success

از قدیم گفتن که موفقیتا در سختی بدست میان. اگه الان در یکی از پیچ و خمای سخت زندگی تون قرار گرفته باشین شنیدن این جمله شاید ناراحتتان می کنه و می گین. من موفقیت نخواستم به همین شرایط فعلی ام راضی هستم ای کاش کمی از سختیا کاسته می شد.

به گزارش آلامتو به نقل از بانکی، همه جمله های به ظاهر تکراری به درد نخور نیستن خیلی وقتا اگه از بین مشکلات بیرون بیاییم و از زاویه جدید به مسائل و مشکلاتی که گذرونده ایم نگاه کنیم می بینیم که چقدر در ساختن ما موثر بودن و حتی نگاه مون رو به زندگی تغییر دادن در این گزارش به ۵ مهارت اساسی واسه غلبه استادانه  بر سختیا ارائه می کنیم.

۱. پردل و جربزه بودن

دوری، اصل موضوع رو برطرف نمی کنه ولی در کوتاه مدت ممکنه موجب کاهش اضطراب شه. شاید این روش وسوسه انگیزی باشه، اما دوری از جاها و تکالیفی که زندگی رو مشکل می کنه جواب موضوع نیس. بدیش اینه تا وقتی که با موضوع مواجه نشید، نمی تونین اون رو حل کنین. کسائی که با درونگرایی مشکل رو رد می کنن خود رو فردی منطقی و توانا جلوه میدن. در حالی که اصل موضوع اونا رو رنج میده و بیشتر در مقابل علائم استرس مثل فشار خون بالا، درد و ناراحتی آسیب پذیرن. اونا انرژی زیادی صرف سرکوب احساسات خود می کنن و توان زیادی واسه لذت بردن از خوشیای زندگی براشون باقی نمی مونه.

باید دل به دریا زد.

باید تماسای بگیرین که از ایجاد اون میترسین.

به موقعیتایی برید که از اون هول و هراس دارین.

از ارتفاع ترس دارین امروز بله همین امروز واسه کوه نوردی مناسبه.

۲.مثبت نگری

رویارویی مثبت وضعیتی رو به وجود می آورد.

روبرو شدن راهیه واسه حساسیت زدایی نسبت به افراد، جاها و تکالیفی که زندگی رو برامون سخت می کنه.

ضمن این که این مهارت احساس شما رو نسبت به خودتون بهتر کنه. اگه میخوای موفق باشی، طوری رفتار کن که انگار موفق هستی.

۳.تسلط گرا بودن

کسائی که تسلط گرا هستن، انرژی و وقت خود رو واسه کسب و پیشرفت مهارت هاشون صرف می کنن و مشکلات رو به تجارب آموزنده مبدل میسازن.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۴۰ پرسش و پاسخ درباره قیام امام حسین (ع)

این نوع نگاه نسبت به چالشا و مشکلات زندگی در مقابل کارکرد گرایی قرار داره که اولین هدف در اون دوری از اشتباه کردنه. عملگراا بعد از شکست به سختی می تونن سر حال باشن. اونا بر کمرویی خود هم به سختی غلبه می کنن.

اما واسه این که بتونین تسلط گرا باشین، باید اول روی کاری که قراره انجام بدین، متمرکز شید و بعد عقاید منفی رو از خود دور کنین. اون وقت تکلیف خود رو به عنوان یه رقابت در نظر بگیرین که باید اون رو منطقی حل کنین.

۴.یادداشت ورداری

وقتی که شما می خواین اضطراب رو از خود دور کنین با این روش می تونین عواقب خوبی به دست بیارید. در این یادداشتا، تاریخ، ساعت و روز و موقعیت خود رو در مورد اضطرابتون بنویسین. بعد به مقدار اضطراب خود از یک تا ۵ نمره بدید.

آزمایش خود رو از موقعیت بنویسین. چگونگی مقابله با اضطرابتون رو هم یادداشت کنین. حالا دوباره به اضطراب خود نمره بدید.

این یادداشتا به شما کمک می کنه که مهارتای مقابله ای به درد بخور رو از مهارتای خنثی تشخیص بدید. از راه بازنگری پیشرفت خود می تونین روی روشای مناسب تر کار کنین.

۵. تمرین کنین

واسه کار کردن جدی تر روی اضطراب خود آماده شید. مهارتای مقابله با اضطراب تنها وقتی به درد بخور هستن که شما واسه اون، وقت کافی بذارین. باید هر روز مهارتای مقابله ای با اضطراب رو تمرین کنین.

دقت کنین اگه شما کمالگرا باشین یا نیازمند تایید بقیه یا به علائم جسمی خود بی توجه باشین و نیاز شدیدی به کنترل احساس کنین، اضطراب بیشتر به سراغتون میاد.

افراد وقتی که انتظار غیرمنطقی و بالایی از خود یا موقعیتا دارن و بیشتر از اندازه نگران شکستای کوچیک و اشتباهات جزیی هستن، بیشتر مضطرب می شن.

اگه می خواین به دام اضطراب نیفتید، تلاش کنین مهم بودن خود رو وابسته به پیشرفت هاتون ندونین.

بانکی