مسلمه میان افراد موفق و آدمایی که توفیق کمتری در زندگی بدست میارن تفاوتایی هست.
یکی از زمانای تعیین کننده در موفقیتای اینجور آدمایی فعالیتا و برنامه ریزی هاییه که اونا موقع صبح انجام میدن.

تقریبا در تموم فرهنگای جهان جملاتی چون «سحرخیز باش تا کامروا شی» با تعابیر مربوط به همون فرهنگ هست و انگار افراد موفق اینجور پیامایی رو در مقایسه با بقیه جدی تر تلقی می کنن. خیلی از اونا عاداتی رو موقع صبح دارن که چالشای مابقی روز رو واسه شون آسون تر می کنه.
چه در گروه آدمایی باشین که صبحا مدیتیشن می کنین، یا واسه بقیه روز خود برنامه ریزی می کنین و یا بقیه عادات مثبت رو در پیش می گیرین، همه این کارای سازنده می تونن مرزی بین شما و افراد ناموفق به وجود بیارن.

از اونجایی که سبک زندگی افراد موفق، مورد توجه خوانندگان محترم ما قرار گرفته، امروز هم بر آنیم تا بعضی از عادات صبحگاهی افراد موفقی چون «باراک اوباما» رئیس جمهور اسبق آمریکا، «اُپرا وینفری» ثروتمندترین زن جهان و ۱۳ فرد مشهور و موفق دیگه جهان رو با شما در میان بذاریم. در مرور این موارد با ما همراه باشین:

۱- مارک کیوبن

«مارک کیوبن» یکی از سرمایه داران آمریکایی که صاحب تیم «دالاس ماوریکس» و چند شرکت دیگه س در مورد عادات صبحگاهی خود میگه که پس از برخاستن از خواب با لبخندی بر لب، به مدیتیشن و دقیق شدن و فوکوس کردن بر تجارت خود می پردازه. ایشون لبخند زدن رو یکی از عوامل مهم در موفقیت می دونه.

۲- باراک اوباما

رئیس جمهور اسبق آمریکا که مدت کوتاهیه که ریاست جمهوری اون پایان پذیرفته، از آماده کردن خود واسه انجام بقیه کارای روزانه و کوتاه تر کردن زمان خواب موقع صبح توضیح میده. ایشون ۵ ساعت در شبونه روز می خوابد و وقتی که از خواب برمی پاشه زمان کمتری رو صرف کارای کم اهمیت می کنه.
اون زمان چندانی رو واسه انتخاب لباسی که می پوشد و یا صبحونه ای که قراره بخوره صرف نمی کنه برعکس تمرکز خود رو واسه کارای بزرگ تری میذاره. ایشون هر روز صبح ۴۵ دقیقه ورزشای کاردیو و تمرینای قدرتی رو پیگیری می کنه.

۳- دواین جانسون

مسلمه که ورزش کردن، بخش جدانشدنی زندگی این هنرمند مشهور س. کمی پیش هم در مورد رژیم غذایی و ورزشش مطالبی رو با شما در میان گذاشتیم. اون هر روز قبل از طلوع آفتاب از خواب بلند میشه و شروع به انجام تمرینای ورزشی و رژیم غذایی خود می کنه.

ایشون بعد از نوشیدن یه فنجون قهوه، ورزشای کاردیو رو که عموما دویدن و یا ۳۰ تا ۵۰ دقیقه اسکی‌واره یا دستگاه پله نوردی است رو پیگیری می کنه.
جانسون همیشه بر رژیم غذایی خود پایبنده و همیشه غذای خود رو قبل از رسیدن زمان میل کردن اون، آماده داره.
ایشون عقیده داره که اگه غذای بیرون نخورین می تونین پول بیشتری رو هم واسه خودتون ذخیره کنین.

۴- جنیفر انیستون

این بازیگر معروف هالیوود صبحا بین ساعات ۴:۳۰ تا ۵ از خواب بلند میشه. چه در وقتی که در حال بازی در نقشی باشه و چه فراغت بیشتری داشته باشه، شبا تا دیروقت بیدارست اما روز بعد رو هم با خوابیدن تا ساعت ۸ یا ۹ تلف نمی کنه.
ایشون در مصاحبه ای گفته که صبحا، ۵ کار زیر رو دائم انجام میده:

۱- نوشیدن آب گرم و لیموترش

 

۲- شستن صورتش

 

۳- مدیتیشن

۴- خوردن صبحونه
۵- ورزش

۵- کیم کارداشیان

کیم کارداشیان روز خود رو با سر زدن به تکنولوژی شروع می کنه.
ایشون ساعت ۶ صبح از خواب بلند می شه و واسه بررسی فرزندش بدون این دست اون دست کردن به نمایشگر بلکبری یا آیفونی که همیشه در کنار تختشه نگاه می کنه.
با اینکه در مورد تمرینای ورزشی صبحگاهی خود با «کانیا» صحبت می کنه با این حال اولین کاری که پس از بلند شدن از جاش انجام میده، سر زدن به دخترش «نورث» است.

بعد به مدت یه ساعت می دود و در این فاصله هم دخترش که معمولا یه ساعت دیرتر از اون بلند می شه، از خواب برخاسته س. شاید واسه یه مولتی میلیونر مشهور این شروع خوبی واسه یه روزه.

۶- اُپرا وینفری

اُپرا وینفری هم یکی دیگه از چهره های سرشناسیه که روز خود رو با مدیتیشن شروع می کنه.
اون هر روز صبح و قبل از طلوع آفتاب وقتی رو به این کار اختصاص میده. در طول سالیان طولانی و به همراه «دیپاک چوپرا» در چالشی ۲۱ روزه مدیتیشن ظاهر شد.
این دلیل گردید، هزاران هزار بیننده شوهای تلویزیونی اونم به این کار مبادرت کنن.

این نوشته را هم از دست ندهید :   مروری بر مهم‌ترین اخبار و مرگ و میرهای جهان در سال ۲۰۱۸

۷- ریچارد برانسون

«ریچارد برانسون»، رئیس و بنیان گذار گروه شرکت‌های ویرجین در مورد صبح زود برخاستن خود توضیح میده. ایشون صبحا ساعت ۵ صبح از خواب بلند میشه چون که بر این باورست صبح زود بیدار شدن باعث می شه که فرد بتونه به تموم کارای روزانه خود رسیدگی کنه.
هم اینکه این امکان رو هم به وجود میاره که بیشتر در کنار خونواده اش باشه و به فعالیتا و تمرینای ورزشی خود هم رسیدگی کنه.

۸- وارن بافت

«وارن بافت» که به عنوان یکی از بزرگ ترین سرمایه گذران جهان حساب می شه، روز خود رو با کتاب خوندن شروع می کنه.
مسلمه که به جز کتاب خوندن کارای دیگری رو هم در طول روز انجام میده. ایشون که لقب Oracle of Omaha رو به خود اختصاص داده، فقط با مطالعه مطبوعات وقت خود رو نمی گذراند و چیزی که توانایی خوندن داره رو می خواند. در واقع ایشون ۸۰ درصد از روز خود رو با مطالعه کردن می گذرونه.

۹- آنتونی رابینز

و اما نویسنده پرفروش ترین کتاب سال نیویورک تایمز، روز خود رو چیجوری شروع می کنه؟ «آنتونی رابینز» ۱۰ دقیقه از زمان صبح رو به خود اختصاص میده و واسه چیزی که داره شکرگزاری می کنه.
واسه اعضای خونواده و دوستانش هم دعا می کنه و بعد تصور چیزی که رو که می خواد در طول روز به انجام برسونه رو تو ذهن خود مجسم می کنه.

۱۰- ملکه الیزابت

ملکه الیزابت دوم، که در طول تاریخ سلطنت بریتانیا، طولانی ترین حکمرانی رو رو دوش داشته هم مثل بقیه افراد موفق عادات صبحگاهی خاص خود رو پیگیری می کنه.
«برایان مونی» در کتاب خود با عنوان «در خونه و با ملکه» نوشته که ایشون صبحا ساعت ۷:نیم ساعت از خواب بلند میشه. از خوردن یه فنجون چای انگلیسی و بیسکویتای برند «ماری» حال می کنه، بعد روزنامه می خواند و به شوهای رادیویی گوش میده.

۱۱- اسکات آدامز

«اسکات آدامز»، کارتونیست و نویسنده «دیلبرت» هم از افرادیه که واسه موفقیتای همیشگی خود دلایلی رو برشمرده. ایشون بیان داشته که صبحا ساعت خود رو واسه ساعت ۵ تنطیم می کنه اما ساعت ۳:نیم ساعت از خواب بلند میشه و هر روز صبح همون صبحونه همیشگی خود یعنی قهوه و یه تیکه شکلات شامل پروتئین رو میل می کنه.
ایشون در مورد یکنواختی صبحونه ای که میل می کنه میگه، این روند یکنواخت مغز اونو مثل یه خلبان خودکار واسه خلق مبدعانه آثارش آماده می کنه.

۱۲- کوین اولری

ایشون که میلیارد و کارآفرینی مشهور و اهل کاناداست هم صبحا ساعت ۵:۴۵ دقیقه از خواب بلند میشه و بازارهای آسیا و اروپا رو مورد بررسی قرار میده. بعد و در وقتی که اخبار اقتصادی صبحگاهی رو می بینه ورزش می کنه.

۱۳- جون پل دجوریا

«جون پل دجوریا»، میلیاردر و کارآفرین اجناس موی «میچل» بر خلاف بسیاری دیگه از ثروتمندان علاقه چندانی به عجله کردن نداره و به صورت عامدانه صبح خود رو به آرومی شروع می کنه.
ایشون در یکی از مصاحبات خود گفته که پنج دقیقه از صبح رو به ریلکس و آروم کردن خود اختصاص میده. اون از دقیق شدن و فوکوس کردن بر کارای روزانه خود دوری می کنه و تموم حواس خود متوجه شکرگزاری می کنه.

بعد یه فنجون قهوه یا کاپوچینو می خوره.

۱۴- تیم فریس

نویسنده کتاب «۴ ساعت کار در هفته» در مورد ۵ دقیقه اول روز خود سه مورد رو بر می شمارد:

 

 

  • تخت خود رو مرتب می کنه

 

 

 

 

  • به مدت ۲۰ دقیقه مدیتیشن می کنه
  • واسه کاهش فشار در ستون فقرات خود، بدن خود رو آویزون نگه می داره

ایشون ترکیبی از چای مشکی چینی میل می کنه و احساسات خود رو یادداشت می کنه.

۱۵- میشل گاس

ایشون یکی دیگه از ثروتمندانیه که به صبح زود بیدار شدن عمیقا باور داره.
خانوم گاس که مدیرعامل اسبق استارباکس هم بود صبح خود رو با دویدن شروع می کنه.