به گزارش آلامتو به نقل از ibazaryabi.com ؛ چیجوری میتونم موثرتر باشم و بهره وری خود رو افزایش دهم؟ این سوالی که همیشه از خود می پرسیم. هر کسی می خواد در آخر یه روز احساس داشته باشه، راه های بسیاری واسه بهره وری هست، ما در این جا به پنج مورد از اونا می پردازیم.

۱. شروع هر چی زودتر روز کاری

اگه تو یه شهر شلوغ زندگی می کنین حتما ترافیک و مضرات اونو تجربه کردین. اگه شما روز کاری خود رو قبل از همه شروع کنیدو به ترافیک نخورین، مطمئنا وظایف خود رو به بهترین شکل انجام میدید. موندن در ترافیک چیزیه که علاوه بر این که وقت شما رو میگیره، واسه بقیه روز به شما احساس منفی میده. تموم تلاش خود رو بکنین تا این زمان فوق العاده رو از دست ندین، این کار سطح بهره وری شما رو شدیدا زیاد می کنه. پس از این که به موقع رسیدید کمی بشینین و بعد کار خود رو شروع کنین.

۲. برنامه هر روز رو شب قبل تنظیم کنین.

برنامه ریزی همیشه خوب بوده و خوب هستش. در این که واسه هر روز برنامه داشته باشین شکی نیس اما چه وقتی اونو تنظیم کنین؟ هر شب قبل از خواب ۱۵ دقیقه از وقت خود رو واسه لیست کارای فردا و اولویت بندی اونا بذارین. پس از این که فهرست کارا رو ساختین، مهم ترین وظایف رو انتخاب کنین و یه ستاره کوچیک واسه یادآوری کنار اونا بذارین، این کار شما رو واسه رسیدن به اهداف بزرگ تر به جلو هدایت می کنه.

۳. واسه ناهار محل کار خود رو ترک کنین.

این مورد بسیار کوچکه، اما می تونه یه اثر قوی واسه باقی روز شما داشته باشه. خارج شدن از محیط کار واسه ناهار سطح استرس شما رو کم کرده، می تونه خلاقیت شما رو به روز کنه و به شما کمک کنه تا دوباره تمرکز خود رو واسه برگشت به کار به دست بیارین. در راه برگشت هم کمی پیاده روی و فکر کردن به کارایی که در بقیه روز انجام میدید کمک حال شما هستش.

۴. به کمترین حد ممکن رسوندن سرگرمیا

این مورد به طور کامل روشن به نظر می رسه، اما در این دوره و زمونه حواس پرت کنا و سرگرمیا در همه جا هستن. اگه شما با یه کامپیوتر کار می کنین، کارای بسیاری ممکنه شما رو وسوسه کنه مانند بررسی رسانه های اجتماعی، گشت وگذار در اینترنت و خیلی از چیزای دیگه. در زمان کاری شما باید کار کنین واسه جلوگیری از این سرگرمی بهتره زمان کوتاهی رو واسه این کار مشخص کنین. اگه هم که با کامپیوتر کار نمی کنین روی در اتاق خود یه کاغذ “مزاحم نشید” بچسبونین تا کسی در زمان کار مزاحم شما نشه. همه کارکنان دوست دارن در مورد اتفاقاتی که بیرون از شرکت افتاده، ورزش، نتیجه های جدید و چیزای دیگه ای به جز اینا صحبت کنن. اما شما مرزهای خود رو مشخص کنین و تلاش داشته باشین برابر با برنامه حرکت کنین و در زمان کاری حواس تون فقط به کارتون باشه تا بهره وری تون خیلی زیاد شه.

این نوشته را هم از دست ندهید :   معرفی ابیش؛ یک مسیریاب هوشمند و سخنگوی جدید برای کاربران ایرانی

۵. اهداف خود رو همیشه تو ذهن داشته باشین.

پس از این که اهداف بزرگ و هیجان انگیزی رو که می خواین به انجام برسونین، تعیین کردین؛ اونا رو در برابر دید خود بذارین. مثلا یه لیست از اهداف خود رو در گوشی داشته باشین و یا یه کارت در جیب خود که اهداف تون روی اون نوشته شده. هدف اصلی اینه که لیست اهداف خود رو در محلی نگه داری کنین و در طول روز چند بار اونا رو ببینین. ذات آدم به گونه ایه که وقتی اهدافش رو دائم ببینه سطح انگیزه ایشون واسه انجام کارا زیادتر می شه.

بهره وری واسه شما مهمه؟ در مورد خودتون چه احساسی دارین؟ به اندازه کافی از انرژی و توان خودتون استفاده می کنین؟ موارد گفته شده رو انجام بدین و یافته های خود رو پیگیری کنین. بعد تماشاگر موفقیتای کوچیک روزانه هستین که در آخر منتهی به بهره وری زیاد شما و نزدیک شدن هرچه بیشتر به اهداف تون می شه.

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

بازاریابی پیامکی