نظریه ویلیامسون چیست ؟ ویلیامسون شخصی است که بر روی مشاوره تحقیقاتی مستقیم انجام داده نظریه وی بدین صورت می باشد که وی مشاوره را نوعی مشاهده کلینیکی می داند و می گوید که هدف از روان درمانی و مشاوره سازندگی شخص است ، ولی مشاوره دامنه اش وسیع تر است و محدود به مسائل عاطفی ، تضاد ها وارزشها نمی شود . ویلیامسون می گوید که نقش تکنیک مشاوره بر حسب نوع مشکل ، نیاز مراجع و محیط و موقعیّت متفاوت است و نمی توان یک روش و تکنیک را در مورد همه مراجعان و در تمام موارد به کار برد.روش ویلیامسون در واقع بیشتر ، جنبه آموزشی دارد ، زیرا او معتقد است که مراجعان بدون راهنمایی مشاور نمی تواند مسائل و مشکلاتش را حل کند ، بلکه باید در این کار به او کمک و یاری شود . مشاور باید پس از کسب اطلاعات لازم با کاربرد روشهای سایر علوم به مراجع کمک کند . بشر به سوی کمال پیش می رود وذاتاً عاقل ودارای استعدادهای جالب است ، ولی به تنهایی قادر نیست که خودش را کامل کند و باید به او کمک  شود . مشاور کسی است که این نقش را ایفا می کند و در واقع منبع قدرتی است که می تواند از این نقش را عمل کند . به همین دلیل است که روش ویلیامسون را روش مشاور مرکزی نیز می گویند . ویلیامسون شش مرحله برا ی مشاوره کلینکی ذکر کرده است . این مراحل عبارت است از :

این نوشته را هم از دست ندهید :   بررسـی تاثـیر اسـتقرار منطـقه ویـژه اقتصـادی انـرژی پـارس بر کیـفیت زنـدگی مـردم منـطقه عسـلویه
  • تجزیه وتحیل : در این مرحله مشاور به جمع آوری اطلاعات درمورد استعدادها ، خواسته ها، علایق ، وضع سلامت جسمانی ، تعادل عاطفی و سایر خصوّصیات مراجع می پردازد و سپس این اطلاعات را با تصویری که مراجع از خودش دارد مقایسه می کند .
  • ترکیب : در این مرحله به اطلاعات گرد آوری شده نظم و ترتیب داده می شود و مشاور و مراجع ، هر دو در جست وجوی یافتن هماهنگی بین این اطلاعات بر می آیند .
  • تشخیص : در مرحله سوم مشاور ، نوع ناراحتی را تشخیص می دهد و آن را به ترتیبی منطقی بیان می کند .
  • پیش بینی : در مرحله پیش بینی مشاور درمورد چگونگی مشکل در آینده نظر می دهد .
  • مشاوره : مرحله مشاوره ، مرحله درمانی است ، یعنی یک رابطه تعلیم و تربیّتی در بین مشاورو مراجع ایجاد می شود . چنانچه این مرحله بر اساس یک تشخیص صحیح بنا شود مفید و مؤثّر خواهد بود ، زیرا در این مرحله است که مراجع در مورد علل و موجبات ناراحتی خود آگاهی می یابد . همچنین در مورد مشکل خود د رآینده فکر می کند ، در مورد تغییر و اصلاح وضع فعلی و وسایلی که باید به کار رود به تفکر می پردازد و در مورد ‎آنچه که باید انجام دهد تا این تغییرات و اصلاحات صورت پذیرد تصمیم می گیرد . در تمام این موارد ، مشاور به او کمک می کند تا حداکثر استفاده را از نیروهای خود بنماید و در او تعادل و سازگاری ایجاد شود .
  • پی گیری : مرحله ای است که نتیجه مشاوره و روان درمانی را نشان می دهد و معلوم می دارد که مراجع در مواجهه بامشکلات آْتی چه خواهد کرد .
  خدمات مرکز مشاوره صادقیه  و مرکز مشاوره فرمانیه : مشاوره تلفنی با موبایل ، مشاوره خیانت زناشویی و بی وفایی در زوجین  ، مشاوره خانواده و مشاوره زناشویی  ،مشاوره طلاق، مشاوره پیش از ازدواج  ، مشاوره جنسی و درمان مشکلات جنسی  ، مشاوره کودک ، مشاوره و روانشناسی تخصصی نوجوانان و جوانان  ، نوروتراپی بر مبنای TDCS  ، نوروفیدبک یا نوروتراپی ، درمان اختلالات روانشناختی نظیر افسردگی ، اضطراب ، انواع فوبی ها و ترس های مرضی ، اختلالات خواب ، اختلالات جنسی و …   ]]>