hair

داشتن پوستی شفاف و قشنگتر فقط واسه خانوما لذت بخش نیس؛ آقایون هم همچین پوستی رو دوست دارن و حاضرن واسه گرفتن اون ۵ راه حل گفته شده در این مقاله رو مو به مو بکنن؟!

به گزارش آلامتو و به نقل از بامیلو؛ سلامت پوست واسه آقایون کمی کمرنگ تر از خانوم هاست. طبق آمار به دست اومده، مردان هرروز ۲۰ دقیقه از زمان خود رو به اصلاح و پیرایش اختصاص میدن که این زمان در مقایسه با خانوما، هفت دقیقه کمتره. چیجوری از این هفت دقیقه اضافی استفاده می کنین؟ شاید بهتر باشه که از بعضی عادتای خانوما در رسیدگی به ظاهرشون، بیاموزید.

به خاطر همین، از کارشناسان زیبایی خواستیم تا بعضی از این عادات و رموز رو که به کار آقایون میان به ما معرفی کنن. اینجا چارده تا از بهترین پیشنهادهایشان رو براتون آوردیم:

به کار گیری صابونای همه کاره رو متوقف کنین

درسته که به کار گیری صابونای چند کاربردی، راحته، اما نتیجه اش می تونه ایجاد مشکلات پوستی واسه پوستای حساس باشه. ممکنه به نظر برسه که این خانوما هستن که باید از اجناس متنوعی واسه شستشو استفاده کنن نه آقایون! اما به کار گیری تنها یه صابون واحد واسه شستشوی کل بدن هم می تونه منتهی به خشکی پوستتون شه که این موضوع در دراز مدت باعث ایجاد خارش و حتی اگزمای پوستی می شه. پس دست کم واسه شستن روزانه پوست صورتتون، از یه پاک کننده مخصوص صورت استفاده کنین.

اهمیت به سلامت پوست

حتما بعضی وقتا با به کار گیری اسکراب صورت و ماسکا، سلولای مرده رو از روی پوستتون پاک کنین. این کار به جوون نگهداشتن پوست صورتتون، کمک می کنه.

به موهاتون نرم کننده بزنین.به کار گیری نرم کننده های مو به صورت روزانه، به خصوص واسه موهای بلندتر از ۵ سانتی متر، باعث می شه که اونا سالم تر و نورانی تر به نظر برسن. در ماه های گرم سال، به کار گیری اسپریا و کرمای نرم کننده مو که بعد از حموم استفاده می شن، می تونن به مواظبت از رنگ طبیعی مو و جلوگیری از کمرنگ شدن اون به دلیل تابش نور خورشید، کمک کنه.

این نوشته را هم از دست ندهید :   اوج یادگیری

شستشوی مو قبل از خواب

بیشتر خانوما می دونن که باید صورتشون رو هرشب از مواد آرایشی که می تونه منتهی به جوش و جوش شه پاک کرده و بشورن. اما بیشتر آقایون این رو نمی دونن که اونا هم هر شب باید ژل مو و مواد حالت دهنده مو رو بشورن چون که این مواد میتونن هنگام خواب به پوست صورت و پیشونی هم تماس پیدا کرده و باعث جوش شن.

در مورد روش اصلاحتان تجدیدنظر کنین

اگه از ژلای اصلاح استفاده می کنین باید بدونین که این ژلا دارای الکل بیشتری نسبت به کرما هستن و بنابر این می تونن باعث خشکی و خارش پوست شن. اما فوم اصلاح، نه فقط باعث این مشکل نمی شن، بلکه پس از اصلاح، پوستی نرم تر براتون به جا می ذارن.

مرطوب کننده بزنین

صورت آقایون به دلیل قرارگرفتن در برابر نور آفتاب و به کار گیری صابونای سخت به صورت روزانه، می تونه خشک و ترک خورده شه. یه راه حل ساده واسه این مشکل، استفاده روزانه از مرطوب کننده ها (به خصوص مرطوب کننده های دارای SPF) است. یه ترفند ساده واسه جلوگیری از فراموش کردن به کار گیری این کرما، قرار دادن اون جلوی آینه حمامه تا بعد از هر استحمام، به پوستتون بزنین. اگه کار از کار گذشته و پوستتون ترک خورده و خشک شده، می تونین در حموم از شکر به عنوان یه جلادهنده صورت استفاده کرده و بعد صورتتون رو بشورید. کشیدن شکر به پوستتون هم اینکه از بروز موهای زیرپوستی هم جلوگیری می کنه..خانومها معمولا به جای شکر، از اسکرابای جور واجور پوستی استفاده می کنن. پس به کار گیری شکر، می تونه یه راه حل به طور کامل اختصاصی و مردونه واسه شما باشه!

بهترین روش های کاهش چین و چروک پوست صورت

خواص ماسک عسل واسه پوست + روش درست کردن و استفاده

بامیلو سلامت پوست مردان