به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ کی فکرش رو می کنه؟ این پنج اشتباه عادی می تونه باعث فساد مواد غذایی در یخچال شه و حتی ممکنه باعث مسمومیت غذایی شه. واسه جلوگیری از این اتفاق، از راهکارهای زیر استفاده کنین.

تخم مرغ

پوست تخم مرغ دارای منافذ بسیاره. به خاطر همین وقتی تخم مرغ ها رو خارج از کارتن اصلی نگهداری می کنین، رطوبت اون از راه منافذ بسیار زود تبخیر می شه که باعث می شه تخم مرغ تازگی خود رو از دست بده. واسه جلوگیری از این وضعیت، تخم مرغ ها رو در جعبه کاغذی و اصلی اون و در محلی خنک نگهداری کنین.

پنیر

پنیر های مرغوب و فرآوری نشده احتیاج به هوای تازه دارن. در واقع باید هوای باز دور و بر اون در جریان باشه. بسته بندی های پلاستیکی مانع از این جریان می شن در نتیجه یه لایه چربی و بعضی وقتا کپک روی پنیر به وجود میاد. واسه پیشگیری از این وضعیت، پنیر رو در کاغذی نازک و مومی بپیچید، و اون رو در درون کیسه پلاستیکی بذارین. در کیسه رو نبندید. پنیر رو در یخچال نگهداری کنین.

شیر

خانوم هایی که خونه دار هستن و سروکارشان با یخچال زیاده، همیشه در یخچال رو باز و بسته می کنن. وقتی در باز می شه هوای گرم به شیر می خورد، دوباره که بسته می شه هوای سرد اون رو محاصره می کنه. این گرم و سرد شدن به رشد باکتری ها کمک می کنه و باعث می شه شیر زودتر فاسد شه. واسه اینکه این اتفاق نیفتد، شیر رو در دمای مناسب در عقب ترین قسمت یخچال نگهداری کنین.

این نوشته را هم از دست ندهید :   منبع تحقیق دربارهافساد فی الارض، مواد مخدر، مجازات اعدام، نظام اقتصادی

باقی مونده غذاها

باقی مونده غذاها باید به سرعت سرد شن. اگه بخواین حجم خیلی از غذا رو یه جا نگهداری کنین، ممکنه داخل غذا خیلی سریع سرد نشه. در نتیجه باکتری هایی در داخل غذا افزایش می شه. واسه حل این مشکل، غذا رو در داخل چند ظرف با عمق کم نگهداری کنین تا غذا زودتر سرد شه.

سیب و کاهو

اگه قصد نگهداری سالادی رو دارین که شامل کاهو و سیبه، اصلا این دو رو با هم نگهداری نکنین. سیب باعث فساد کاهو می شه. میوه ها و سبزیجات رو در کشوهایی جداگونه در یخچال نگهداری کنین.

چیجوری سلامت روحی خود رو افزایش بدیم؟

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

بازنشر باشگاه خبرنگاران جلوگیری از فساد مواد غذایی فساد مواد غذایی فساد مواد غذایی در یخچال