فرار از زندان

همیشه در فیلما و سریالای جور واجور با آدمایی رو برو شده ایم که انگار قصد فرار از زندان رو داشتن اما انگار همه این صحنه ها فیلم هستن و با واقعیت فرق دارن. در طول تاریخ خیلیا بودن که واقعا تلاش داشتن که زندان فرار کنن و بعضی از اونا واقعا به خواسته خود رسیدن.

کرجی ساخته شده از بارانی

طولانی ترین و بهترین فرار از زندان واسه سال ۱۹۶۲ه وقتی سه زندانی تونستن از زندان معروف آلکاتراز که در جزیره ای در سان فرانسیکو واقعه فرار کنن. روش فرار اونا به نظر باورنکردنی میاد. اونا از بارانی زندانیا واسه خود کرجی ساختن تا بتونن با اون خود رو به ساحل برسانند.

البته فرانک موریس، جون و کلرنس انگلین اول به مدت یه هفته مشغول کندن دیوار بتی سلول شون بودن. اونا جدای از قاشق از یه مته هم استفاده کردن. مته ای که اون رو با موتور جارو برقی درست کرده بودن. از راه هواکشا به سقف ساختمون رسیدن و از اون جا تونستن از محوطه زندان خارج شن. واسه این که نگهبانان از فرارشان باخبر نشن چیزی مثل سرشون درست کردن و اون رو در تختخواب گذاشتن.

تا امروز کسی خبری از اونا نداره. تنها اثری که از اونا به دست اومده بخشایی از کرجی شونه که کنار ساحل پیدا شده. شاید هم اصلا سالم به ساحل نرسیده و در آبای اقیانوس آروم غرق شده باشن.

فرار با هلی کوپتر

آدم توقع داره اینجور فراری رو فقط در فیلما ببینه. فراری که یه مجرم یونانی به نام واسیلیس پالئوکوستا تونست در سال ۲۰۰۹ از زندان کریدالوس یونان به اون برسه. زمان هواخوری زندانیان در حیاط زندان، هلی کوپتری به حیاط نزدیک می شه و پالئوکوستا با اون از زندان می گریزد. اون طنابی رو که از هلی کوپتر آویزون بود میگیره و طعم آزادی رو با پرواز از فراز زندان می چشد.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۴ آلمان در سرزمین پهناور ایران داریم !؟

نارنجک پرتقالی

میشل وژور با خلاقیت بالایی که داره تونسته تا حالا ۵ بار از زندانای فرانسه فرار کنه. یه بار از پرتقال به عنوان نارنجک دستی استفاده کرد. اون با پرتقال کاری کرد که مثل نارنجک دستی شه و با اون تونست کلیه نگهبانان رو بترسونه و از زندان فرار کنه. هر چند که بعدا دوباره دستگیر شد.

نقش معلول بازی کردن

در سال ۲۰۰۰ نورالدین بن الال خیلی راحت کامل و بدون نیاز به مقدمات از زندان فرار کرد. این زندانی بلژیکی خود رو به فلجی زد و با این روش تونست از زندان فرار کنه. البته پلیس پس از مدت کوتاهی اون رو دستگیر کرد.

مخفی شدن در چمدون

در سال ۲۰۱۱ همسر یه زندانی مکزیکی در زندان چتومال مکزیکو سیتی به ملاقات شوهرش جوآن رامیرز میره و همراه خود چمدانی می بره تا همسرش رو در اون مخفی کنه و فراری دهد. جالبه که این خانوم ۱۹ ساله موفق به انجام این کار هم شد اما اضطرابش باعث شد که ماموران به اون مشکوک شن و چمدون رو مورد بازرسی بذارن. ماموران از دیدن زندانی که خود رو در کیف مچاله کرده بود خیلی هم تعجب نکردن.

هنرنمایی یه خلافکار با ملحفه زندان و ژل مو +عکس

مخوف ترین زندان دنیا در برزیل!+عکس

بازنشر باشگاه خبرنگاران زندان