اغلب هنگام گوش دادن به سخنران ، معلم یا رهبر سمینار ، با خود فکر می کنید که این شخص یا مجری واقعاً خوبی است یا خسته کننده. به دلایلی که کاملاً از آنها مطمئن نیستید ، آن شخص را در ذهن خود در یکی از این دو طبقه بندی قرار داده اید.

البته ، اگر از شما خواسته می شود که در محل کار یا در یک رویداد اجتماعی مانند عروسی در حضور مردم سخنرانی کنید ، قطعاً می خواهید تمام تلاش خود را بکنید تا به نوبه خود به عنوان مجری خسته کننده برچسب نخورید. به به عنوان یک سخنران آموزش دیده ، می توانم چند راز و ترفند را به شما اطلاع دهم که اگر به یکی از اهداف شما برای سال نو .
 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

تماس چشمی با مخاطبان خود

اغلب مجریان ضعیف اگر از اسلایدهای پاورپوینت برای اکثر ارائه های خود. این از دست دادن ارتباط چشمی ارتباط بین یک بلندگو را برای مخاطبان بسیار سخت می کند. به عنوان مجری ، شما باید تلاش کنید که با همه مخاطبان تماس چشمی داشته باشید. این شامل کسانی است که در انتهای چپ و راست انتهایی نشسته اند ، و همچنین کسانی که در پشت اتاق هستند. در طول صحبت خود سر خود را به سمت طرف مقابل بچرخانید و با قسمت های مختلف مخاطبان خود تماس چشمی کوتاهی برقرار کنید.

تنوع صوتی داشته باشید

سخنرانان خسته کننده با یک پهپاد یکنواخت در مکان عمومی صحبت می کنند. این امر باعث می شود مخاطبان به سرعت بخوابند ، به ویژه در اتاق های تاریک. در عوض ، سعی کنید با تن های مختلف در صدای خود و با ریتم های متفاوت در بیان کلمات خود صحبت کنید. کلمات مهم را برجسته کنید و پس از نکات کلیدی مکث کنید تا مخاطبان بتوانند لحظات کوتاهی در مورد آنها فکر کنند. سرعت بخشیدن به مکالمات بدون مکث مخاطبان شما را از دست می دهد.

از حرکات دست استفاده کنید

ارتباط با مردم فقط در مورد استفاده از صدای شما نیست. از حرکات دست مناسب برای تقویت بیشتر عبارات خاص در ارائه خود استفاده کنید. ترکیبی از عناصر صوتی و تصویری باعث می شود صحبت موموثرتری انجام شود. برای مثال ، اگر به چیزی اشاره می کنید که در حال افزایش یا بالا رفتن است ، هنگام بیان کلام خود از انگشت خود استفاده کرده و به سمت سقف اشاره کنید. به عنوان یک قاعده کلی کلی ، هرچه تعداد مخاطبان بیشتر باشد ، حرکات شما باید بزرگتر باشد ، زیرا ممکن است حرکات کوچک برای افرادی که در پشت مخاطبان بزرگ نشسته اند ، قابل مشاهده نباشد.

این نوشته را هم از دست ندهید :   بهترین مرکز درمان بواسیر در تهران را می‌شناسید؟

استفاده از کلمات عصایی را کاهش دهید

کلماتی مانند “um” یا “ah” در حین ارائه یا حتی در مکالمات معمولی ، در دنیای گوینده به عنوان کلمات عصایی شناخته می شوند. آنها گاهی اوقات به عنوان “کلمات پرکننده” نیز شناخته می شوند زیرا هیچ معنایی ندارند و مردم تمایل دارند از آنها برای پر کردن فضای مرده بین عبارات استفاده کنند. سعی کنید استفاده از چنین کلماتی را با کمی کندتر صحبت کردن کاهش دهید. اگرچه کلمه پرکننده عجیب و غریب مسئله مهمی نیست ، اما استفاده بیش از حد از آنها در هنگام ارائه می تواند برای گوش مخاطبان بسیار آزاردهنده باشد.

از مرحله به طور موثر
اگر از روی صحنه یا جلوی اتاقی صحبت می کنید که فضای کافی وجود دارد و در پشت میکروفون تریبون گیر نکرده اید ، از اتاق موجود به خوبی استفاده کنید. تماشاگران نسبت به سخنرانانی که در صحنه حرکت می کنند واکنش بهتری نشان می دهند تا افرادی که در طول کل مکالمات فقط در یک نقطه ایستاده اند. با این حال ، قدم زدن بی وقفه به جلو و عقب نیز م notثر نیست. در عوض ، با هدف به سمت بخش خاصی از مخاطبان حرکت کنید تا در بخشهای خاصی از صحبت خود با آنها ارتباط بیشتری برقرار کنید. همچنین می توانید از حرکت برای تقویت بخش هایی از ارائه خود استفاده کنید.

این مهارت ها تکنیک های فیزیکی هستند که به شما کمک می کند تا مجری بهتری در مقابل هر مخاطبی باشید. به شدت توصیه می شود که هرگونه ارائه ای را که باید در عموم انجام دهید ، از قبل تمرین کنید. همچنین ، صحبت های خود را با این تکنیک های فیزیکی به گونه ای تمرین کنید که گویی مخاطبی تخیلی در مقابل خود دارید نه اینکه فقط آنها را پشت میز خود به صورت شفاهی بخوانید.

تکنیک های فیزیکی ذکر شده در اینجا به همراه نوشتن خوب اسرار مجریان بزرگ را تشکیل می دهد.