country-flags

یکی از موضوعاتی که شاید همیشه تو ذهن شما وجود داشته باشه چگونگی انتخاب نام یه کشوره. این نکته همیشه یه سواله که چیجوری می شه نام یه کشور رو انتخاب کرد و چه کسائی مسئول این کار هستن. شاید در بعضی کشورها گروه های خاصی از بزرگان این نام رو انتخاب کنن اما بعضی کشورها داستانای جالبی از چگونگی انتخاب نامشون دارن.

چین

پرجمعیت ترین کشور دنیا یکی از آسونترین اسما رو در اختیار داره که به گفته عده خیلی از مورخین این نام از طرف امپراطور اول این کشور انتخاب شده اما در طول تاریخ اسمای بسیاری واسه این کشور انتخاب شده. اولین نام رو مارکوپلو به این کشور داد و اون رو “cathay” نامید. پس از اون نام “zhongguo” به این کشور گفته شد که معنی اون “کشور مرکزی” می شه. بر این پایه مردم چین تا چندین قرن فکر میکردن که کشورشون در مرکز زمین قرار داره. پس از اون باردیگر نام چین به این کشور داده شد.

ارمنستان

این کشور در شمال ایران و در همسایگی آذربایجان قرار گرفته. ارمنستان به عنوان اولین کشوری شناخته میشه که مسیحیت رو دین رسمی خود اعلام کرد و پس از اون دیگه دین کشور تغییر نکرد اما جالبه بدونین که نام این کشور از کلمه فارسی “ارمینا” گرفته شده. البته نام دیگری واسه این کشور استفاده می شه که بیشتر در میان مردم این کشور رواج دار و اون “hayk” است. این نام از روی نوه نوه نوه حضرت نوح گرفته شده. دلیل این نامگذاری احتمال به خشکی نشستن کشتی نوح در ارمنستانه.

اسپانیا

۳۰۰۰ سال پیش که ساکنان مدیترانه به سمت سرزمینی حرکت کردن که هیچ اطلاعی از اون نداشتن و فقط به قصد مهاجرت به این منطقه رفتن اما در آخر تونستن یه کشور رو کشف و به ثبت برسانند. اونا با ورود به این سرزمین با موجوداتی روبرو شدن که بسیاز مثل موش بودن اما قبل از این دیده نشده بودن. مردم مدیترانه نام این سرزمین رو از روی موشا انتخاب کردن و اون رو “i-shapan-im” نامیدند که به معنی سرزمین موش هاست.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۴ بلایی که نشستن زیاد به سر ما می‌آورد!

چند قرن بعد رومیا به این منطقه رفتن و نام کشور رو به “Hispania” تغییر دادن. اما این وسط یه موضوع خیلی مهم قرار داره و اون نوع موشیه که واسه اولین بار دیده شد. در اصل این موجودات خرگوشای خاصی بودن که در این سرزمین زندگی می کردن و باعث شدن تا نام اسپانیا براساس یه کلمه به طور کامل غلط ساخته شه.

ونزوئلا

با نام کشور اسپانیا آشنا شدیم اما همونطور که میدونید این مردم از جمله بزرگترین کاشفان تاریخ بودن و تعدادی از کشورای آمریکای جنوبی رو اونا کشف کردن. “آلونسو دی اوخدا” در سال ۱۴۹۹ در حال گشت زنی در اقیانوس بود که سرزمینی نامعلوم رسید. اون دید که مردم این سرزمین خونه های خود رو به سبک ایتالیاییا و روی آب بنا کردن از این رو اون منطقه رو “ونزوئلا” نامید. این نام به معنی “ونیز کوچیک” است.

کانادا

نام این کشور دو داستان باحال و جور واجور داره. اول داستانی که بیشتر نقل می شه رو بررسی میکنیم. به گفته مورخین وقتی که کاشفان فرانسوی به این منطقه رسیدن با مردم بومی روبرو شدن که روستای کوچیک خود رو “Kanata” میخوندن. این نام بعدا دچار تغییراتی شد و به حالت امروزی در اومد.

اما داستان دوم بازم شامل اسپانیاییا می شه. به گفته گروهی اسپانیاییا به این منطقه اومدن ولی نتونستن در اون چیزی یافت کنن و تنها طبیعتی خالی از هر نوع زندگی رو دیدن از این رو نام “aca nada” رو روی اون نهادند. این کلمه که به صورت “Canada” هم نوشته می شه به معنی سرزمینی بدون هیچ چیزه که اشاره به نبود زندگی در این کشور داره.

لیست زیباترین جزایر و سواحل اندونزی

۲۰ جاذبه گردشگری برتر آسیا

بازنشر باشگاه خبرنگاران دانستنی