این روزها دیگر کمتر خونه ای رو پیدا می کنین که ماشین لباسشویی جزو لوازم برقی اصلی اون نباشه. تمیز کردن ماشین لباسشویی هم مثل تمیز کردن اتو و از بین بردن بوی بد یخچال، یکی از موضوعات مهمیه که خوبه درباره اون بیشتر بدونیم. نکته مهم اینه که درواقع تمیزی ماشین لباسشویی مساویه با تمیزی لباساتون، پس بهتره با هر بار تمیز کردن ماشین لباسشویی در ماه، خیلی آسون از شر قارچا و بوی نامطبوع اونا خلاص شید و خیال تون رو از واسه تمیزی حتما لباس هاتون آسون کنین.

 

وسایل و مواد مورد نیاز

  • ۲ پیمانه سرکه؛
  • یک چهارم پیمانه جوش شیرین؛
  • یک چهارم پیمانه آب؛
  • یک عدد اسفنج یا ابر واسه شست وشو.

روش کار تمیز کردن ماشین لباسشویی

۱. در یک ظرف کوچیک، جوش شیرین و آب رو باهم مخلوط کنین. این مایع درواقع، نقش مایع یا پودر شوینده رو بازی می کنن، اما فعلا اونو کنار بذارین. حالا سرکه رو پیمانه کنین و کنار بذارین.

۲. مخلوط جوش شیرین و آب رو داخل مخزنی بریزین که مواد شوینده ی ماشین لباسشویی رو درون اون می ریزید. حالا سرکه رو از در اصلی ماشین یعنی همون دری که لباسا رو درون ماشین می ریزید، داخل فضای اصلی ماشین لباسشویی بریزین. ماشین لباسشویی رو در حالت شست وشویی نرمال با آب گرم بذارین و بعد از بستن در ماشین لباسشویی دکمه ی شروع شست وشو رو بزنین. اجازه بدین ماشین لباسشویی کار کنه. سرکه و جوش شیرین به طور طبیعی رسوبات معدنی رو که در ماشین لباسشویی جمع شدن، خراب کردن و در خود حل می کنن و هر نوع قارچ و کپکی رو از بین می برن. اینطوری ماشین لباسشویی شما دوباره تمیز می شه و نفس تازه ای می کشه.

این نوشته را هم از دست ندهید :   بازاریابی و درک نیاز های مشتریان

۳. بعد از تموم شدن کار ماشین لباسشویی، اسفنج یا ابر پاک کننده ای رو که آماده کردین، وردارین، در ماشین لباسشویی رو باز کنین و کپکا یا رسوبات سمجی رو که ممکنه به دورتادور و کنارهای درب ماشین لباسشویی چسبیده باشن، تمیز کنین و بعد با آب بشویید.

۴. بعد از انجام این مراحل ماشین لباسشویی شما تمیز و دوباره آماده ی شستن لباس هاست. یادتون باشه اگه درِ ماشین لباسشویی تون از جلو باز می شه، حتما ماهی یک بار به همین روش اونو تمیز کنین تا همیشه وقتی لباس می شویید از بوی خوش لباس هاتون لذت ببرین و ماشین لباسشویی تون هم همیشه در بهترین وضعیت و با بالاترین لیاقت ممکن باشه.

۵. نکته ی قابل توجه دیگر اینه که بعد از هر بار اتمام شست وشوی لباسا، درِ ماشین لباسشویی رو باز بذارین؛ حتما چند دقیقه وقت صرف کنین و ماشین لباسشویی تون رو تمیز و خشک کنین.



]]>