Museum

پنج جاذبه برتر گردشگری انگلیس در سال ۲۰۱۲ معرفی شدند.

به گزارش آلامتو به نقل از توریست ها، دولت انگلیس در گزارشی که روز گذشته (سه‌شنبه) منتشر شد، پنج جاذبه برتر گردشگری این کشور در سال ۲۰۱۲ را معرفی کرد که بر این اساس «موزه بریتانیا» در صدر این مکان‌ها قرار گرفت.

به گزارش بی‌بی‌سی، موزه بریتانیا به عنوان یکی از غنی‌ترین موزه‌های جهان در صدر این فهرست قرار دارد. این موزه در سال ۲۰۱۲ میزبان پنج میلیون و ۹۰۰ هزار بازدیدکننده‌ بود که بیشتر آنها گردشگر بودند، البته تعداد بازدیدکنندگان این موزه در مقایسه با سال ۲۰۱۱ حدود پنج درصد کاهش داشت که کارشناسان علت این امر را مشکلات اقتصادی در انگلیس می‌دانند.

پس از این موزه بریتانیا، «گالری تیت مدرن»،‌ «گالری ملی»، «موزه تاریخ ملی» و «موزه ویکتوریا و آلبرت» در رتبه‌های بعدی جاذبه‌های برتر گردشگری این کشور قرار گرفتند.

در ابن شرایط دولت انگلیس قصد دارد در قالب برنامه‌ای ‌۱۰ ساله، درآمدهای این کشور از محل صنعت گردشگری را به ۱۸۸ میلیارد پوند در سال ۲۰۲۰ برساند و انگلیس را به قطب نخست گردشگری اروپا تبدیل کند.

در قالب این برنامه ۱۰ ساله که رشد ۶۰ درصدی درآمدهای انگلیس از محل صنعت گردشگری را در پی خواهد داشت، تعداد شاغلان در صنعت گردشگری انگلیس نیز به رقم سه میلیون نفر می‌رسد.

این نوشته را هم از دست ندهید :   تعریف هوش