بچه وسطی middle-children

از تموم گفته های کلیشه ای درباره بچه های وسطی که می می گن ندیده گرفته می شن، به اونا کم محلی می شه، و در تحصیل تنبل و ناموفقند خسته شده اید؟ واسه تون می گویم که چه دلایلی واسه آبجی و برادرهای بزرگ تر و کوچکترم آوردم تا ثابت کنم که به چه دلیل بچه های وسطی، رهبران خوبی می شن.

صلح آوران با مهارتی هستن

بچه های وسطی، جایگاه خاصی در خونواده دارن، و از نظر سنی به خواهروبرادرهای بزرگ تر و کوچکترشان نزدیک ترن. بیشتر، بزرگترین و کوچیکترین بچه ها، با فاصله سنی زیادی که از هم دارن، وجه اشتراک های کمتری هم دارن. به مدرسه های متفاوتی می روند و در خونه هم زیاد با هم نیستن درحالی که بچه وسطی، باهردوشان هست. بچه وسط، بیشتر هم با کوچکتر از خودش و هم با بزرگتر از خودش در خونواده، بهتر رابطه برقرار می کنه. این روابط، اون رو به طور کامل آماده و مستعد حفظ صلح و آرامش در خونواده می کنه.

گفتگو کنندگان فوق العاده ای هستن

کاترین سالمون، نویسنده The Secret Power of Middle Children، می گوید، بچه های وسطی به دلیل جایگاهشان در خونواده، گفتگو کنندگان خوبی می شن. به اولین بچه معمولا اختیارات بیشتری بوسیله والدین داده می شه و چون سن شون بیشتره معمولا از نظر اندام هم بزرگ ترو قوی ترن و از این صفت شون واسه پیش برد کارشون استفاده می کنن. کوچیک ترین بچه هم معمولا از گریه و نق نق به عنوان ابزرای موثر واسه رسیدن به خواسته هاش استفاده می کنه. پس انتخاب های کمتری واسه بچه وسط باقی می موند، پس اون یاد می گیرد که بفهمه بقیه چه می خواهند و چه لازم دارن، بعد تدبیری می اندیشد تا این نیازها رو همراه با نیازای خودش برآورده سازه.

این مهارت ها، از اون یه مدیر خوب در محل کار ساخته و وقتی بعدا تشکیل خونواده دهد، به دردش می خورن.

بهتر می تونن عشق و احساسات شون رو دنبال کنن

گیرافتادن بین انتظاراتی که والدین از بچه اول و بچه های معمولا لوس کوچیک تر دارن، بچه وسط به ساده گی فقط وسطی باقی می موند. پیش پنداشت هایی درمورد این که بچه وسط چه کارایی باید یا نباید انجام بده هست، چیزی بیشتر از یه برقرار کننده صلح و صفا میان خواهروبرادرهای کوچیک تر وبزرگ تر. به خاطر همین، خیلی ها عقیده دارن وسطی ها، آزادی عمل بیشتری واسه پیگیری و پرداختن به خواسته ها و احساسات شون دارن. بیل گیتس، که آبجی بزرگ تر و کوچیک تر داشت، با پیگیری احساس و عشقش و آزمودن راه خودش، به این امتیازات رسید. ستاره فوتبال، پیتون منینگ، جنیفر لوپز خواننده و هنرپیشه و بریتنی اسپیرز خواننده هم نمونه های مشهوری از بچه های وسطی هستن که دنبال احساس شون رفتن و به موفقیت های بزرگی رسیدن.

این نوشته را هم از دست ندهید :   مشاوره گروهی با روش عقلانی- عاطفی- رفتاری

می تونن واسه ایجاد تغییر، وارد جایگاه قدرت شن

بیشتر مردم باور دارن که اولین بچه ها، از قدرت و اختیارات بیشتری بهره مند هستن. معقوله اگه فکر کنین به دلیل سن شون، این اختیارات رو دارن و ممکنه این حالت تا بزرگسالی شون ادامه پیدا کنه. اما می دونین که بیشتراز نصف رئیس جمهورهای آمریکا، بچه های وسطی بودن، مثل جان اف کندی، آبراهام لینکلن، توماس جفرسون و تدی روزولت؟ دو تا از انقلابیون معروف هم بچه های وسطی بودن: نلسون ماندلا و مارتین لوتر کینگ.

بیشتر، آدم‎ های بهتری هستن

طبق گفته محقق برجسته فرانک سولووای، نویسنده Born to Rebel ، بچه های وسط در خونواده، معمولا در تست های شخصیت، در بخش مورد پسند و موافق بودن، در رده بالاترین ها قرار می گیرند. در فرهنگ امروزی ارتباطات و فرانمایی، این صفات، امتیازاتی هستن که خوب به نفع بچه های وسطی تموم می شن. دیگه اون دوران گذشته س که مدیران، قوانین رو وضع کنن و بقیه پیروی کنن. جامعه امروز، رهبرانی رو می خواهد که بشه به اونا اعتماد کرد و با اونا رابطه برقرار کرد، پس موافق و مورد پسند بودن، نقطه خوبی واسه شروعه!

اگه شمام بچه وسط خونواده هستین، سرتون رو بالا بگیرین! این طور فکر نکنین اگه توجه کمتری نسبت به خواهروبرادر بزرگ ترتان به شما شده، پدرومادرتان شما رو ندیده گرفتن. اونا فقط درحال قدرت دادن به شما واسه جلو رفتن در راه خودتون و تبدیل شما به یه رهبر حیرت انگیز بودن. بعضی وقتا دست کم گرفته شدن و پروبال کمتری داشتن هم یافته های عجیب ای داره!

چیجوری برنامه ریزی کنیم؟

رمز و راز موفقیت آنتونی رابینز

مدیریت مطالب باحال روز