social network marketingبازاریابی شبکه اجتماعی

واسه اینکه بتونین در بازاریابی شبکه های اجتماعی موفق باشین باید اشتباهاتی که برند شما رو به خطر میندازه مرتکب نشده و از ترفندهای جذب مشتری استفاده کنین.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ عصری که در اون زندگی می کنیم عصر تغییرات بزرگه. این تغییرات تک تک جنبه های زندگی ما رو تحت تاثیر قرار می دهد. موج این تغییرات به صنعت کار و کاسبی هم رسیده و روش های بازاریابی مدرن رو ایجاد کرده. با در نظر گرفتن رشد بی سابقه تکنولوژی همه روزه تماشاگر ایجاد تغییرات بزرگی در تصاویر دیجیتالی کسب و کارا هستیم. از این رو بازاریابی شبکه های اجتماعی نیازمند ایجاد تغییرات بزرگی هستن. از طرف دیگه هم با در نظر گرفتن این که رسانه های اجتماعی به بخش جدایی ناپذیری از زندگی مردم تبدیل شده ان. می توان گفت حالا بازاریابی شبکه های اجتماعی مهمترین وسیله بازاریابی برنده ها هستن. با در نظر گرفتن بهتر شدن و افزایش توانایی های رسانه های اجتماعی، بازاریابی شبکه های اجتماعی هم نیازمند ایجاد تغییراتی هستن که در ادامه این مطلب به بررسی بعضی از مهمترین تغییرات لازم اون در سال ۲۰۱۷ می پردازیم.

مهمترین تغییرات لازم در بازاریابی شبکه های اجتماعی:

اضافه کردن ویدئوی زنده به پست های رسانه های اجتماعی

اهمیت بازاریابی ویدیویی امروزه دیگه بر کسی پوشیده نیس. چون مخاطبان عاشق محتوای ویدئویی هستن. همین امر هم باعث شده که رسانه های اجتماعی توانایی به اشتراک گذاری ویدئوی پلت فرم خود رو روز به روز بهبود بخشن. اما تاثیرگذاری ویدئوی زنده چندین برابر محتوای ویدئویی هستش. چون این امکان جفت و جور می شه که صاحبان کار و کاسبی به صورت زنده به معرفی محصول و خدمات خود بپردازند. از طرف دیگه هم با در نظر گرفتن اصالت طلبی مردم به اشتراک گذاشتن محتوای ویدئویی زنده و واقعی که ویرایشی روی اون انجام نگرفته باشه. تصور مثبتی نسبت به نام تجاری در مخاطب ایجاد کرده و دلیل جذب مشتری وفادار می شه. پس اضافه کردن محتوای ویدئویی زنده به روش هدف دار شبکه های اجتماعی اولین و مهمترین تغییریه که واسه بازاریابی شبکه های اجتماعی به اون نیاز دارین.

به کار گیری محتوای پرداختی

اگه از اون دسته از کسب و کارایی هستین که محتوای رسانه های اجتماعی خود رو منتشر می کنین و امیدوارید که تاثیر زیادی روی مخاطبان شما بزاره سخت از مرحله پرتین. چون الگوریتم های رسانه های اجتماعی امروزه تغییرات زیادی کرده. استفاده بقیه برنده ها از محتوا و تبلیغات پرداختی هم شانس دیده شدن پست های شما رو کم کم کاهش می دهد. از طرف دیگه هم همونجوری که می دونین در دو سال گذشته به کار گیری شبکه های اجتماعی بوسیله مردم تقریبا دو برابر شده. پس شانس دیده شدن محتوای یه برند بدون به کار گیری الگوریتم های پرداختی شدیدا کاهش می یابد. در حالی که به کار گیری محتوای پرداختی امکان ایجاد رابطه با مخاطبان هدف و تعامل با اون ها رو دو برابر می کنه. پس می توان گفت که به کار گیری محتوا و تبلیغات پرداختی دومین تغییر در بازاریابی شبکه های اجتماعی برندهاه.

این نوشته را هم از دست ندهید :   اجاره ویلا

به کار گیری محتوای تعاملی

می‎ توان گفت که تموم بازاریابان موفق از اهمیت تولید محتوای تعاملی در روش هدف دار بازاریابی خود آگاهند. چون محتوای تعاملی دلیل جلب توجه و دقت مخاطب به سمت برند مورد نظر می شه. تعامل مخاطب با برند در رسانه های اجتماعی از راه کامنت، شرکت در کمپین و مسابقه، سوال و جواب، نظر سنجی و … دلیل می شه تا نام برند تو ذهن مشتری موندگاری بیشتری داشته باشه. پس برنده ها باید تموم خلاقیت خود رو در تولید محتوای تعاملی مورد استفاده قرار بدن تا مخاطبان به پیشنهاد برند اون ها به دوستای خود بپردازند. چون امروزه دیگه کلیک کردن روی پست ها و چند سوال و جواب ساده کافی نیس. بلکه برنده ها نیاز دارن تا انگار تعامل ذاتی با مخاطبان خود برسن.

به کار گیری چت بات ها واسه رابطه با مشتری

مطمئنا در عصر ارتباطات کمتر کسی پیدا می شه که روزانه ساعت ها از وقت خود رو صرف سوال و جواب های ساده بکنه. پس به کار گیری چت بات ها گزینه مناسبی واسه رابطه با مشتری هستن. واقعا در این مرحله از بازاریابی شبکه های اجتماعی هوش مصنوعی هم وارد عمل می شه تا ارائه ی خدمات به مشتریان رو بهتر کنه. در میان چت بات ها ربات تلگرام، مسنجر فیسبوک و واتس اپ از معروف ترین اون ها حساب می شن که الان بوسیله برنده ها مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه برنده هایی که در مورد تجارت الکترونیک فعالیت می کنن دوست دارن که با اضافه کردن برنامه های پیام رسان به روش هدف دار بازاریابی خود امکان تعامل با مشتری و ارائه پیشنهاد خاص به اون ها رو زیاد کنن.

به کار گیری طرفداری کارمندان

کارمندان و کارکنان یه برند می تونن یکی از مهمترین تاثیرگذاران در رسانه های اجتماعی باشن و به بهتر شدن بازاریابی شبکه های اجتماعی اون کمک کنن. چون مردم معمولا اعتماد بیشتری به پیشنهاد ی اجناس از طرف حساب های شخصی دارن. پس کارمندان شما می تونن بهترین اعتبار واسه برند شما بوده و تاثیر به سزایی روی اعتمادسازی در مشتریان بذارن.

برنده های موفق در بخش مد و پوشاک

روش های جذب مشتریان ثابت و شدیدا وفادار

آی بازاریابی بازاریابی