رازهای زیبایی

به نظر کارشناسان، بیشتر خانوم ها اگه چند راز کوچیک و اساسی زیبایی رو بدونن، با به کار بردن اونا و بی این که هزینه زیادی صرف کنن، می تونن به ظاهر مطلوب خود دست پیدا کنن.

راز اول: قدرت مرطوب کننده

«اگه فقط قدرت خرید یه محصول بهداشتی رو دارین، یه مرطوب کننده خوب و مناسب بخرین.» دکتر روانارین، استاد دانشگاه نیویورک و رییس انجمن جراحان پوست آمریکا، پس از این پیشنهاد می گوید: «بعضی وقتا وقت ها پوست شما تنها چیزی که لازم داره، یه مرطوب کننده مناسب و یه شوینده ملایمه. پوست وقتی خشکه، چروک ها رو بیشتر و روشن تر نشون می دهد و باعث می شه آدم پیرتر به نظر برسه.»

به نظر بیشتر کارشناسان پوست، اگه شما ۲۰ تا ۳۰ ساله باشین، مرطوب کننده ها می تونن از پوست شما در مقابل پیری زودرس مواظبت کنن. در این سن و سال، مرطوب کننده ها می تونن جانشین خیلی از اجناس بهداشتی و محافظتی پوست شن.

مرطوب کننده خوب چه ویژگی هایی داره؟

دکتر چارلز کراچ فیلد، استاد دانشگاه پزشکی مینه سوتا و متخصص پوست، در جواب به این سوال می گوید: «مرطوب کننده ها کالاهایی هستن که با داشتن ترکیبات به درد بخور واسه پوست، در تامین رطوبت نیاز به پوست کمک می کنن. این که چه مرطوب کننده ای واسه شما مناسب تره، به مشخصات پوستتون بستگی داره. اگه پوستتون معمولی یا خشکه، بهتره از مرطوب کننده های شامل آلفاهیدروکسی اسید استفاده کنین که در تولید رطوبت بیشتر به پوست کمک می کنن.»

دکتر کراچ فیلد هم اینکه پیشنهاد می کنه که مرطوب کننده ها رو وقتی روی پوست تون بمالید که پوست تون کمی مرطوبه؛ چون این کار موجب می شه رطوبت در داخل پوست تون زندونی نشه.

بنا به پیشنهاد اون، اگه پوست شما خیلی خشک باشه، باید از کالاهایی استفاده کنین که با روش امولسیون کیسه ای جفت و جور شده ان. در این فوت وفن، سلول های میکروسکوپی جانشین لایه های رطوبت می شن و با آبی که کم کم در طول روز آزاد می کنن، پوست رو مرطوب نگه می دارن.

اگه پوست شما چربه، پیشنهاد می شه دنبال یه مرطوب کننده ملایم باشین و اصلا، به کار گیری اون رو پشت گوش نندازین؛ چون به گفته دکتر کراچ فیلد، چربی اصلا رطوبت بخش نیس و حتی اگه پوست شما دارای چربی اضافی باشه، این چربی جانشین رطوبت نمیشه.

راز دوم:آرایش و مدل موتون رو دست کم هر ۲ سال یه بار عوض کنین

اگه آخرین باری که مدل مو و آرایش خودتون رو تغییر داده اید، به خاطر نمی بیارید، وقتشه که سراغ نزدیک ترین سالن زیبایی که می شناسید، برید.

خوب چیویز، کارشناس مو در بلورلی هیلز، می گوید: «تصویر شما که شامل مدل مو و آرایش تونه، باید دست کم هر ۲ سال یه بار عوض شه. با تغییر دادن مدل مو و آرایشتان، جوون تر و سرحال تر به نظر می رسید.» اگه زمان زیادیه که دست به اینجور تغییراتی در ظاهرتون نزده اید، از مشاوران زیبایی و چهره پردازی در موسسه یا آرایشگاه مورد اعتمادتون کمک بگیرین. اگه حوصله مشاوره ندارین، به فروشگاه های عرضه کننده کلاه گیس مراجعه کنین. این یه راه حل سریع، آسون و بامزه واسه تجربه و انتخاب مدل جدید موه.

راز سوم: حتما ضدآفتاب بزنین

قبل از اون که سراغ جراحی های زیبایی برید و قبل از اون که پول زیادی واسه کِرِم های ضدچروک هزینه کنین و خلاصه قبل از هر اقدام دیگری، بهتره از ضدآفتاب استفاده کنین.

هممون کم و بیشتر از تاثیر ضدآفتاب در کاهش خطر سرطان پوست آگاهیم. ولی شما می دونستید که ضدآفتاب، یه راز بزرگ خوشگلیه که می تونه پوست رو جوون تر نشون بده؟

کارشناسان می می گن ضدآفتاب علاوه بر اون که مانع ورود تشعشعات خطرناک خورشید به پوست می شه، از تاثیر آفتاب در پیر کردن پوست هم جلوگیری می کنه.

این نوشته را هم از دست ندهید :   آموزش بورس و معاملات سهام پیشرفته + استراتژی ها

براساس تحقیقات آکادمی پوست آمریکا، حتی چند دقیقه قرار گرفتن در برابر نور خورشید، اگه به طور مرتب و روزانه و بدون به کار گیری ضدآفتاب باشه، موجب ایجاد تغییرات فاحشی در پوست می شه؛ که نه فقط چین و چروک زودتر از موعد متعارف، بلکه لک و چین و چروک و شلی پوست رو هم به دنبال داره. پس چاره چیه؟

کارشناسان پوست می می گن ضدآفتاب می تونه پوست رو در مقابل اشعه های خطرناک خورشید مواظبت کنه. اینطوری، اگه شما حتی ساعات طولانی رو در فضای آزاد سپری کنین، تاثیر آفتاب روی پوستتون کمتر ظاهر می شه.

دکتر کراچ فیلد پیشنهاد می کنه از ضدآفتاب هایی استفاده کنین که دارای اس پی اف (SPF) 15 به بالا باشن و اگه قراره یه وقتی نامشخص و طولانی در برابر مستقیم نور خورشید باشین، هر ۲ ساعت یه بار ضدآفتاب بزنین؛ چون نور خورشید باعث از بین رفتن تاثیر کِرِم های ضدآفتاب می شه.

راه حل دیگه واسه کسائی که یه وقتی طولانی در برابر تابش مستقیم نورخورشید هستن، اینه که ضدآفتاب رو قبل از هر گونه آرایشی روی پوست بمالند و بعد، واسه مواظبت بیشتر، کِرِم پودر سبک و نیمه شفافی رو روی ضدآفتاب اضافه کنن. در ساخت بیشتر این کِرِم پودرها هم از ضدآفتاب استفاده شده.

راز چهارم: پوستتون رو زیاد نشویید

اگه به شستشوی تکراری پوست خود عادت دارین، بهتره این عادت رو تغییر بدید. کارشناسان پوست می می گن یکی از بهترین روش ها واسه داشتن پوستی قشنگتر، به کار گیری یه پاک کننده ملایم و کاربرد کم و محدود اون هستش.

دکتر کراچ فیلد در این باره می گوید: «با اینکه بیشتر افراد علاقه دارن روزی چند بار پوست خودشون رو شستشو بدن، اما شستشوی زیاد نه فقط کمکی به پوست نمی کنه، بلکه اگه از شوینده های سختی مانند صابون استفاده شه، به پوست آسیب می رسونه.»

شستن بیشتر از ۲ بار در روز، باعث از بین رفتن محافظ های طبیعی پوست می شه که در حفظ سلامت پوست، نقش کلی ای دارن. به گفته دکتر کراچ فیلد، وقتی پوشش های طبیعی پوست از بین برن، پوست خشک می شه و این به معنی ترک خوردن، پوسته پوسته شدن، به خارش افتادن، سوختن و… پوسته؛ و در نتیجه، پوست پیرتر به نظر می رسه.

راه حل پیشنهادی پزشکان اینه که پوست خود رو بیشتر از ۲ بار در روز نشویید و پاک کننده خود رو به دقت انتخاب کنین.

راز پنجم: وسایل مناسب

هالی موروینی، گریمور مشخص هالیوود، می گوید: «به کار گیری قلم موهای مناسب، کلید رسیدن به ظاهری مطلوب است.» واسه این استاد چهره پردازی، وسایل به اندازه اجناس مهم ان.

قلم ها باید نرم و ملایم باشن و در عین حال، استواری لازم واسه جابه جا کردن مواد روی سطح پوست رو هم داشته باشن. از نظر کارشناسان، اگه قلم مو رو داخل سایه فرو ببرین و قبل از برخورد با پوست، رنگ ها بریزه؛ قلم موتون قلم موی خوبی نیس.

موروینی درباره خرید قلم موی مناسب می گوید: «اگه نمی دونین چه بخرین، برید سراغ مارک های تجاری شناخته شده تا دچار اشتباه نشید.

یادتون نره قلم های مناسب همون طور که کار آرایش رو بسیار ساده می کنن، باعث می شن آرایش خانوم ها حرفه ای تر به نظر برسه

بهترین روش های کاهش چین و چروک پوست صورت

واسه پیر نشدن چه کنیم؟

زیبایی مو زیبایی پوست سایت آرایشگری مطالب آرایشی