بعضی از گردشگران علاقه ای به اعمال محدودیت جغرافیایی ندارن و خواهان دیدن هرچیز عجیبی، حتی اگه خطر مرگ داشته باشه هستن. با ما همراه شید تا ۳ منطقه توریست پذیر که بسیار خطرناک ان رو معرفی کنیم.

به گزارش آلامتو و به نقل از الی گشت؛ بعضی مواقع وقتی به مردم می گن که از مناطق پر رمز و راز و نامعلوم دور بمونن، این حرف خیلی براشون باحال می شه و دوست دارن چرایی اون رو بدونن. اگه شمام از اون دسته از آدمایی هستین که دست کم دوست دارین تا با این مناطق عجیب و رازآلود آشنا شید، در ادامه مطلب با ما همراه باشین:

جزیره بیرحم شمالی در هند

جزیره شمالی هند: جزیره شمالی که در خلیج بنگال درشمال اقیانوس هند قرار گرفته یکی از این موارده. نزدیک شدن به موجای آب به معنی در آغوش گرفتن مرگه. ساکنین جزیره شمالی گردشگرانی که خارج از دنیای خودشون باشه رو دوست ندارن و نمی تونن تحملشان کنن! یه دهه قبل دو مرد ماهیگیر تلاش کردن به جزیره کوچیک نزدیک شن و بعد بوسیله افراد قبیله کشته شدن. بعد از این حادثه، دولت هند مسافتی به نام “منطقه امن” رو بطول ۳ مایل دور این جزیره تعریف کرد تا کسی که بهتر می دونه کشته نشه، از اون جلوتر نره. حرف پایانی اینکه اگه دنبال هیجان و تفریح در سفرین بهتر نیس دنبال جای دیگری بگردین…؟

داناکیل، صحرایی از جنس نمک

صحرای داناکیل در اتیوپی: در اتیوپی شمالی و اریتره جنوبی، صحرایی به بزرگی ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع هست. حاشیه بیابان داناکیل، خونه مردمانیه که واسه زندگی خود شدیدا به صحرا وابسته ان. هر چند این منطقه جز گرم ترین نقاط دنیاست (بیشتر از ۱۴۵ درجه فارنهایت در زیر آفتاب) اما مردم این بیابان، بطور مرتب از راه شترهایشان روی این زمینای بیابانی داغ در حال حرکت هستن. این منطقه جهانی از نمک، شن و فعالیتای آتشفشانیه.

اما به چه دلیل باید آدمایی وجود داشته باشن که بخوان در این محیط غیر قابل تحمل زندگی کنن و همیشه به این مناطق سفر کنن؟ مانند همه کارای دیوونه وار دیگری که آدما انجام میدن، همه اینا فقط به خاطر پوله. این مردم زندگی خود رو بوسیله استخراج قطعه های نمک می گذرونن و بعد این قطعه ها رو روی شترها سوار می کنن و مایلا می پیمایند تا به نزدیکترین شهر واسه فروش محموله گرانبهایشان بپردازند. اگه آدم ماجراجویی هستین و دوست دارین این منطقه رو از نزدیک ببنید، شاید چاره ای ندارین یه تیم امنیتی استخدام کنین تا شما رو در بردن و برگردادن از این منطقه اسکورت کنن. جدا از طبیعت ممنوعه ای که این منطقه داره، محلیا روی این منطقه تعصب دارن و اون رو فقط حق خودشون می دونن.

این نوشته را هم از دست ندهید :   آداک 24

در سال ۲۰۱۲، شورشیان به گروهی از توریستایی که تلاش داشتن به این منطقه برن و از داناکیل دیدن کنن، حمله کردن. ۵ تای آنهای رو کشتند، ۷ نفر رو زخمی کردن و ۴ نفر دیگه رو ربودند.

مرگ طبیعی در دره مرگ

دره مرگ روسیه: نه این دو رو با هم اشتباه نکنین. در حالیکه دره مرگ در آمریکا آمریکا بسیار مشهوره، دره مرگ روسیه به دلیلای زیادی مرگ آوره. در طول رودخانه Geyser و در سایه آتشفشون Kronotsky، “دره چشمه آب گرم” جای دیدنی ایه که با نام خود زنده س. این دره شامل ۱۰ هزار کیلومتر مربع ناکجا آباد می شه. تا سال ۲۰۱۱ این منطقه به جز واسه محققان و مقامات، منطقه ای ممنوع بود. اما از سال ۲۰۱۲ دولت روسیه اجازه حضور توریستا رو در این منطقه داد. اما به چه دلیل دره مرگ مرگ آوره؟ دره مرگ به خاطر گازهای سمی ای که در سرتاسر دره تولید می شه شناخته شده با در نظر گرفتن طبیعت آتشفشانی منطقه ، این گازها شامل سولفید هیدروژن، کربن دیوکسید، کربن سولفید و حتی سیانیده. اگه دوست داشته باشین که به این منطقه برید، بله درسته که می تونین اما قبل از اون بهتره تمرین کنین نفس تون رو در سینه نگه دارین یا از راه مخزن نفس بکشین. اگه احساس مبهم بودن، سرگیجه یا سردرد و ضعف کردین باید خیلی سریع از منطقه خارج شید مگه اینکه دوست داشته یاشید آخرین قربونی دره مرگ باشین.

لیست زیباترین جزایر و سواحل اندونزی

۲۰ جاذبه گردشگری برتر آسیا

الی گشت جهانگردی