می خواید پوستی سالم و سرحال داشته باشین؟ رژیم غذایی یکی از مهمترین عامل های موثر بر سلامت پوسته و در این مقاله می خوایم بهترین مواد خوراکی خام واسه پوست رو معرفی کنیم.

به گزارش آلامتو و به نقل از بدونیم؛ خیلی از غذاها هستن که سلامت و زیبایی پوست رو بهتر می کنن. اما بعضی از این غذاها اگه خام مصرف شن تاثیر بیشتری روی پوست می ذارن.

کلم پیچ و اسفناج

کلم پیچ و اسفناج پوست رو سفت و محکم می کنن. چون شامل فیتونوترینت (phytonotrient) که پوست رو از مشکلات آفتاب مواظبت می کنه هستن. اسفناج پر از مواد مغذی یا آنتی اکسیدانایی چون بتاکاروتین و لوتئین هستن که توانایی ارتجاعی پوست رو تقویت می کنن.

نکته: تلاش کنین در هفته دست کم ۳ پیمانه از این سبزیا استفاده کنین چون هر دو اونا خوشمزه هستن. می تونین در سالاد ترکیب کنین یا هر دو رو با هم ترکیب کرده و نوش جون کنین.

گردو و پسته

گردو و پسته منابعی غنی از ویتامینای B و E هستن. ویتامین E یکی از قویترین آنتی اکسیدان هاست که با رادیکالای ازاد و اکسید کننده هایی که پوست رو پیر می کنن در بدن می جنگد. ویتامین B هم به جریان گردش خون کمک کرده و پوست رو سالم نگه می داره.

نکته: گردو رو با کربوهیدراتای سالم مثل میوه استفاده کنین تا به هضم غذا و پایین آوردن قند کمک کرده باشین.

شکل های جور واجور توتا و مرکبات

این نوشته را هم از دست ندهید :   طراحی ویلا دوبلکس با طراحی کاملا خاص و اختصاصی

توتا پر از آنتی اکسیدانای ضد پیری هستن. درست مثل فیبرها که سموم بدن رو قبل از تبدیل شدن به لکه های پوستی نابود می کنه. مرکبات پر از ویتامین C هستن. این ویتامین یه آنتی اکسیدان قویه که تولید کلاژنا رو تقویت کرده و پوست رو نرم و انعطاف پذیر می سازه.

نکته: این میوه ها رو به عنوان منابع مراقبت پوست، تازه استفاده کنین.

سیب

سیبا مثل مرکبات پر از ویتامین C هستن و به تولید کلاژنا کمک می کنن. مس موجود در سیب به تولید ملاتونین، رنگدانهای قهوه ای – مشکی در پوست که به عنوان جذب کننده نور عمل میکنن کمک می کنه.

نکته: سیب رو خرد کرده و در سالاد یا ماست استفاده کنین.

شیره بادام

شیره بادام به دلیل داشتن مس تقویت کننده کلاژن واسه پوست خیلی خوبه. درست مثل منگنز که پوست رو از آسیبای UV حفظ می کنه.

نکته: شیره بادام رو مثل شیر معمولی روزانه استفاده کنین یا با میوه های یخ زده اون رو مخلوط کنین تا یه اسموتی خیلی خوشمزه درست کرده باشین.

فلفل دلمه ای چه خاصیتیایی داره؟

خاصیت شنبلیله خشک شده چیه؟

بدونیم زیبایی پوست سلامت پوست