3 - مهاجرت به کشور ترکیه

در این نوشته تصمیم داریم که شرایط مهاجرت به ترکیه ، انواع مهاجرت به ترکیه و بیان شرایط کلی کشور ترکیه بپردازیم؛ شما بعد از مطالعه این نوشته به راحتی می توانید تصمیم بگیرید که به چه  شکلی مهاجرت به ترکیه را پیش بگرید.

مهاجرت

این روز ها خیلی کلمه ی مهاجرت را می شنویم و این نشان از آن دارد مهاجرت رشد روز افزونی در کشور مان دارد. تعریف مهاجرت در حالت کلی به معنای تغییر مکان زندگی با هدف بهبود سطح زندگی خود و خانواده مان است؛ در روند مهاجرت شما باید سعی کنید که کاملا از تمامی قوانین اطلاعات کامل داشته باشید چرا که مساله ای مهم است و سرنوشت شما و اطرافیان تان را رقم می زند. باید بدانید هدف تان از مهاجرت چیست و اینکه تصمیم دارید کدام یک از روش های مهاجرت را انتخاب کنید؟
به دلیل پیچیده شدن قوانین مهاجرت در این روز ها مشاوره گرفتن از وکلای مهاجرت می تواند تصمیم عاقلانه ای باشد.

مهاجرت به ترکیه

اولین قدم در مهاجرت انتخاب کشور مقصد است، ترکیه به عنوان کشوری دموکراتیک و موفق در خاورمیانه می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای ایرانیان باشد، به چند دلیل که خدمتتان اعلام می کنیم:

  1. فرهنگ ترکیه به فرهنگ ایرانی بسیار نزدیک است.
  2. شرایط اقتصادی ترکیه مطلوب و رو به رشد است.
  3. در ابتدا برای 90 روز می شود بدون ویزا به این کشور سفر کرد.
  4. به راحتی می توان از این کشور به ایران رفت و آمد کرد.
  5. ترکیه در آینده ای نزدیک شامل کشور های اروپایی می شود.

حال باید بدانیم راه های مهاجرت به ترکیه چگونه است؟

ویزای ترکیه

همانطور که پیش تر اشاره شد برای رفتن به ترکیه شما نیازی به ویزا ندارید بلکه می توانید به ازای هر 180 روز، 90 روز را بدون ویزا در این کشور طی کیند. اما اگر قصد این را دارید که بیشتر از 90 روز در این کشور اقامت داشته باشید باید در نظر بگیرید که باید اقدام کنید برای ویزای توریستی یا اقامتی چرا که اگر تعداد روز سکونت تان از 90 روز تجاوز کند در هنگام خروج از این کشور مشمول پرداخت جریمه می شوید. بنابراین اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید حتما برای این مساله برنامه داشته باشید.

مزایای مهاجرت به ترکیه چیست ؟

جواب این سوال بستگی به دلیل (یا دلایل) شما در مورد مهاجرت به ترکیه دارد، به طور مثال اگر قصد سرمایه گذاری در یک کشور با ثبات و رو به رشد را دارید ترکیه گزینه مناسبی است، چرا که این کشور وضعیت سیاسی مناسب، ظرفیت سرمایه گذاری های خرد و کلان و بازار های ثابت را دارد. یا اگر شما قصد تحصیل در این کشور را دارید باید بدانید که این کشور دارای بهترین دانشگاه های منطقه است و شما به راحتی بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه های ترکیه به راحتی می توانید در کشور های اروپایی کار پیدا کنید.

مهاجرت به ترکیه از طریق ملک

یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت به ترکیه، خرید ملک می باشد. به طوریکه که شما با خرید خانه در این کشور به راحتی می توانید اقامت موقت یکساله برای خود و خانواده خود بگیرید و بچه ها خود را به مدرسه بفرستید؛ با تمدید سالانه این اقامت (بدین معنا که شما صاحب خانه بمانید) بعد از 5 تا 8 سال اقامت این کشور را کسب می کنید.

این نوشته را هم از دست ندهید :   اگر دوستدار محیط زیست هستید این تشک را خریداری کنید.

مبلغ این ملک (یا املاک) باید حداقل 2500 لیر ترکیه باشد، طرحی هست در این زمینه که می گوید اگر چند سرپرست خانواده با هم اقدام به خرید چنین ملک (یا املاک) را در ترکیه بکنند می توانند برای خود و خانواده هایشان اقامت یکساله بگیرند.

مهاجرت به ترکیه از طریق استخدام

در این طریق شما باید قبل از ورود به این کشور چند مرحله ای را انجام دهید، در مرحله اول کارفرما شما در ترکیه باید اعلام نیاز نیرو کار کند و سپس شما از طریق سفارت ترکیه اعلام آمادگی برای این فرصت شغلی می کنید در مرحله بعدی کارفرمای شما باید ثابت کند که با شرایطی که مدنظرش می باشد فرد دیگری در ترکیه وجود ندارد و باید اقدام به جذب شما بکند.

با این روش مهاجرت به ترکیه کمی سخت است اما اگر از برنامه خود مطمئنید اقدام کنید به این کار چرا که موارد مشابهی بودند که توانسته اند بدین طریق به ترکیه مهاجرت کنند.

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

شما با سرمایه گذاری یا تاسیس شرکت می توانید اقامت موقت در ترکیه اخذ کنید، به طوریکه با سرمایه گذاری 2500 لیر می توانید به راحتی اقامت موقت را برای یکسال داشته باشید و بعد از فعالیت تجاری در ترکیه اقامت دائم را دریافت کنید اما باید در نظر داشته باشید که اگر قصد شما از این کار صرفا گرفتن اقامت ترکیه است باید عرض کنیم که این روش مناسب و به صرفه ای نیست بلکه مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری مخصوص افرادی است که سابقه سرمایه گذاری دارند و به دنبال جایی هستند که بشود کسب و کار خود را راه بندازند.

نکات تکمیلی در مورد مهاجرت به ترکیه

باید در نظر داشته باشید که برای مهاجرت به ترکیه حتما باید برنامه داشته باشید، مهاجرت به ترکیه آسان می باشد اما مساله ای است که نیازمند داشتن طرح می باشد. پیشنهاد اول و آخر ما این است شما حتما در این مسیر از وکیل خبره و با تجربه راهنمایی و مشاوره بگیرید. مراقب سودجویان در این زمینه هم باشید، دادگاه ها پر است از پرونده هایی که افراد را با وعده های تو خالی به ترکیه آورده اند اما غافل از آنکه صرفا به دنبال کلاهبرداری بوده اند بنابراین از افرادی کمک بگیرید که مجوز های مربوطه از مراجع ذی ربط را دارا هستند.