کویر یکی از بزرگترین حیرت زدگی هاییه که خدا روی زمین  قرار داده. شنای بی انتها، عظمت و بسیاری ویژگیای دیگه همه در کنار هم کویر رو منحصر به فرد کردن.

اگه می خواید از از زیباییای کویر بیشتر بهره مند شید باید به آبادانیایی سر بزنین که در دل بزرگترین کویرهای دنیا به وجود اومده ان. این بخش از زمین دقیقا همون نقطه ایه که به عنوان بهشتای زمینی اونم در دل کویر یاد می شه. واسه آشنایی بیشتر با این  مناطق بهتره با ما همراه باشین.

اوباری

اوباری

در دل کویرهای لیبی منطقه ای سرسبز هست که بانام “اوباری” معروف شده. در این محل رودخانه ای از دل کویر عبور می کنه که منظره ای بسیار قشنگتر اونم در دل کویر به وجود آورده. از اونجایی که آب هرجا باشه آدم و درختای متفاوتی هم اونجا پیدا میشه در دور و بر این روخانه و دریاچه دو داهات ساخته شده که یکی از زیباییای طبیعت هستن.

هوآکاچینا

هوآکاچینا

پرو یکی از کشورای کویری در آمریکای جنوبی هستش اما در دل کویرهای خود مکانای زیبایی هم مخفی کرده. ” هوآکاچینا” یکی از این جاها هست که هرساله افراد زیادی رو به سمت خود جذب می کنه. در این منطقه شما تنها یه دریاچه کوچیک و تمیز رو می بینین که دور و بر اون تنها حانه  و هتل درست شده این صحنه از شهر هوآکاچینا بسیار معروف شده چون که به یکی از مناطق تمرینی واسه عکاسا تبدیل شده.

چبیکا

این نوشته را هم از دست ندهید :   شرکت سمپاشی و خدماتی ریزه کار

چبیکا

یکی از ناشناس ترین نقاط زیبای زمین در تونس قرار داره جایی که شما می تونین چبیکا رو پیدا کنین. این منطقه در حالی که در نزدیکی چند آبادی دیگرقرار داره اما زیباییای فراموش نشدنی اش از انا هم بیشتره ولی کمتر مورد توجه قرار میگیره. چبیکا هرساله در بعضی از فصول سال خیلی در برابر نور خورشیده به خاطر همین به اون لقب قصر خورشید دادن.

تامیا

تامیا

این منطقه در نیجریه و دقیقا در قلب صحرای بزرگ آفریقا قرار داره اما به دلیل دریاچه یا رودخانه معروف نشده بلکه باغای یه عالمه از درختان میوه رو می تونین در این منطقه پیدا کنین که رشد اونا در دل کویر شاید بسیار عجیب باشه. کالاهایی مانند انار و پرتقال این منطقه یکی از بهترین میوه های نیجریه و شاید افریقا باشه. خیلی از مسافرین دقایقی رو حتما در این منطقه می گذرونن.

گابرون

گابرون

دوباره در صحرای لیبی منطقه ای حیرت آورتر از گذشته رو همراه داریم. ” گابرون” منطقه ایه که یه دریاچه بزرگ نمکی داره. به خاطر همین زندگی و آبادانی در دور و بر اون بسیار زیاد شده. این دریاچه در زمستانا یکی از بهترین مقاصد شنا کردنه. نمک دریاچه یکی از عواملیه که پشها رو از منطقه دور کرده.

بازنشر باشگاه خبرنگاران