هیدرولیک و پنوماتیک حامد هیدرولیک و پنوماتیک حامد با بیش از یک دهه تجربه در زمینه شیرهای هیدرولیک و پنوماتیکی ابزار دقیق و پروفشنال های صنعتی ، اتصالات هیدرولیکی ، پنوماتیکی استنلس استیل ، شیلنگ های فشار قوی تا  PSI 12000و شیلنگ های (  خرطومی ( استنلس استیل بخار و غیره با ارائه بهترین کیفیت همسو با صنایع مادر و تولید کنندگان در راستای پیشبرد صنعت ایران عزیزمان کوشا و همراه می باشد .   توانمندی ها : تامین کننده کلیه تجهیزات هیدرولیک ، پنوماتیک و ابزار دقیق ساخت انواع یونیت های هیدرولیک ، طراحی ، مشاوره و ساخت شیرهای پروپرشنال شاخت انواع جک های بالابر هیدرولیکی و جرثقیل های سیم بکسلی ساخت و منوتاژ انواع شیلنگ های هیدرولیک ، نفت ، گاز ، بخار و شیلنگ های خاص تولید انواع اتصالات مربوط به شیلنگ ها و لوله های هیدرولیک و شیر پنوماتیک ساخت شیلنگ های ( خرطومی ) استنلس استیل بخار از ۱٫۴ اینچ تا ۱۰ اینچ بست های مربوط به شیلنگ و لوله های هیدرولیک از سایز ۴ میلیمتر تا ۱۰ اینچ ساخت و تولید قطعات خاص با دستگاه ۳ بعدی اپتیک (۳D Optic  ) تجهیز کردن کارگاه های تولید و مونتاژ شیلنگ مشاوره ، طراحی و نصب خطوط لوله کشی هیدرولیک آموزش شناخت اتصالات ، پرس و مونتاژ شیلنگ و طراحی و نصب   افتخار ما همکاری و تامین قطعات مورد نیاز واحد های ذیل می باشد : پتروشیمی پارس جنوبی پتروشیمی بندر امام پتروشیمی بیستون کرمانشاه شرکت فولاد خزر سازمان صنایع دفاع گروه ملی فولاد اهواز کارخانه ذوب آهن اردبیل نئوپان فومنات کارخانه پرشین تجارت شرکت چرخش گر و …

شیر هیدرولیک چیست و چرا به آن نیاز داریم ؟

اگر بخواهیم شیر هیدرولیک یا شیر کنترل هیدرولیکی را در یک جمله توصیف کنیم ، در واقع باید بگوییم : شیر هیدرولیک دستگاهی است که می­ تواند درجه دهانه مسیر جریان مایع ( روغن ) را تغییر دهد . فقط با درک معنای این جمله ، اثرات و پدیده ­های شیرآلات هیدرولیک در سیستم یا تجهیزات هیدرولیک واقعی را کاملا درک خواهید کرد. چند نوع شیر هیدرولیک وجود دارد ؟ چگونه باید آنها را طبقه بندی کرد ؟ در اینجا برخی از انواع شیر هیدرولیک را آورده ایم :
طبق عملکرد :
شیر جهت ، شیر هماهنگ کننده ، شیر اطمینان ، سوپاپ کاهش فشار ، شیر (کنترل سرعت) جریان .
طبق شیارپوش داخلی :
شیر دنده­ ای ، شیرفلکه ساچمه­ ای ، شیر فنری ( لوله­ ای ) ، شیر فنری دنده­ ای . طبق روش کنترل : عملیات دستی ، درایو مکانیکی ، انتقال هیدرولیکی ، انتقال پنوماتیک ، درایو سلونوئید ، درایو الکتریکی هیدرولیکی ، درایو نسبت سلونوئید .
طبق نوع کار :
شیر باز / بسته ، شیر تنظیم کننده مداوم وظیفه یک شیر هیدرولیک این است که جریان یک سیال ( معمولا روغن ) را به درستی در سیستم هیدرولیک هدایت ­کند . جهت جریان روغن توسط موقعیت یک دنده تعیین می­ شود . یک سیستم هیدرولیک تنها می ­تواند با استفاده از سوپاپ­ ها ( شیرها ) – بنا به الزامات – عمل کند . بنابراین برای رسیدن به هدف مورد نظرتان همیشه باید به دنبال شیرآلات هیدرولیک مناسب باشید . اندازه مورد نیاز را به وسیله حداکثر جریان سیستم هیدرولیک داخل شیر و حداکثر فشار سیستم تعیین می­ کنند .
وظیفه شیر هیدرولیک :
وظیفه یک شیر هیدرولیک این است که جریان یک مایع ( معمولا روغن ) را به درستی در سیستم هیدرولیکی هدایت ­کند . شیر هیدرولیک در اندازه­ های مختلف و طبق استانداردهای بین المللی مختلف در دسترس است . شیرآلات هیدرولیک ، سبک­ های نصب مختلفی دارند . مثلا نصب و راه اندازی در خطوط لوله ، با اتصال رشته­ ای مانند شیرهای کارتریج ، نصب زیرصفحه و یا نصب لبه­ دار . شیرآلات هیدرولیک به سه دسته اصلی تقسیم می ­شوند : شیرهای کنترل جهت ، شیرهای کنترل فشار و شیرهای کنترل جریان . تمام شیرها در سیستم هیدرولیک عملکرد متفاوتی دارند . شما می­ توانید از شیر هیدرولیک برای رسیدن به یک فشار معین یا تنظیم جهت و جریان مایع استفاده کنید . شیرهای مختلف به روش ­های مختلفی عمل می­ کنند . شیرهای یک طرفه اجازه می­ دهند که جریان آزاد در یک جهت حرکت کند و از حرکت جریان در جهت مخالف جلوگیری می­ کنند . شیر کنترل جهت برای انتقال فشار ( یعنی جریان ) به صورت منظم در جهتی خاص ، استفاده می ­شود . شیرهای کنترل فشار ، در یک فشار معین سوئیچ ( یا کنترل ) می­ شوند . فشار سوئیچینگ را می ­توان روی شیر تنظیم کرد . شیرهای کنترل جریان ، جریان را تنظیم می­ کنند . این کار با تنظیم اندازه منافذ ( سوراخ ­ها ) انجام می­ شود .  
این نوشته را هم از دست ندهید :   معرفی یکی از بهترین سایت های دانلود آهنگایت های دانلود آهنگ

شیرآلات هیدرولیک انواع مختلفی دارد :

شیرهای کنترل جهت :

شیرهای کنترل جهت می­ توانند شروع ، توقف و تغییر جهت جریان یک واسطه­ فشار (مثلا روغن هیدرولیک) را کنترل کنند . شیرآلات هیدرولیک از قبیل شیر لوله ­ای و یا دنده­ ای .

انواع شیرهای کنترل جهت :

  • شیرهای لوله­ ای جهت
  • شیرهای دنده­ ای جهت
  • شیرهای یک طرفه و بدون بازگشت

شیرهای کنترل فشار :

هر شیر کنترل فشار ، در یک موقعیت فشار از پیش تعیین شده سوئیچ می­ کند . این امر یا به تدریج با دریچه متغیر ( کنترل ) اتفاق می ­افتد و یا به صورت ناگهانی با یک دریچه ثابت ( سوئیچ ) .

انواع شیرهای کنترل فشار :

  • شیرهای فشار ، عملکرد اطمینان
  • شیرهای فشار ، عملکرد کاهش دهنده
  • شیرهای فشار ، دریچه ثابت
 

شیرهای کنترل پرورپورشنال

شیر هیدرولیک پرورپورشنال می ­تواند دهانه را کنترل کند تا به جای این که مایع به تدریج جریان پیدا کند ، به صورت متناسب جاری شود . همان طور که در اکثر شیرآلات هیدرولیک استاندارد نیز به همین صورت است .

انواع شیرهای کنترل پرورپورشنال

  • شیرهای کنترل جهت پرورپورشنال
  • شیرهای کنترل فشار پرورپورشنال
  • شیرهای کنترل جریان پرورپورشنال
 

شیرهای کنترل جریان

شیرهای کنترل جریان با کاهش یا افزایش دهانه در نقطه گلوگاه ، جریان را کنترل می­ کنند . این کمک می­ کند تا سرعت حرکت فعال کننده­ های ( اکچویتور ) هیدرولیک را تعیین کنیم .

انواع شیرهای کنترل جریان

  • شیر کنترل جریان ، جبران فشار
  • کنترل جریان ، شیر تنظیم جریان
پنوماتیک ( pneumatic ) یک جنبه از فیزیک و مهندسی است که با استفاده از انرژی  موجود در گاز فشرده برای انجام حرکت به کار می رود . ریشه پنوماتیک به سال های دور و قرن ها قبل بر می گردد ، در آن دوران ریاضیدان یونانی ” قهرمان اسکندریه ” سیستم های مکانیکی بوسیله باد و بخار ایجاد کرد . وی مراحل کاری خود را ثبت و مستند کرده است . امروزه پنوماتیک در تولید ، کارخانه ها و موارد بسیاردیگری در زمینه مکانیک نقش مهمی دارد . پنوماتیک ، دریچه جریان جریان انرژی را از گاز تحت فشار کنترل می کند که اغلب به سادگی فشرده شده است . دستگاهی که انرژی را از فشار گاز به حرکت تبدیل می کند ، فعال کننده پنوماتیک نامیده می شود . محرک های پنوماتیک اغلب توسط کمپرسورهای الکتریکی بوجود می آیند و قادر به تولید حرکت خطی یا چرخشی می باشند . به عنوان مثال تفنگ میخکوب یک نمونه از پنوماتیک خطی است . هنگامی که کاربر ماشه اسلحه میخکوب را فشار می دهد ، یک شیر باز می شود و هوای فشرده با نیروی کافی برای فرو بردن میخ  به سطح جامد آزاد می شود . در تولید و فن آوری پنوماتیک و دریچه های الکترومغناطیسی خودکار می تواند در یک خط مونتاژ برای انتقال ، پردازش و بسته بندی محصول مورد استفاده قرار گیرد . عملکرد سیستم های پنوماتیک شبیه به عملکرد سیستم های  هیدرولیکی است ، اما سیستم های هیدرولیک از مایع برای حرکت دادن  استفاده می کند ولی عملکرد پنوماتیک به همراه هوا یا گاز می باشد . به طور کلی طراحی سیستم های پنوماتیک ساده تر از طراحی سیستم های هیدرولیکی است ، اما سیستم های هیدرولیکی توانایی فشار بیشتری دارند . در مجموع می توان گفت سیستم های پنوماتیک از سیستم های هیدرولیکی پایدارتر است ، زیرا هوا می تواند در اتمسفر خنک شود ، در حالی که سیال هیدرولیکی باید به یک مجرای مایع خالی شود و در نهایت از بین برود . ورود یه سایت : هیدرولیک و پنوماتیک حامد
]]>