داروخونه های ایران و بدون نسخه به مصرف کنندگان عرضه می شه. اطلاعات لازم در راهنمای همراه دارو ارائه شده.

گیاهان دیگری که در افزایش قوای جنسی می تونن موثر باشن شامل: انار، انجیر، پسته، خرما، جوز بویا، کنجد، نخود، نارگیل، برنج، شاهی و خارخسک هستن.

مهارتای ازدواج موفق چیه؟

چیزایی که نباید به همسر گفت

تمایلات جنسی خواص سبزیجات دارچین زنجبیل فلفل فلفل سبز فلفل قرمز مشکلات جنسی هفته نامه سلامت