شمام با مشکل بوی بد دهن درگیر هستین؟ همیشه نگرانید که نکنه بوی بد دهنتون دوستان و یا همکارانتون رو آزار دهد؟ البته شما تنها نیستین و بیشتر از نصف مردم با این مسئله درگیرند.

بوی بد دهن دلایل جور واجور و زیادی داره مثل پوسیدگی دندون، التهاب لثه، جرم دندون، مصرف دخانیات، مصرف بعضی از داروها و مواد غذایی. مثلا همه میدونیم که مصرف سیر چه غوغایی به پا می کنه!

البته مشکلی نیس که راه حل مناسبی نداشته باشه. رعایت بهداشت دهن و دندون ً بهترین راه واسه داشتن نفسی خوشبوه. اما این وسط خوردنیا و نوشیدنیایی هم هست که می تونه با بوی بد دهن مقابله کنه.

در این مقاله شما رو با ۵ ماده غذایی آشنا می کنیم که می تونه مشکل شما رو حل کنه. پیشنهاد می کنیم این درمانای موثر و خوشمزه رو امتحان کنین چون هم دهنتون رو خوشبو می کنن و هم واسه سلامتیتان مفیدن.

۱ – پنیر و ماست بخورین

بعد از خوردن غذا خوردن یه تیکه پنیر می تونه باعث خنثی شدن بعضی از اسیدهای غذایی شه که به دندونا می چسبن و دهن رو بد بو می کنن. پس نفس شما خوشبو می شه.

مصرف یه پیاله ماست هم موثره. محققان فکر می کنن سولفور هیدروژن که یه ترکیب شیمیاییه عامل اصلی بوی بد دهن هستش. یافته های یه ژاپنی نشون میده آدمایی که مشکل بوی دهن دارن وقتی روزانه دو بار ماست می خورن اندازه سولفور هیدروژن اونا کم میشه. اگه بخوایم نتیجه گیری کنیم باید بگیم که اجناس لبنی پر از ویتامین D هستن و وقتی که این ویتامین با کلسیم همراه شه سلامت دهن و دندون تضمین می شه.

۲ – میوه و سبزیجات سفت رو دریابید

مواد غذایی نرم به دندونا می چسبد. این مسئله باعث افزایش باکتریا شده و بوی بد ایجاد می شه. واسه اینکه مواد غذایی چسبیده شده رو از دندونا جدا کنین به سراغ میوه و سبزیجات سفت برید.

سیب، هویج و کرفس دندونا رو بعد از خوردن غذا تمیز می کنن و باقی مونده غذاها رو از رو و لابه لای دندونا جدا می کنن. پیشنهاد می کنیم بعد از خوردن غذا سیب یا هویج بخورین.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۵ سلاح برتر نسل جدید روسی+عکس

۳ – یه فنجون چای بخورین

پولیفنولای موجود در چای مشکی به دو صورت باعث مقابله با بوی بد دهن می شه. اول اینکه این ترکیبات رشد باکتریای مسئول بوی بد دهن رو کنترل می کنه. دوم این که با تولید عناصر بد بو مقابله می کنه. از این گذشته کارشناسان فکر می کنن که چای مشکی امکان پوسیدگی دندونا رو کم می کنه.

خلاصه اینکه چای یه نوشیدنی فوق العاده واسه دهن حساب می شه. اما به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین زیاده روی در مصرف کافئین می تونه باعث خشکی دهن شه؛ و این مسئله به خودی خود باعث تولید بوی بد دهن می شه. به خاطر همین پیشنهاد می کنیم بدون اینکه در مصرف چای زیاده روی کنین ازش استفاده لازم رو ببرین و یا اینکه چای بدون کافئین استفاده کنین.

۴ – آب نبات و آدامس بدون قند کارسازه

آب نبات یا آدامسای بدون قند که باعث افزایش ترشح بزاق دهن می شه با بوی بد دهن مقابله می کنن. انتخاب طعم آدامس یا آب نبات به ذائقه خودتون بستگی داره.

نعنا به مرور بوی بد رو نابود می کنه.

دارچین هم به می تونه باعث خوشبو شدن نفس شه. می تونین از این طعما و یا هر طعم دیگری که باب میلتونه استفاده کنین.

۵ – آب بخورین

دهن خشک بیشتر طعمه بوهای بد و زننده می شه. آب به شکلی مانند بدل بزاق عمل می کنه. به خاطر این که خرده غذاهای جا مونده در بین دندونا از نون گرفته تا سیر رو از لای دندونا خارج می کنه و دهن رو مرطوب نگه می داره.

همیشه یه بطری آب دم دستتون باشه.

اگه سر کارین یه بطری یا لیوان پر از آب روی میز کارتون داشته باشین؛ و به طور مرتب آب بخورین.

خواص مدیتیشن واسه پوست و زیبایی

امتیازات مدیتیشن

بازنشر بوی بد دهن سیمرغ