خیلی از کارشناسان می گن که این مرد ۵۸ ساله هنوزم محبوبترین فرد در صنعت جهانی فناوری ارتباطات و اطلاعات حساب می شه.

گیتس که این روزا عنوان «بنیانگذار تغییر در دنیای فناوری» رو در اختیار داره، به واسطه ثروت افسانای خود همیشه روش زوم شده. معروفیت این مرد به واسطه موقعیت خود در دنیای فناوری و ثروت رو بهرشد اون باعث شده افسانه های مختلفی در مورد ایشون مطرح شه.

این وسط کارشناسان ۵ افسانه بزرگ و باورنکردنی در مورد «بیل گیتس» رو توضیح دادن.

۱. ارزش هر ثانیه از زندگی «بیل گیتس» بیشتر از ۱۰۰۰ دلار

براساس آخرین بررسیا اعلام شد که کل سرمایه گیتس تا نوامبر سال ۲۰۱۳ میلادی ۸/۷۶ میلیارد دلار بوده. بخاطر این بزرگترین داستانها و افسانه ها به این بخش از زندگی اون مربوط می شه.

در بخشی از این داستانها می گن که اگه «بیل گیتس» در خیابون مشغول راه رفتن باشه به صورت تصادفی ۱۰۰۰ دلار از دست اون به زمین بیفته، این اتفاق واسه اون اهمیتی نداره چون که هر ثانیه از زندگی ایشون بیشتر از این رقم ارزش داره.

۲.  پرداخت پول از طرف «بیل گیتس» به ازای فرستادن ایمیل

براساس بعضی شایعات می گن که اگه یه پست الکترونیکی خاص به صورت زنجیره ای ارسال شه، فرستندگان می تونن از طرف «بیل گیتس» پول دریافت کنن. در این ایمیل زنجیره ای گفته شده که مایکروسافت و AOL در حال ترکیب شدن با همدیگه هستن که این همکاری وسیع اثرات قابل توجه ای بر کاربران جهانی میذاره. بر این پایه یه پست الکترونیکی آزمایشی واسه بررسی اثرات حاصل از ترکیب این دو شرکت فرستاده شده که اگه کاربران اون رو به همدیگه بفرستن، پول دریافت می کنن. اما واقعا ماجرای این ایمیل و دریافت پول به ازای فرستادن اون از پایه شایعه بوده و صحت نداشته. اما با این حال هنوزم تعداد خیلی از کاربران جهانی هستن که امید دارن با فرستادن این پست الکترونیکی پولدار شن.

۳. پیش بینی حافظه رایانه ای لازم

هنوزم خیلی از کارشناسان و کاربران وجود دارن که به استناد صحبت «بیل گیتس» در اوایل دهه ۱۹۸۰ اعلام می کنن که واسه هر کاربر حافظه ۶۴۰ کیلوبایتی کافیه و کاربر به حافظه بیشتر از این اندازه احتیاجی نداره. اما باید توجه داشت که گیتس هیچوقت همچین چیزی نگفته س چون ایشون که بزرگترین و صاحب نامترین فرد در دنیای فناوری حساب می شه، با اینجور صحبتی می تونه کل اعتبار خود رو از دست بده.

اون یه چند وقت پیش تو یه مصاحبه تلویزیونی گفت: «من در اوایل فعالیت خود در دنیای فناوری کارای نادرست زیادی کردم و نظرات اشتباهی دادم، اما در طول این سالهای طولانی هیچوقت در مورد حجم لازم حافظه واسه کاربران نظری ندادم». این روزا به واسطه دسترسی همه به اینترنت، خیلی راحت میشه این ادعا رو ثابت کرد.

یافته های حاصل از این بررسی نشون داد که «بیل گیتس» در صحبتا و سخنرانیای خود هیچوقت در این مورد اعلام نظر نکرده و از همون اول بارها تأکید کرده که سیستمای رایانای با سرعت فراوون در حال پیشرفت هستن و هر روز مدلهای جدید رایانه با توان و قدرت بالاتر وارد بازار می شه.

۴. سرقت فناوری گرافیکی اپل

شرکت اپل در سال ۱۹۸۸ یه پرونده قضایی علیه مایکروسافت ترتیب داد و در اون ادعا کرد که سیستم عامل ویندوز بخشی از رابط کاربری گرافیکی(GUI) که در سیستم عامل Macintosh استفاده میشن رو به طور غیرقانونی در اختیار گرفته. طی دادگاهی که بر همین پایه تشکیل شد، شرکت اپل نام بیشتر از ۲۰۰ رابط گرافیگی رو نشون داد که در سیستم عامل ویندوز مایکروسافت مورد استفاده قرار گرفته بود. از جمله این بخشا فناوری تغییر اندازه پنجره ها، فناوری روی هم قرار گرفتن پنجره های جور واجور، نوار وسایل عنوان بندی شده و… بود که براساس قانون کپی رایت می گن تموم این بخشها شکل و شمایل ویندوز رو مثل Mac کرده.

این نوشته را هم از دست ندهید :   اصل استقلال امضاهای اسناد تجاری

در بخشی از داستانها می گن که اگه «بیل گیتس» در خیابون مشغول راه رفتن باشه به صورت تصادفی ۱۰۰۰ دلار از دست اون به زمین بیفته، این اتفاق واسه اون اهمیتی نداره چون که هر ثانیه از زندگی ایشون بیشتر از این رقم ارزش داره

بزرگی هر دو شرکتی که در دادگاه مقابل همدیگه قرار گرفتن باعث شد تا بررسی این پرونده به صورت بسیار دقیق انجام شه و آخرسر پس از ۵ سال دادگاه رأی پایانی خود رو اعلام کرد و مشخص شد که مایکروسافت هیچ تخلفی در این مورد انجام نداده.

این دعوای حقوقی بین دو شرکت ادامه پیدا کرد و آخرسر گیتس تو یه مصاحبه با هفته نامه InfoWorld اعلام کرد: «ما به طور کاملً روشن اعلام می کنیم تکنیکای مربوط به رابط کاربری گرافیکی و ایده های مربوط به اون در بخش قوانین کپی رایت قرار نمی گیرن و نمیشه اونا رو انحصاری کرد». در سال ۱۹۹۳ قاضی «واوگنواکر» در نهمین دادگاه زنجیره ای تجدید نظر طرف مایکروسافت رو گرفت و تموم ادعاهای اپل رو رد کرد. با این وجود، برخلاف نظریه های قانونی و اسناد معتبر، بازم شایعه هایی هست که می گن گیتس این فناوری رو از شرکت اپل سرقت کرده.

۵.  «بیل گیتس» و قوانینی که لازم نیس کودکان یاد بگیرن

گیتس در طول سالهای گذشته جلسه های زیادی برگزار کرد و خیلی وقتا در اماکن عمومی ظاهر شد تا درباره چگونگی فعالیتای خود صحبت کنه و در خیلی از موارد واسه دانش آموزان و دانشجویان سخنرانی کرد. اما تو یه افسانه همه گیر میگن که «بیل گیتس» چند سال قبل تو یه دبیرستان حاضر شد و تو یه صحبت دوستانه، به فهرستی از قوانین و وظایف اشاره کرد که کودکان نباید اونا رو در مدرسه یاد بگیرن.

این فهرست که در اینترنت منتشر شده، نشون میده که گیتس در صحبتای خود گفته: «زندگی مساوی نیس، باید به اون عادت کرد». اون هم اینکه در بخش دیگه اعلام داشته: «برگردوندن همبرگر در حال سرخ شدن کاری نیس که در شأن شما باشه. اجداد شما واسه این کار عبارت دیگری رو استفاده می کردن و به فکر بودن که برگردوندن همبرگر یه فرصت تازه حساب می شه.» کاملا معلومه که گیتس در طول صحبتها و سخنرانیای خیلی زیاد خود بعضی رهنمودها و راهکارها رو هم در اختیار کودکان و نوجوانان گذاشته باشه.

با این وجود، اون یه چند وقت پیش گفت که «هیچوقت اینجور لیستی ارائه نکرده و در مقابل دانش آموزان اون رو بازگو نکرده تا باخبر شن که از چه قوانینی باید تمرد کنن». بررسیا نشون داد که چارلز سایکس یه معلم امریکایی که کتابهایی از جمله «پائین نگه داشتن حافظه کودکان» و «۵۰ قانونی که کودکان نباید در مدرسه یاد بگیرن»، این فهرست رو واسه دانش آموزان ارائه کرده. اگه این فهرست رو به دقت مطالعه کنیم، به درستی درخواهیم یافت که این صحبتا هیچوقت از طرف گیتس اعلام نشده و بخاطر این باید گفت که این افسانه هم غلطه.

رمز موفقیت در زندگی به روش بیل گیتس

۲۸ اکتبر، تاریخ تولد بیل گیتس مبارک