پیرشدن یه پروسه طبیعیه که نمی تونه اتفاق افتادن اون رو متوقف کرد؛ فرآیندی که موجب می شه پوست رطوبت خود رو از دست داده و ضعیف شه؛ اما استفاده چند راه طبیعی می تونه کمک موثری به کاهش سرعت پروسه پیری و جوون موندن کنه.

foodبه گزارش به گزارش آلامتو به نقل از خبرگزاری مهر، پیری در آدم اشاره به پروسه چند بعدی تغییر فیزیکی ، روان شناسی و اجتماعی داره. بعضی از ابعاد پیری طی زمان رشد می کنه و بعضی از اون کم میشه. در این پروسه ممکنه زمان عکس العمل آدم کم بشه اما حکمت ایشون نسبت به رویدادها زیاد می شه.

پیری ممکنه جدا از بعد فیزیکی و ظاهری ابعاد مطلوبی هم داشته باشه پس توجه به پیشنهاد هایی که هم جهت با جوون موندن و کند شدن روند پیری ظاهری ارائه می شه باید روش زوم بشه.

نوشیدن آب فراوون

بدن آدم از ۶۰ درصد آب تشکیل شده؛ اما امورات روزمره این منبع مهم رو خالی می کنه، در نتیجه نیاز به پر کردن اون هست. نوشیدن دست کم ۸ لیوان آب در روز مسئله ایه که مورد پیشنهاد خیلی از پزشکان قرار گرفته.

وجود آب کافی در بدن اندامهای داخلی رو مرطوب نگاه داشته و کارکرد اونا رو در شرایط خوب حفظ می کنه. علاوه بر این آب می تونه به کارکرد راحت سیستم هاضمه کمک کنه و ناهنجاریهای شکمی رو متوقف کنه. هم اینکه نوشیدن آب کافی در داشتن ظاهر انعطاف پذیر، شفاف و مرطوب پوست موثره.

استرس زندگی خود رو کم کنین

هر فرد در زندگی خود دچار استرس می شه، اما باید یاد نمی گیرین که این استرس رو چیجوری مدیریت کرد، این مدیریت به معنی پیدا کردن راهی واسه بهتر زندگی کردن هستش.

تحقیقات نشون میده که استرس ذهنی پروسه پیری رو سریعتر می کنه. وقتی که در زندگی خود تنش یا استرس دارین، به دنبال تعادل طبیعی بدن رو از دست میدید که این به نوبه خود موجب آسیب به ترشح هورمونهای بدن، بازسازی سلولی و تولید کلاژن می شه.

در یه همچین موقعیتی می تونین توجه خود رو به کارای دیگری چون ورزش کردن معطوف کنین تا اندازه استرس شما کم بشه. انجام یوگا، تنفس عمیق و تمرکز ذهنی می تونه استرس رو کاسته، اکسیژن و جریان خود رو زیاد کرده و سطح انرژی بدن رو ارتقا دهد.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۵ روش برای کاهش غبغب

ماسک میوه ای روی صورتتون بذارین

ماسک صورتتون رو از میوه هایی که دوست دارین تأمین کنین؛ چون که هر کدوم از اونا اثر متفاوتی روی سلولهای پوست دارن.

مثلا ماسک صورت توت فرنگی که دارای بتا کاروتن فراوون و ویتامین A هستش می تونه به بازسازی کلاژن کمک کنه. آلوئه ورا طبیعی یکی دیگه از بهترین راه حلای خونگی واسه ضد پیریه که موجب می شه از شر خطوط چهره و چروکها ول شده و روند پیری رو به طور طبیعی درمان کنین. این محصول مراقبت از پوست به طور کامل طبیعی، نرم و درمان کننده س که میشه اون رو با بقیه درمانها هم ترکیب کرد.

مرتب ورزش کنین

ورزش یه قدم جدانشدنی در تموم رژیمهای مراقبت از پوسته. همزمان با افزایش سن، بهبود سلامت جسمی به حفظ آدم در مقابل مشکلات قلبی کمک کرده و موجب می شه که جوون تر بمونین و احساس جوونی کنین، در همین زمینه ورزش جسمی به حفظ نیروی عضلانی و انعطاف پذیری اون کمک می کنه.

ورزش جریان خون رو در تموم بدن پیشرفت میده که این به سلامت مغز کمک می کنه. یه راه معمولی واسه انجام ورزش لازم پیاده روش. پیاده روی یه فعالیت عالی قلبی عروقیه که در طولانی شدن عمر هم موثره.

دنبال کردن یه رژیم سالم

واسه کند کردن روند پیری باید یه رژیم غذایی متعادل داشته باشین که بیشتر اون رو میوه ها و سبزیها تشکیل. از گوشت به ترتیب قرمز تا سفید دور بمونین. به این معنا که دوری از گوشت قرمز نسبت به غذاهای دریایی دارای اولویته. با نون سفید خداحافظی کنین و به کالاهایی روی بیارید که از غلات کامل جفت و جور شدن.

میوه ها و سبزیها آنتی اکسیدانهای حیاتی واسه بدن جفت و جور می کنه که می تونه با رادیکالهای آزاد که خود عامل بیماریهای مربوط به سنه مقابله کنه.

خوردن غذای سالم به ظاهر و احساس داخلی بهتر کمک می کنه و انرژی بسیاری واسه انجام کارایی که دوست دارین براتون باقی میذاره.

ماسک صورتتون

خبرگزاری مهر نشر دوباره