عنکبوتا یکی از ترسناک ترین موجوداتی هستن که روی زمین هستن. بنا به تحقیقات جور واجور محققان به این نتیجه رسیدن که آدما از عنکبوت بیشتر از مرگ می ترسن. امروز نگاهی به ۵ عنکبوت بسیار ترسناک میندازیم که در میان ما زندگی می کنن.

عنکبوت گردباف

عنکبوت های گردباف رو در همه جای دنیا می توان یافت. این جور، تارهای شبکه ای بزرگی می تند که بیشتر طرح های زیادی دارن. این نوع عنکبوت دارای هشت چشم مثل هم و پاهایی پرمو و خارداره. شکل گرد و دایره ای شکل تارهای این عنکبوت در میان بقیه گونه ها منحصربه فرده.

عنکبوت ماهی گیر

این جور از عنکبوت ها در شکار ماهی تخصص دارن. این عنکبوت واسه شکار ماهی پاهای جلویی خود رو روی سطح آب ساحل قرار می دهد تا از این روش ارتعاشات شکار موجود در آب رو حس کنه. بعد با نزدیک شدن شکار، عنکبوت اون رو با سرعت بالا شکار می کنه.

عنکبوت بزرگ پرنده خوار

این جونور، یکی از بزرگ ترین گونه های عنکبوت های دنیا به حساب می رود که فقط در موارد نادر به شکار پرنده پرداخته و از اونا تغذیه می کنن. کلی منبع شکار این عنکبوت بزرگ از مارها، موش ها و قورباغه ها تامین می شه.

عقرب دم شلاقی

گونه دیگری از عقرب های شلاقی، دمی مثل شلاق داشته و بدن اون طوری طراحی شده که به جای نیش زدن، از زیر شکم یه جور ماده به نام «اسید استیک» ترشح می کنه که بوی تند سرکه می دهد. در واقع، این ماده سپر دفاعی جونور حساب می شه.

این نوشته را هم از دست ندهید :   گوسفند زنده شهرداری

عنکبوت های کاونده

این جور از عنکبوت ها بخش اعظمی از عمر خود رو در سوراخ ها و لایه های زیرزمینی و به شکار می گذرونن. عنکبوت های نر وظیفه شکار رو برعهده دارن ولی گونه ماده این عنکبوت معمولا از لونه دور نمی شه و بیشتر وظیفه تخم گذاری داره.

زندگینامه میلیونرهای خودساخته

فواید گوش دادن به موسیقی واسه بدن

بازنشر باشگاه خبرنگاران