تحقیقات جدید نشون میده که این غذاها می تونن در کوچیک شدن دور کمر افراد موثر باشن و در نتیجه منتهی به سلامتی بیشتر اونا شه.

وجود چربی اضافی در دور و بر کمر که باعث اضافه وزن هم می شه ضمن اینکه ظاهر ناخوشایندی داره شما رو مجبور به خرید شلوار جین بزرگتر هم می کنه.

شکم یا احشایی که پر از چربی شدن و دور و بر خود رو محاصره شده از چربی می بینن، افزایش خطر دچار شدن به بیماریای قلبی و دیابت نوع ۲ رو به دنبال داره.

ورزش به همراه کاهش کالری اضافی به وجود اومده بوسیله چربی ، واسه لاغر شدن معده شما لازمن. اما تحقیقات جدید نشون میده که بعضی از غذاها ممکنه بدون ورزش زیاد دور کمر شما رو کوچیک کنن و عجیب باشن.

اینجا پنج فرمول غذایی واسه کوچیک شدن شکم پیشنهاد می شه:

  1. روغن کانولا

کانولا بهترین روغن واسه پخت و پز جهت داشتن قلبی سالمه :

وقتی که محققان برزیلی روی موشای صحرایی یه رژیم غذایی شامل روغن کانولا یا روغن سویا به مدت دو ماه استفاده کردن به این نتیجه رسیدن که ، موشهایی که روغن سویا استفاده کردن در مقایسه با موشهایی که که در رژیم غذایی خود روغن کانولا تغذیه کرده بودن حدود ۲۰ درصد چربی بیشتر در دور و بر اندامهای شکم ( که هم اینکه به عنوان چربی احشایی شناخته می شه ) داشتن.

در حالی که محققان دقیقا نمی تونن بگن که افراد چه اندازه روغن کلزا رو باید در رژیم غذایی خود واسه رسیدن به این اثر استفاده کنن، می گن که کلزا شامل مقادیر زیادی امگا ۳ه که باعث کاهش سطح انسولین می شه، که در آخر موجب جلوگیری از ذخیره چربی زیادتر از اندازه در بدن می شه.

  1. لوبیا

جانشین کردن پروتئینای گیاهی مانند لوبیا با پروتئینای حیوونی در رژیم غذایی،می تونه به سلامتی قلب شما بسیار کمک کنه:

در سال۲۰۱۱ مطالعه پزشکان نشون داد اگر مدت شش ماه از یه رژیم گیاهی مناسب استفاده شه، کالری اون باعث می شه چاقی رو به تزاید افراد خوب کنترل شه و منتهی به کم شدن وزن افراد گرفتار به دیابت شه .

رژیم غذایی گیاهی باعث سوزوندن چربی زیادتر از اندازه شکم می شه.

هان کالوا از پزشکان محقق در موسسه پزشکی بالینی و تجربی پراگه، اون در مورد لایه اضافی زیر پوست که چربی اسمشه این سوال رو مطرح می کنه که، بهترین نوع پروتئین واسه سلامت خود و محیط زیست چیه؟ که جواب اون رو لوبیای مشکی عنوان می کنه.

این نوشته را هم از دست ندهید :   تمیز کردن سرامیک؛ روش های مختلف لکه گیری و جرم گیری سرامیک 

  1. شیر کم چرب

شیر ( و دیگه اجناس لبنی کم چرب ) به شما در ساخت استخوانای قوی کمک می کنه ، اما اگه شما می خواین کمر خوش تراشی داشته باشین نیاز به افزایش سوزوندن کالری عضلات خود واسه رسیدن به اون دارید :

در مجله ۲۰۱۱ مطالعه گروه تغذیه نشون میده ، آدمایی که شکمی مخروطی شکل و پر از چربی داشتن با به کار گیری رژیمی که ۳۰ درصد کالری به وجود اومده بوسیله پروتئین دارا بود ، که شامل شش تا هفت وعده روزانه، لبنیات بود ، در لاغر شدن از موفقیت بیشتری برخودار بودن. هم اینکه محققان گفتن که پروتئین لبنیات ، که دارای اسید آمینه لیوسین هستن، در تحریک تشکیل پروتئینای عضلانی ( پر از چربی ) جدید بسیار موثر هستن. مثل بستنی

  1. غلات سبوس دار

وقتی که محققان از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا داوطلب شدن در برنامه های کاهش وزن به مدت سه ماه شرکت کنن دستور غذایی اونا بدین صورت بود که یه گروه فقط غلات سبوس دار استفاده کنن و گروه دیگه هم تنها غلات تصفیه شده ( کامل بدون سبوس ) مصرف کنن ، در حالی که به این نتیجه رسیدن فیبر موجود در غلات سبوس دار، بعضی فوائد انحصاری داره فهمیدن که با خوردن اونا چربی در ناحیه شکم خیلی ذوب شده ، هم اینکه محققان فهمیدن که غلات سبوس دار پر از منیزیم هستن، که یه ماده معدنی در تنظیم متابولیسم چربیه.

  1. فلفل قرمز

در مجله های گذشته در بخش مطالعه تغذیه، نتیجه تحقیقات محققان هلندی از ۳۷۴ فرد در مورد غذاهایی که بیشتر می خوردند بدین توضیح بود:

اونا به این نتیجه رسیدن که کسائی که رژیمای غذایی شامل بتا کاروتن و لیکوپن استفاده کردن ( فیتوکمیکالا باعث درخشانی و قرمزی هویج ، پرتقال و فلفل قرمز و گوجه فرنگی می شن ) کمر و شکم کوچکتر و کم چربی تری دارن .

محققان تصور می کننداز اونجا که بتا کاروتن و لیکوپنا ، جزو آنتی اکسیدانای قوی هستن، نسبت به ترکیبات مضر که باعث ذخیره سازی چربی در بدن می شن به درد بخور و پاکتر هستن.

فلفل هم که شامل ویتامین C هستش ، مواد مغذی لازم واسه سوزوندن چربی رو دارا هستش.

چیجوری بدون رژیم غذایی لاغر شیم؟

بهترین نوشیدنیای چربی سوز واسه آب کردن شکم

بازنشر رژیم لاغری سیمرغ