ارز دیجیتال

ارزش بازار صنعت بازی های آنلاین در سال 2020 در حدود 53 میلیارد دلار برآورد شده است. این بازی ها مجموعه گسترده ای از بازی های مبتنی بر کارت های مجازی، شرط بندی های آنلاین بر روی مسابقات  ورزشی، بازی های چند نفره و تیمی، بازی های اکشن و سایر بازی های رقابتی را در بر می گیرند.

اما کسب درآمد از بازی های آنلاین اغلب نا ممکن و یا معمولا دشوار است و با استفاده از راه های جانبی مانند فروش اکانت و یا پخش زنده بر روی شبکه هایی مانند یوتویب انجام می گیرد.

اما با ظهور فناوری بلاکچین و ورد آن به دنیای بازی، مجوعه ای از بازی های ارز دیجیتال در حال شکل گیری است که می تواند به طور بالقوه نه تنها صنعت بازی سازی، بلکه نحوه تعامل و نگرش مردم با صنعت بازی سازی و بازی های ویدیویی و آنلاین را به طور کامل دگرگون سازد.

 

برخلاف بازی های کلاسیک و معمول که سکه ها و یا سایر اقلام بدست آمده و جمع شده در درون بازی، ارزش خاصی در دنیای واقعی ندارند. در بازی های ارز دیجیتال، این سکه ها و امتیازات و نیز سایر اقلام قابل جمع آوری شده، در دنیای خارج از بازی نیز دارای ارزش هستند. بنابراین، بازیکن ها می توانند آنها را معامله نمایند و از طریق آن کسب درآمد کنند.

البته روش های کسب درآمد از بازی های ارز دیجیتال بسیار گسترده تر بوده و مثال زدن مبادله امتیازات بازی با ارز دیجیتال برای ساده سازی درک فرایند این بازی ها استفاده می شود.

از آنجایی که بازیکن می تواند از درون خانه خود و از راه دور به بازی کردن پرداخته و کسب درآمد واقعی داشته باشد، می توان به بازی های ارز دیجیتال نه تنها به عنوان یک سرگرمی، بلکه به عنوان یک شغل دورکاری نیز نگریست.

برخی از این بازی های دیجیتال به محبوبیت فراوانی دست یافته اند. از این رو جامعه ای بزرگ از بازیکن ها را ساخته اند. در جوامع آنچنان بزرگی تقاضا برای اقلام درون بازی بالا بوده و از این رو این اقلام بدست آمده در بازی به قیمت های گزافی در میان اعضای این جوامع از بازیکن ها رد و بدل می شوند و موجب کسب درآمد افراد می شوند.

سبک play to earn یا بازی برای کسب درآمد

در گذشته بازی های ویدیویی عموما تنها وسیله ای برای سرگرمی دیده می شدند. اما امروزه با ظهور طبقه جدیدی از این بازی ها تحت عنوان سبک play to earn یا بازی برای کسب درآمد، دیگر نمی توان بازی ها، بخصوص بازی های ارز دیجیتال را یک ابزار صرف برای سرگرمی در نظر گرفت.

بازیکن ها یا به عبارتی گیمر های حرفه ای با توجه به پشتکار و مهارتی که دارند و نیز زمانی که صرف بازی کردن می کنند، مشارکت در این بازی های ارز دیجیتال را به عنوان شغل اول خود می بینند. می توان گفت بازیکن ها می توانند با توجه به زمانی که در بازی های ارزهای دیجیتال صرف می کنند، کسب درآمد مناسبی داشته باشند.

نحوه ورود به دنیای بازی های ارزهای دیجیتال

برای ورود به دنیای شیرین بازی های ارز دیجیتال و شروع به کسب درآمد، بازیکن ها تنها به یک کیف پول نیاز دارند. با استفاده از کیف پول دیجیتال بازیکن ها و گیمرها می توانند ارزهای دیجیتالی که از بازی کردن بدست می آورند را در آن ذخیره کرده و یا برای مبادله به ارزهای دیگر مانند ریال به صرافی ها انتقال دهند.

با پیشرفت هر چه بیشتر این حوزه، دسترسی به بازی های ارز دیجیتال بسیار آسان شده است. اغلب این بازی ها و گیم های ارز دیجیتال برای سیستم عامل های موبایل مانند اندروید و یا ای او اس IOS نیز توسعه داده شده اند. از این رو بازیکنان و گیمرها عملا در هر مکانی به بازی ها دسترسی داشته و می توانند در مکان و زمان دلخواه خودشان به بازی های ارزهای دیجیتال مشغول شوند.

این نوشته را هم از دست ندهید :   ۵ طرز فکر اشتباه درمورد چربی ها!

از آنجایی که کیف پول های مختلف برای محیط های مختلف ویندوز و مک و یا جهت استفاده بر روی موبایل توسعه داده شده اند، پس هیچ نگرانی نیز در رابطه با دسترسی به کیف پول مناسب باقی نمانده است.

هم اکنون تراست والت به عنوان یکی از محبوب ترین کیف پول های عرضه شده برای تلفن های هوشمند، یکی از پرکاربردترین کیف پول ها برای گیمر های بازی های ارز دیجیتال نیز به شمار می رود.

روش های کسب درآمد از بازی های ارز دیجیتال

اگرچه روشهای متفاوتی برای کسب درآمد از بازی های ارز دیجیتال وجود داشته و گیمر های خلاق گاهی می توانند راه های جانبی دیگری را نیز برای کسب درآمد از این بازی ها کسب نمایند. اما به طور کلی دو روش معمول برای کسب درآمد مستقیم از این بازی ها وجود دارد.

روش اول کسب درآمد از پاداش های مالی درون بازی های ارز دیجیتال است. در این روش بازیکنان می توانند پس از اتمام وظایف خاصی، در بازی مقداری پاداش دریافت کنند که بسته به بازی می تواند به صورت ارز دیجیتال خاصی تعیین شده باشد. در روش دوم معامله یک سری توکن ها NFT است که به عنوان توکن های غیر مثلی نیز شناخته می شوند.

در روش کسب درآمد مستقیم از پاداش های بازی، بازیکن با انجام فعالیت های مختلف دورن بازی همانند رد کردن مراحل و یا مبارزه با حریف ها و یا رقابت با بازیکن های دیگر می توانند به کسب درآمد بپردازد. از این رو میزان درآمد این روش کاملا وابسته به زمانی است که بازیکن به آن بازی خاص اختصاص می دهد.

بازی لایت نایت یکی از بازی های ارز دیجیتال است که این مدل کسب درآمد را برای بازیکن های خود فراهم کرده است. در این بازی، گیمرها و بازیکنان در ازای کشتن حریف ها می توانند مقداری بیت کوین دریافت نموده و آن را به کیف پول خود منتقل نمایند.

روش دوم یعنی فروش توکن های غیر مثلی می تواند روشی بسیار پر درآمد تر باشد. در بازی های کلاسیک و قدیمی تر نیز معمولا کاراکتر های درون بازی قدرت ها، ویژگی ها و یا مهارت هایی داشتند که بازیکن ها می توانستند پس از گذراندن مراحل و ماموریت ها به آنان دست یابند.

در بازی های ارز دیجیتال، این قدرت ها و ویژگی ها به صورت توکن ارائه شده است. بنابراین، کاربران می توانند پس از کسب توکن ها، به خرید و فروش آنها بپردارند.

برخی از این توکن ها بسیار کمیاب بوده و جامعه بازیکنان یک بازی خاص، گاهی مبالغ هنگفتی را برای بدست آوردن آنان هزینه می کنند. بازی اکسی اینفینیتی جزو مشهور ترین بازی های ارز دیجیتال به شمار می رود که این سبک از کسب درآمد را برای بازیکنان و گیمرهای خود فراهم کرده است.

 

مشارکت در بازی های ارزهای دیجیتال و تلاش برای کسب درآمد به هر کدام از روش های ذکر شده، نیاز به تلاش و پشت کار خود بازیکن دارد. نباید فراموش شود که این بازی ها بسیار رقابتی بوده و بالاترین پاداش ها همواره به فعال ترین و بهترین بازیکن ها خواهد رسید.

جهت مشاهده و معرفی بازی های بیشتر به سایت ما   مراجعه نمایید

Hashamban.com